Algemeen
Filter optie
- In iedere module waar een filter optie vinkje ‘actief/inactief’ aanwezig was is deze vervangen naar een dropdown met de volgende opties:
- Toon actief
- Toon inactief
- Toon alles
Deze aanpassing zorgt ervoor dat de filter optie nu eenduidig werkt voor iedere pagina in Aerport.
Agenda
Agenda
Er zijn verschillende aanpassingen gedaan in de agenda module:
- Je kunt nu ook afspraken toevoegen wanneer er gekozen is voor de waargave selectie dag/week/maand.
- Afspraken kunnen nu ook worden toegevoegd voor andere medewerkers. Dit is alleen mogelijk indien je de rechten hiervoor hebt.
- De kleurstelling voor het aanmaken van een afspraak is aangepast en in iedere weergave gelijk.
CRM
Relatie
Algemeen:
Het navigatie menu van de relatie is geoptimaliseerd. Er zijn nu drie hoofdsecties waarin je de verschillende modules van een relatie kan vinden. De belangrijkste aanpassingen zijn:
- Algemene laadsnelheid is verbeterd
- De indeling is aangepast naar een indeling die overeenkomt met de indeling van het hoofdmenu. O.a. de wachtwoord manager is toegevoegd aan de module sectie en de icoontjes zijn gelijk gemaakt aan het hoofdmenu.
Daarnaast is een submodule logica toegepast op CRM, instellingen en overzichten. - Leverancier productenoverzicht is geoptimaliseerd.
Adressen:
- Als er een nieuw adres wordt aangemaakt, wordt het vinkje ‘factuuradres’ niet meer automatisch aangezet. Dit is ook aangepast wanneer een adres aangemaakt wordt vanuit de verschillende modules.
Hoofdrelatie:
Er zijn verschillende aanpassingen gemaakt in de logica voor factureren via een hoofdrelatie.
- Indien de optie ‘facturen via hoodbedrijf’ geactiveerd is:
- Kan je bij de subbedrijven enkel nog de gekoppelde adressen van het hoofdbedrijf als factuuradres geselecteerd worden.
- De gekoppelde adressen van het hoofdbedrijf kunnen op de subbedrijf pagina niet meer worden aangepast. Dit kan enkel nog op de adrespagina van het hoofdbedrijf worden gedaan.
- Het toevoegen van een adres op een subbedrijf is in dit geval ook veranderd. Het koppelen van een adres en het toevoegen van een adres van het subbedrijf is nu gescheiden.
- Er zijn nieuwe icoontjes toegevoegd waarin extra uitleg gegeven wordt over de werking van de verschillende opties in de hoofd/subrelatie koppeling.
- Het wijzigen van het standaard factuuradres op de hoofdbedrijf adres tab heeft geen invloed meer op de standaard factuuradres instelling van het subbedrijf. De koppeling voor subbedrijven dien je handmatig aan te passen voor ieder subbedrijf.
Eindklanten:
- De eindklant module is verplaatst van het hoofdmenu naar het relatie menu op de relatie kaart. De layout en rechtenstructuur zijn geoptimaliseerd.
Correcties
De klachtenmodule is omgebouwd naar algemene correctie module. Een uitgebreide omschrijving van de werkwijze voor deze module staat hier beschreven. Hieronder zijn de belangrijkste aanpassingen samengevat:
- De klachtenmodule is omgebouwd tot correctiemodule. Dit betekent dat er nu meerdere entiteiten aangemaakt kunnen worden. Dit gaat om:
- Algemene correctie / klacht: klanten/leveranciers kunnen deze aanmaken via de portal, waarna de gebruiker deze kan afhandelen of doorzetten naar een verkoop/inkoop gerelateerde correctie.
- Verkooporder correctie: hieronder extra toegelicht
- Inkooporder correctie: deze entiteit is nu enkel aangemaakt, maar er is nog geen verdere logica.
Verkooporder correctie:
Vanuit de verkooporder correctie kun je nu regels koppelen uit verkooporders. Deze koppeling kan op meerdere manieren worden gelegd;
Handmatig vanuit de correctie module.
Handmatig vanuit een orderregel.
