Algemeen

Inloggen

  • Indien IP-Validatie ingeschakeld is, kunnen gebruikers vanaf niet-geverifieerde IP-addressen niet meer inloggen met hun Aerport gebruikers account. Enkel het Microsoft account gekoppeld aan de gebruiker kan dan inloggen.
  • Vereist is dat het e-mail adres van de microsoft gebruiker overeenkomt met het e-mail adres van de Aerport gebruiker + juiste URI’s configuratie in Microsoft EntraID.

Zoeken

  • In de algemene zoekoptie kan per module snel gezocht worden naar entiteitvoorvoegsel + nummer. Door het symbool ‘/’ + het ingestelde voorvoegsel + gewenste nummer in te voeren zoekt het systeem naar het nummer in de module. Als voorbeeld, zoeken naar specifiek ticket: /T1001. Nu zoekt het systeem naar het Ticket met ticketnummer: ‘1001’.
  • Wanneer 1 resultaat beschikbaar is, wordt direct de detailpagina van de desbetreffende module geopend. Wanneer meerdere resultaten worden gevonden wordt de desbetreffende module overzichtspagina geopend met de ingevoerde zoekselectie. 
  • Er is een algemene pakketinstelling gemaakt: ‘Snel zoeken entiteit voorvoegsel’ waar voor elke beschikbare module een voorvoegsel ingesteld kan worden. Zo kan per module bepaald worden of de snel zoeken functie ingesteld dient te worden en welk voorvoegsel gebruikt moet worden.  

Log informatie

  • Wanneer een medewerker inactief is werd voorheen de medewerker verborgen in de pop-up Log informatie. Nu blijft de medewerker getoond ongeacht of de medewerker inactief is. Deze wijziging is op alle log informatie pop-ups toegepast.  
  • Verschillende bug fixes in modules waar het log incorrecte informatie toonde. 

Commentaar

  • Het is nu ook mogelijk om de eigen gebruiker te taggen in het commentaar, na het opslaan wordt het commentaar dan ook naar jezelf verstuurd.

CRM

Relatie

Algemeen:

Het is nu mogelijk om relatie autorisatie te activeren. Indien dit geactiveerd wordt, is het noodzakelijk om per intern bedrijf minimaal één autorisator in te stellen. Verder zijn er de volgende aandachtspunten:

  • Het keuren van een relatie is nodig wanneer een medewerker het recht: ‘Relatie financiële en andere gevoelige gegevens bekijken, toevoegen en bewerken’ niet heeft en wijzigingen aanbrengt aan een relatie.
  • Bij het wijzigen van bepaalde velden van een relatie moeten de wijzigingen gekeurd worden. Bij het goedkeuren wordt de waarde van het veld aangepast, indien afgekeurd blijft de oude waarde van toepassing.
    • Sommige velden kunnen niet onafhankelijk van elkaar gekeurd worden. Indien velden afhankelijk zijn van andere velden wordt automatisch door het systeem deze velden ook gemarkeerd.
  • Op de pakketinstelling pagina kan verder worden bepaald welke velden van een relatie gelden als autorisatie velden. Daarnaast kan per veld ingesteld worden of de relatie bij wijzigen niet gebruikt mag worden in modules, totdat de relatie gekeurd is.

Menu:

  • Er is een nieuwe relatie menu optie toegevoegd: inkoopfacturen. Deze optie kun je benaderen door middel van de juiste inkoop facturatie rechten.

Eindklant:

  • In het geval van een hoofdrelatie en subrelatie koppeling is het nu als subrelatie ook mogelijk om de eindklanten te koppelen van de hoofdrelatie. Deze koppeling kan worden gebruikt in de volgende modules
    • Verkoop offerte
    • Verkooporder
    • Verkoopreservering

Contactpersonen

  • In de contactpersoon-klantportaal account instellingen is een extra recht toegevoegd. Met dit recht kan je een contactpersoon toegang geven tot de Interforce Tools applicatie.

Contracten

  • In de contracten module is een nieuw veld toegevoegd om de looptijd vast te leggen.

Mailingen

  • Er is een kleine wijziging doorgevoerd voor het toevoegen van ontvangers van contactpersonen op basis van de dienstselectie:
    • Inactieve contactpersonen worden uitgesloten
    • Niet facturabele diensten worden uitgesloten

Ladingdrageradministratie

  • Er is nu een optie beschikbaar om per intern bedrijf een ander intern bedrijf te kiezen waarop de ladingdragertransacties geboekt kunnen worden. 

HRM

Urenregistratie

  • Het registreren van uren via de Toggle API is weer mogelijk.