Handmatig vanuit een factuur (d.m.v. het crediteren van alle factuurregels)
Automatisch via een API koppeling (Floriday)
Op basis van de status van de gecorrigeerde orderregel is het nu mogelijk nog nodig om een actie uit te voeren voor de gecorrigeerde regel. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat er een beladingsaanpassing gemaakt moet worden of dat er een credit regel aangemaakt wordt door het systeem.
Daarnaast is het nu mogelijk om vanuit de correctie module voor een gefactureerde regel of regels in één handeling de retour en credit te kunnen maken. Zodra je deze optie gebruikt, dan wordt er een retour geïnitieerd die operationeel kan worden afgehandeld en een credit die financieel kan worden afgehandeld.
Hierdoor kunnen de logistieke processen tegelijk geïnitieerd worden, maar door de verschillende afdelingen afgehandeld worden.
Klantgroepen
- In de popup om relaties te koppelen aan een klantgroep, blijft de zoekselectie onveranderd na het koppelen van een klantgroep. Dit voorkomt dat je steeds opnieuw de pagina moet herladen om de volgende relatie te koppelen.
HRM
Tijdregistratie
- Er zijn verschillende aanpassingen gedaan in de instellingen van het zoekprofiel. Het is nu o.a. mogelijk om een zoekfilter in te stellen met een relatieve en absolute datum.
Overuren
- De module m.b.t. het uitkeren van overuren is geoptimaliseerd. Verschillende problemen m.b.t. het genereren van negatieve overuren zijn verholpen.
Urenregistratie
- De layout bij het toevoegen van uren via de urenregistratie pagina is verbeterd. Zo is er nu bij iedere entiteit een gelijke layout waardoor velden niet verspringen. Daarnaast zijn er verbeteringen doorgevoerd bij het zoeken naar issues/tickets. Bij iedere entiteit kun je nu zoeken op modulenummer + onderwerp/referentie.
Functioneringsgesprekken
Er is een rechten optimalisatie gedaan voor de pagina’s van de functioneringsmodule.
- Stamdata: Instellingen >> HRM
- Het recht ‘manage jobprofiles’ geeft toegang dat de HRM stamdata Kritieke prestatie indicatoren en functieprofielen.
- Functioneren: HRM >> Functioneren
- Het recht ‘manage performancereviews’ geeft toegang tot de module Functioneringsgesprekken
- Het recht ‘manage performancetargets‘ geeft toegang tot de module Doelstellingen
Ticket
Ticket
Er zijn twee aanpassingen gemaakt voor het vinkje ‘geen e-mail notificatie’ in een ticket:
- Bij het aan/uitschakelen van dit vinkje is het nu voldoende om een ticket op te slaan om effect te zien op de tab ‘commentaar’.
- Bij het uitschakelen van deze optie in een ticket wordt het vinkje ‘openbaar’ op de commentaar tab nu geblokkeerd weergeven.
- De optie Geen e-mail notificaties in de voltooid pop-up is veranderd naar Openbaar / kopie naar klant
- Dit is nu gelijk met alle andere pop-ups, zoals wachten op klant.
Ticket facturatie:
- De facturatiemogelijkheden van tickets en issues zijn uitgebreid en gelijk getrokken met elkaar.
- De factuur tekst kan worden gekozen, de opties zijn:
- Urenregel omschrijving
- Ticket onderwerp
- Vaste tekst
- De uren van een ticket kunnen opgeteld worden weergegeven op de factuur, bij deze optie kunnen alleen de tekst opties ticket onderwerp / vaste tekst worden geselecteerd.
- Er is een mogelijkheid om binnen een ticket gekoppeld aan een facturabele kostenplaats, de geschreven uren toch uit te zonderen van facturatie d.m.v. een optie op de urenregel.
- Bij het omhangen van een kostenplaats kan er nu worden gekozen of de bestaande uren moeten worden omgezet.
- Dit kan alleen voor uren die nog niet gefactureerd zijn.
- Je kunt nu een keuze maken of je doorlopend wilt factureren of pas na oplevering van het ticket.
- De factuur tekst kan worden gekozen, de opties zijn:
- Een niet facturable kostenplaats wordt nu weergegeven met een grijze kleur, zodat dit duidelijk is voor de gebruiker bij de selectie van de kostenplaats.
- In de pakket instellingen zijn opties toegevoegd om te bepalen wat de standaard optie is voor de ticket kostenplaats per intern bedrijf .
Projecten
Projecten
- Bij het openen van een issue op de commentaar tab wordt het issue nu in een nieuwe browser tab geopend.
Issues
- De facturatiemogelijkheden voor issues zijn uitgebreid
- De factuur tekst kan worden gekozen, de opties zijn:
- Urenregel omschrijving
- Ticket of issue onderwerp
- Vaste tekst
- De uren van een issue kunnen opgeteld worden weergegeven op de factuur, bij deze optie kan alleen de tekst opties issue onderwerp / vaste tekst worden geselecteerd.
- De factuur tekst kan worden gekozen, de opties zijn:
- Een niet facturable kostenplaats wordt nu weergegeven met een grijze kleur.
- In de pakket instellingen zijn opties toegevoegd om te bepalen wat de standaard optie is voor de ticket kostenplaats per intern bedrijf.
Backlog
- Zoeken voor issue onderwerp geoptimaliseerd.
- Issuenummer wordt nu getoond bij het zoeken naar een issue.
- Koppelen van een release nu mogelijk.
- Intern bedrijf koppeling toegevoegd.
- E-mail templates aangepast zodat deze per intern bedrijf in te stellen zijn.
Bedrijfsprocessen
Wachtwoord manager
Er zijn verschillende verbeteringen doorgevoerd voor de wachtwoord manager:
- Het is nu mogelijk om een categorie te koppelen aan een wachtwoord. Deze categorieën kunnen door de gebruiker zelf worden beheerd via de veld waarden.
- Bij het aanmaken van een nieuw wachtwoord kun je nu ook een wachtwoord genereren. In een pop-up kun je zelf bepalen met welke variabelen het nieuwe wachtwoord gegenereerd moet worden.
- Bij het openen van een wachtwoord staat de cursor direct in het pincode veld.
Autorisatie
- Op alle autorisatie pagina’s worden de te autoriseren regels nu in chronologische volgorde getoond.
- In de autoristatie e-mail waarin het aantal openstaande inkoopfactuur acties worden weergegeven, worden inkoopfacturen met de status ‘gepauzeerd’ niet meer meegeteld.
Producten
Algemeen
- Product zoekprofiel is geoptimaliseerd.
- Product laadtijd is geoptimaliseerd. Bij het openen van een product worden alleen de algemene velden ingeladen. De gekoppelde velden die bijvoorbeeld zichtbaar zijn in een andere tab worden, waar mogelijk, nu ingeladen bij het daadwerkelijk klikken op het tabje.
- Product dashboard is geoptimaliseerd.
- Het is nu mogelijk om verkoopvarianten, gekoppeld aan een hoofdproduct, te kopiëren terwijl de koppeling met het hoofdproduct behouden blijft. Ook de samenstelling wordt in zijn geheel gekopieerd.
- Voor samengestelde producten kun je nu bij het wijzigen van een voorraadregel kiezen voor de-assembleren. De voorraad van de samenstelling zal na het de-assembleren weer los op voorraad staan.
- De statistieknummer koppeling (hs codes) is aangepast. Het is nu mogelijk om een bestaande code op te zoeken en te koppelen. De codes die gebruikt worden kun je zelf instellen in de stamgegevens.
- Het is nu mogelijk om voor dezelfde klant(groep) een prijsafspraak in te stellen met een opvolgend datumbereik.
Product categorie
PDF-categorie:
De logica om te bepalen onder welke categorie een orderregel op de verkooporder- en/of factuur lay-out is aangepast.
Omdat op product niveau meerdere categorieën gekoppeld konden worden was niet duidelijk welke categorie dan gebruikt zou worden op de genoemde lay-outs. Daarnaast werd er ook bij het aanmaken van de PDF niet gecategoriseerd op de gekoppelde categorie, maar werd er gezocht naar de bovenliggende categorie. Om dit duidelijker te maken voor de gebruiker is er een beheer optie toegevoegd op product niveau en wordt er niet meer naar een bovenliggende categorie gekeken.
Op de product detail pagina kun je bij het koppelen van een categorie nu aangeven of deze categorie leidend is voor het de verkooporder- en factuur lay-out. Je kunt dit aangeven via de optie PDF binnen de categorieën sectie op de product detail pagina.
Per product kun je het PDF vinkje maar bij één categorie koppeling actief hebben staan.
- Standaard zetten we dit vinkje actief bij de eerste product categorie koppeling die je aanmaakt.
- Bij het aanmaken van een orderregel wordt nu op basis van deze nieuwe instelling een categorie id opgeslagen.
- Indien er geen voorkeur is ingesteld dan worden de orderegels opgeslagen zonder categorie.
- Indien je voor een lay-out hebt ingesteld dat je deze wilt sorteren per categorie in plaats van per orderregel volgorde dan wordt deze bepaald op basis van het categorie veld uit de order regel.
Grootboek categorie:
Ook de logica m.b.t. het ophalen van een regel uit het grootboekschema is aangepast.
Op product niveau kun je bij het koppelen van de categorie aangeven of deze categorie leidend is voor het bepalen van de koppeling met een regel uit het grootboekschema. Per product kun je dit voor één categorie instellen in de kolom ‘financieel’ binnen de product-categorie sectie. De logica werkt als volgt:
- Indien inactief, dan worden alle regels in het grootboekschema waarbij er een categorie is gekoppeld genegeerd. De logica daarna voor het bepalen van de beste match is ongewijzigd en werkt nog zoals het werkte in versie 539.
- Indien actief, dan wordt er tussen alle grootboekregels gezocht naar de beste match. Voorrang krijgen de regels waarbij er een direct relatie is met de categorie. Indien er geen directe relatie is dan wordt gezocht naar regels waarbij een bovenliggende categorie is gekoppeld. Indien er voor de bovenliggende categorie geen match is gevonden dan wordt er weer een niveau hoger gezocht, net zo lang totdat er een match is gevonden.
Indien er geen match gevonden kan worden tussen de grootboekregels waarbij er een categorie is ingesteld, dan wordt binnen de overige regels gezocht naar de beste match.
Bovenstaande logica is toegepast voor alle transactie types (verkoopfactuur, inkoopfactuur en memoriaal boekingen).
Bij het koppelen van de eerste categorie wordt het vinkje ‘financieel’ automatisch op actief gezet.
Leverancier
- Product-leverancier koppeling is geoptimaliseerd.
De rechten voor het inzien van productleveranciers zijn aangepast. Je kunt de leveranciers nu inzien d.m.v. het algemene product recht. Het wijzigen is nu een apart recht.
Categorie
- Op categorie niveau is het nu mogelijk een statistieknummer (hs code) te koppelen. Bij de product-categorie koppeling kun je bepalen welke categorie leidend is voor het product. Mocht er geen product statistiek nummer gekoppeld zijn, dan wordt de product-categorie koppeling gebruikt.
Inkoop
Reservering
- Diverse optimalisaties doorgevoerd voor verbetering werkwijze inkoopreservering en inkooporder.
- Nieuwe kolom beschikbaar in reserveringsgrid die de basis inkoopprijs van een product weergeeft.
Inkooporder
Algemeen:
Er zijn verschillende verbeteringen gemaakt in het inkooporder zoekprofiel en zoeksectie:
- De zoekvelden voor gewenste afleverdatum en aangemaakt op zijn nu samengevoegd tot 1 veld.
- In het zoekprofiel kun je nu kiezen voor een dynamisch of statisch datumveld, waardoor je meer mogelijkheden hebt om te kunnen zoeken.
- De instellingen voor het samengesteld ontvangen zijn aangepast. Er wordt nu op basis van de pakket instellingen per producttype bepaald of het vinkje ‘samengesteld’ ontvangen standaard geactiveerd is.
- Het is nu mogelijk om direct na het ontvangen van producten de ontvangstactie vanuit de inkooporder terug te draaien.
- Dit kan door op de logistieke tab van de inkooporder op de paarse button met hierin de ontvangstdatum-tijd te klikken.
- Als het terugdraaien niet meer mogelijk is omdat er (gedeeltelijk) al een actie is geweest m.b.t. de ontvangen voorraad dan verschijnt een foutmelding.
- Er is een apart recht hiervoor gemaakt genaamd: Inkooporder logistiek | ontvangstactie ongedaan maken
- Voor inkooporders is het nu mogelijk om standaard ontvangstlocaties in te kunnen stellen op interne BV niveau.
- Het automatisch selecteren van locaties en posities in het logistieke grid is geoptimaliseerd.
- Het is nu mogelijk voor een inkooporder om een ontvangstlocatie te selecteren zonder een ontvangstpositie toe te wijzen.
- In de orderregels is het nu mogelijk om een kolom kostprijs te tonen. Deze kolom kun je aan/uitzetten via de pakket instellingen.
Backorder PDF
De nog niet ontvangen producten zijn nu onderverdeeld in twee categorieën ‘nog af te leveren’ en ‘niet voldaan aan afleverdatum’. Voorheen was dit 1 categorie met daaronder alle nog niet ontvangen producten.
We onderscheiden nu in totaal drie categorieën op de Inkoop backorder PDF:
- Producten moeten nog geleverd worden, niet voldaan aan afleverdatum
- Producten moeten nog geleverd worden
- Producten zijn geleverd
Inkoop factuurregel
- Extra filter toegevoegd voor ‘regelstatus’. Hiermee kun je eenvoudig filteren op alle niet gefactureerde regels.
Inkoop facturen
Er zijn diverse verbeteringen doorgevoerd in de inkoopfacturatie:
- Het is nu mogelijk om IBAN, Kvk-nummer en btw-nummer in de inkoop module te wijzigen. Deze gegevens worden direct bij de relatie opgeslagen.
- Het is voor interne bedrijven die werken met de Twinfield API mogelijk om aan een betalingsconditie een betalingscode te koppelen. Hiermee kun je bij een inkoopfactuur de betaalmethode meegeven naar de boekhouding.
- Zodra een factuur status ‘geboekt’ krijgt wordt je als gebruiker direct teruggestuurd naar de overzichtspagina zodat je direct de volgende facturen kunt selecteren.
- Er zijn extra rechten toegevoegd aan de inkoopfacturatie pagina. Met deze rechten kun je inkoopfacturen terugkijken die je zelf als gebruiker hebt gekeurd. Daarnaast zijn de rechten per intern bedrijf geactiveerd.
- Er is nu een entiteit beschikbaar welke automatisch gekoppeld wordt op basis van de factuurregels. De volgende entiteiten zijn nu mogelijk:
- Handmatig
- Inkooporder
- Gemengd
- Op de autorisatie pagina worden de gekoppelde entiteit, betalingsconditie, IBAN en betaalcode getoond indien beschikbaar.
- De autorisatie pagina sorteert nu op de juiste datum.
- Bij het tabblad voor het koppelen van inkooporderregels aan inkoopfacturen is het nu mogelijk om te zoeken op de inkoopreferentie.
Verkoop
Leads
- In de campagne is nu ook te zien naar welke leads een campagne e-mail verzonden is.
- De dubbele waarschuwingsnotificatie is verwijderd wanneer de blokken editor word afgesloten zonder opslaan.
- Na het opslaan van de blokken editor word de pop-up niet meer automatisch gesloten.
Reservering
- In het reserveringsgrid is een nieuwe kolom beschikbaar die de verkoopprijs inclusief franco opslag toont. Deze kolom is aan/uit te schakelen in de pakket instellingen.
- Het is nu mogelijk om reserveringsregels zonder eindklant te koppelen aan verkooporderregels met eindklant.
- Het is nu mogelijk om reserveringsregels met eindklant te koppelen aan verkooporderregels zonder eindklant.
- Het is nu mogelijk om een weekverdeling pdf te genereren op de reservering.
- De kolom voor “Weeknummer” is verplicht.
- De kolommen m.b.t. de weekverdeling zijn in de instellingen verplicht om gezamenlijk in te stellen.
Offerte
- In de offerteregels is het nu mogelijk om een kolom te tonen verkoopprijs inclusief franco opslag. Deze kolom kun je aan/uitzetten via de pakket instellingen.
-
Verkooporder
Algemeen:
- Op de pagina om handmatig orders te importeren worden nu enkel de in de pakket instellingen ingestelde ordertypes getoond.
- In de orderregels is het nu mogelijk om een kolom te tonen verkoopprijs inclusief franco opslag. Deze kolom kun je aan/uitzetten via de pakket instellingen.
- De optie om verkooporders te kopiëren is geoptimaliseerd.
De veldopties zijn uitgebreid het is nu mogelijk om o.a. de gewenste afleveradres en factuuradres te selecteren.
Belading indelen:
- Op relatie niveau is nu een extra optie beschikbaar om aan te geven of de belading voor deze klant standaard op basis van eindklant ingedeeld moet worden.
- Werking “Extra ruimte per laag” aangepast zodat dit alleen nog gebruikt wordt als de product hoogte lager is dan de fusthoogte.
- Mogelijkheid toegevoegd om extra platen toe te voegen in de order en zending visualisatie.
- Op ladingdrager niveau kan je nu het veld “Aantal lagen zonder platen” gebruiken om standaard platen aan een kar toe te voegen.
- Als je dit veld invult met 0 wordt er standaard 1 plaat per kar gerekend omdat Aerport voor de onderste laag ook een plaat toevoegt.
- Aanpassingen gemaakt waardoor een orderregel beter verdeeld wordt over 1 kar indien mogelijk.
Klokaanbod:
- Nieuwe tab toegevoegd waar de voortgang van het aanbod gevolgd kan worden. Hier kun je onder andere de verkochte aantallen en prijzen terugvinden. Dit is gescheiden in klokvoorverkoop en klok.
- Exporteren van aanbod verplaatst naar achtergrondtaak zodat de gebruiker niet hoeft af te wachten totdat klokactie voltooid is.
- In de prijskolom van de orderregels wordt de gemiddelde prijs van de verkochte items gevuld.
Log:
- Bij importdocumenten wordt nu niet meer de naam van de medewerker gevuld maar “Systeem”
Logistiek
Sticker printscherm
- Zoekprofiel geoptimaliseerd en diverse bugs opgelost. Zo zijn er nu meer mogelijkheden door te filteren op locatie en dynamische/statische instellingen voor datum filter.
Zendingen
- Het zoekprofiel voor zendingen is verbeterd. Het is nu o.a. mogelijk om de datum-filters in te stellen o.b.v. statische/dynamische datum opties.
- De zendingstatus is niet meer handmatig aan te passen. Dit is alleen nog mogelijk d.m.v. logistieke acties.
- Het bevestigen van de belading in de zending gaat nu via een achtergrondtaak.
Transport
- Het zoekprofiel voor transporten is verbeterd. Het is nu o.a. mogelijk om de datum-filters in te stellen o.b.v. statische/dynamische datum opties.
- Extra restricties toegevoegd op het handmatig koppelen van een zending aan een transport.
- Route moet gekoppeld zijn aan het afleveradres.
- Verzendlocatie moet gekoppeld zijn aan het de verzenddag van de route.
- Vanuit de transportplanning is het nu mogelijk om de laad/losacties van een zending in bulk uit te voeren. Daarnaast is het nu mogelijk om een laad/losdatum-tijd mee te geven. Op deze manier kun je bijvoorbeeld een heel transport in bulk leveren met een datum in het verleden of de toekomst.
- De zending-transport koppeling werd niet altijd goed bijgewerkt wanneer een zending geannuleerd werd. Dit is nu opgelost.
Abonnementen
Abonnementen
Algemeen:
- De log tab ‘gegenereerde orders’ is op geoptimaliseerd. Voorheen was er enkel een orderkoppeling waardoor de getoonde data weinig inzicht gaf. Nu we bij het genereren van een ‘dienstorder’ een directe koppeling registreren tussen de orderregel en het abonnement kunnen we accurate data tonen op deze log tab.
- Gebruik van een specifieke abonnementsnaam uitgefaseerd in verschillende Aerport pagina’s. In plaats daarvoor wordt de naam van het gekoppelde product getoond.
- In het log van een abonnement wordt de naam van het product op dat moment weggeschreven zodat het log de naam toont van het product op het moment dat er een log werd aangemaakt.
Domein beheer:
- Domeinaanvragen pagina is geoptimaliseerd. Wanneer voor een relatie maar 1 betalingsconditie beschikbaar is, wordt deze betaalconditie automatisch ingeladen.
- Diensten zijn gekoppeld aan de extensie (vb: .nl). Wanneer bij een domeinaanvraag de extensie wordt geselecteerd wordt automatisch de correcte dienst gekoppeld.
- Domein instellingspagina is verplaatst naar pakket instellingen.
- Om extensies toe te voegen is een veldwaarde pagina gecreëerd.
- Er is een email template gecreëerd die wordt verzonden wanneer een domein registratie via de klantenportaal wordt aangevraagd.
- Op de Domein instellingspagina kunnen per Interne BV medewerkers worden geselecteerd die de email template (Domein registratie aanvraag via de klantenportaal) ontvangen. Wanneer geen e-mailinstelling voor een Interne BV is aangemaakt wordt ook de mail niet verzonden (raadzaam om wel een mail in te stellen omdat voor relaties met meerdere betaalcondities, geen betaalconditie wordt gekoppeld aan het abonnement na een domeinaanvraag via de klantenportaal).
Financieel
Factuur overzicht:
Wanneer er voor een intern bedrijf geen gebruik wordt gemaakt van de boekhoudkoppeling met Twinfield of ExactOnline, is er nu een mogelijk om de facturen van dit interne bedrijf automatisch op status betaald te zetten.
In de instellingen van het intern bedrijf kun je nu kiezen voor één van de volgende opties:
- Factuur automatisch betaald zetten na aanmaken
- Factuur automatisch betaald zetten na verzenden
Boekhoudsoftware:
Het is nu mogelijk om de koppeling met de boekhouding automatisch te triggeren. Dit werkt als volgt:
- Voor verkoopfacturen wordt de taak om de facturen naar de boekhouding te versturen automatisch gestart na het versturen van een factuur. Indien een foutmelding volgt, kun je deze nog steeds vinden op de boekhoudkoppeling pagina van de verkoopfacturen.
- Voor inkoopfacturen wordt de taak om de facturen naar de boekhouding te versturen automatisch gestart na het boeken van een inkoopfactuur. Indien een foutmelding volgt, kun je deze nog steeds vinden op de boekhoudkoppeling pagina van de inkoopfacturen.
- Voor memoriaal boekingen wordt de taak om de memoriaalboekingen naar de boekhouding te versturen automatisch gestart na de actie waarin een memoriaal transactie in Aerport wordt aangemaakt. Indien een foutmelding volgt, kun je deze nog steeds vinden op de boekhoudkoppeling pagina van de memoriaal boekingen.
De bovenstaande opties kunnen worden aan/uitgezet via de pakket instellingen.
Machtigingen:
- De kolommen Boekhoudsoftware en status machtiging zijn toegevoegd aan het overzicht scherm
- De velden van de zoeksectie zijn geoptimaliseerd
- Wanneer een machtiging word toegevoegd houdt het systeem nu rekening met de boekhoudsoftware en toont de juiste velden.
- Er kan enkel 1 machtiging worden aangemaakt per Interne BV wanneer boekhoudsoftware Twinfield word geselecteerd, meerdere machtigingen voor een Interne BV zijn niet mogelijk voor Twinfield. Wanneer een 2e machtiging wordt toegevoegd toont het systeem een foutmelding.
Rapportage
PowerBi
- Een nieuwe optie bij veld waarden toegevoegd om een tabel met verschillende standaard waarden uit Aerport of losse waarden toe te voegen.
- Standaard waarden uit Aerport.
- Productcategorie
- Product
- Voorraadgroep
- Relatie
- Interne B.V.
- Losse waarden.
- Getal
- Datum
- Standaard waarden uit Aerport.
- Veld waarden toegevoegd aan Power Bi.
Instellingen
PDF instellingen
Het is nu mogelijk om de verkoopprijs inclusief korting per stuk te tonen op de volgende pdf documenten:
- Verkoop | Reservering
- Verkoop | Orderbevestiging
- Verkoop | Proforma factuur
- Verkoop | Leverbevestiging
- Verkoop | Factuur
De kolom is enkel zichtbaar indien voor één of meerdere regels een korting is toegevoegd.
Getalnotatie:
De Nederlandse standaard voor getal notatie is toegevoegd als optie. Deze optie is enkel te gebruiken voor door het syteem gegenereerde PDF lay-out. In de stamgegevens -> land instellingen kun je nu aangeven welke notatie je wilt zien voor welk land. Op basis van de landinstellingen van de relatie wordt vervolgens de gewenste getal notatie gebruikt.
Stickers
Verkooporder logistiek regelsticker:
- Token toegevoegd om het ladingdragernummer op de sticker te tonen.
- Stickers worden geprint op de volgorde waarin de logistieke regels zijn toegevoegd aan de belading.
E-mail accounts
- Het is nu mogelijk om bij een e-mail account met type ‘importeeraccount’ en ‘import gebruiken voor inkoopfacturen’ uitzonderingen in te stellen om e-mail berichten niet te importeren op basis van de volgende variabelen;
- E-mail bijlage(n)
- E-mail onderwerp
- E-mail omschrijving
- E-mail adres
Producten
Er is een nieuwe pagina toegevoegd waarin de gebruiker de statistieknummers (HS codes) kan beheren. Deze codes kunnen gebruikt worden op product en categorie niveau.
Er is eenmalig een basis codelijst ingelezen met alle europese codes.
Online offerte
De online offerte module is geoptimaliseerd. De volgende functionaliteiten zijn toegevoegd:
- Gebruiker kan nu middels ‘sluiten’ icoon de conceptweergave van online offerte sluiten om terug te gaan naar de bewerkingsmodule.
- Teksten verschuiven niet meer wanneer gebruiker wisselt tussen pagina’s in de preview modus
- Optie menuweergave is aangepast en wordt nu getoond middels pop-ups.
- Het toevoegen van achtergrondafbeeldingen is geoptimaliseerd, probleem met weergave is verholpen.
- Bugs verholpen met toevoegen van afbeeldingen, extensies en bewerken van de online offerte module
- Algemene optimalisatie van weergaven van iconen, pop-up vensters en functionaliteiten.
- Er zijn optimalisaties toegepast om de preview weergave te verbeteren. Afbeeldingen, teksten en scheidingslijnen blijven nu op schaal en op de juiste positie wanneer preview weergave wordt getoont.
- Het is nu mogelijk meerdere video’s, slideshow in te voegen voor een offerte template.
- Het toevoegen en beheren van templates voor een offerte is aangepast. Zo is het nu mogelijk om de gewenste template te selecteren in de Offerte module.
- Er zijn layout wijzigingen toegepast voor de Online offerte instellingen pagina ten behoefe van de gebruiksvriendelijkheid.
Systeem
Systeemlog
- Uitlijning van de kolommen op de overzichtspagina is geoptimaliseerd
- De velden van de zoeksectie zijn geoptimaliseerd, standaard worden nu enkel de log acties van vandaag getoond.
- De detailmelding is aangepast zodat hiervan een groter deel leesbaar is.
E-mail wachtrij
- Volgorde van zoekvelden is geoptimaliseerd.
- E-mail detailscherm is aangepast. De velden zijn onderverdeeld in 2 secties.
- Overbodige velden zijn verwijderd die niet meer worden gebruikt in het systeem.
- Het e-mailvoorbeeld is nu onder de velden weergegeven, pagina breed. Het is nu gemakkelijker de email te bekijken zonder dat de gebruiker de email weergave moet vergroten.
- Wanneer meerdere bestanden aan een email zijn gekoppeld zijn deze nu allemaal zichtbaar
- Bestandsicoon is toegevoegd aan de bijlages zodat je kunt zien welke extensie is toegevoegd.
- In de zoeksectie is het volgende nu mogelijk:
- Specifieke verzend e-mail accounts te selecteren.
- Specifieke sjablonen te selecteren.
- Het is nu mogelijk om binnen een bepaalde datum-tijd range te zoeken.
Koppeling Floriday
Algemeen
- Floriday API werkt nu volgens versie 2023v1
Klantportaal
Formulieren
- De formulieren module is weer beschikbaar in de klantenportal
Domein aanvragen
Klantenportaal:
- Functionaliteit domeinaanvragen via de klantportaal toegevoegd.
- In Aerport op de Domein instellingspagina kan een standaard server worden geselecteerd. Deze server wordt toegewezen aan domein aanvragen via de klantenportaal.
- Er is een extra recht toegevoegd die nodig is om de module domeinaanvragen via de klantenportaal zichtbaar te maken.
- Wanneer een relatie meerdere betaalcondities heeft wordt er geen betaalconditie gekoppeld aan het abonnement dat Aerport aanmaakt na een domeinaanvraag. De gebruiker zal handmatig een betaalconditie aan het abonnement moeten koppelen.
Logistieke app
- De logistieke app rechten zijn aangepast.
- Verouderde rechten zijn verwijderd.
- De naam van de rechten voor de nieuwe logistieke app zijn gewijzigd.