Taken

Algemeen

  • Lay-out aanpassingen aan detail pop-up. De gekoppelde entiteit wordt nu getoond in een veld.
  • Er is een extra veld toegevoegd die het onderwerp van de gekoppelde entiteit toont, indien van toepassing.
  • Aan de volgende email templates zijn de tokens voor Relatie en Onderwerp toegevoegd:
    • notification.task.new.notassigned.template
    • notification.task.assigned.template
    • notification.task.complete.email.template
    • notification.task.reminder.template

Projecten

Issue

  • Het toevoegen van een issue middels template is aangepast. Voorheen moest via het optie menu worden gekozen voor het toevoegen van een Issue uit template. Er is een veld toegevoegd bij het aanmaken van een issue om een gewenst template te selecteren.
  • Prioriteiten iconen zijn vervangen voor tekst
  • De kolommen op de overzichtspagina zijn aangepast. Contactpersoon / Gewenste opleverdatum / Laatste actie op zijn verwijderd. De kolommen Type / Verantwoordelijke / Geplande startdatum / Interne BV zijn toegevoegd. Ook de volgorde van de kolommen is gewijzigd
  • De overbodige cijfers voor het issue nummer zijn verwijderd. Voorheen werd het issuenummer bijvoorbeeld als volgt getoond: IS00001070, nu wordt dit nummer als volgt getoond: IS1070. 
  • De zoekvelden zijn aangepast naar wijziging van de kolommen in het grid, ook de volgorde van de zoekvelden is gewijzigd.

Bedrijfsprocessen

Wachtwoord manager

  • Na het aanmaken van een wachtwoord wordt de gebruiker automatisch ook beheerder van het wachtwoord. Het is nu mogelijk om degene die het wachtwoord aangemaakt heeft los te koppelen als beheerder.

Objectbeheer

  • De objectenbeheer module is vervangen.
  • Wachtwoorden kunnen worden aangemaakt en gekoppeld aan objecten. 
  • Bij het instellen van een herinneringsdatum kan per gebruiker de gewenste herinnering notificatie ingesteld worden op gebruikersinstellingen niveau.

Producten

Algemeen

  • Bij het verwijderen van een product worden de gekoppelde barcodes ook verwijderd zodat de barcodes voor andere producten gebruikt kunnen worden.
  • De tab ‘Samenstellingen’ is niet meer zichtbaar voor standaard producten.
  • Op de tab ‘Productvariant(en)’ van een standaard product kunnen productvarianten aangemaakt worden. Bij het aanmaken van een productvariant dient eerst de eenheid geselecteerd te worden. Op basis van de eenheid selectie worden enkel de gekoppelde voorraadgroepen getoond die gekoppeld zijn op de tab: ‘Eenheid’ van het standaard product.
    • Na het aanmaken van een productvariant kunnen de eenheid en voorraadgroep niet meer worden gewijzigd in de pop-up van de tab: ‘Productvariant(en)’
  • In het grid van de productvariant(en) werden voorheen enkel de gekoppelde voorraadgroep getoond die de gebruiker heeft geselecteerd bij het aanmaken. Nu worden alle voorraadgroepen getoond die in de samenstelling(en) van de productvariant zijn geselecteerd.
  • Voor productvarianten wordt het segment: ‘Voorraadgroep(en)’ op de tab: ‘Extra informatie’ niet meer getoond. Voorraadgroep worden geselecteerd op het standaard product (hoofdproduct).
  • Er is een extra instelling toegevoegd op product niveau. Hiermee kun je per product aangeven of voor dit product automatisch een assemblageordersticker geprint moet worden. Dit zorgt ervoor dat je enkel voor de door jou gewenste producten automatisch een assemblageordersticker print.

Eenheid

  • Bij het aanpassen van de productcombinatie van een eenheid worden nu ook de bestaande reserveringen gecontroleerd. Indien gewenst kan van de bestaande reserveringen de productcombinatie van de eenheid ook gewijzigd worden.
  • Wanneer een productcombinatie van een samenstelling wordt gewijzigd wordt er een waarschuwingsmelding getoond wanneer er voorraad aanwezig is van deze samenstelling.
  • Het systeem controleert bij het belading indelen of de product combinatie van de samenstelling kloppend is aan de actieve voorraad. Zo wordt voorkomen dat een verkeerde productcombinatie geselecteerd kan worden door het systeem.

Fotogalerij

  • Het zoeken op producten is verbeterd waardoor ook resultaten worden gevonden waar de zoekcriteria in verwerkt zit. Er hoeft nu dus niet meer een volledige match te zijn op de zoekopdracht.
  • De afbeeldingsvolgorde op de product kaart wordt correct meegestuurd naar Floriday bij het koppelen van afbeeldingen en exporteren van het product naar Floriday.
    • Let op afbeeldingsvolgorde wordt niet geüpdatet in Floriday wanneer enkel de afbeeldingsvolgorde wordt aangepast op de product kaart. Het updaten is nog niet mogelijk in de Floriday API.
    • Bug verholpen waarbij gewijzigde afbeeldingen uit de fotogalerij niet werden verzonden naar Floriday
    • Bij het koppelen van Producten aan een fotogalerij is een kolom met vinkjes toegevoegd. Wanneer een zoekselectie is gemaakt kan er aan de hand van de vinkjes worden bepaald welke producten gekoppeld dienen te worden. Indien er een product aangevinkt wordt in de eerste kolom en de gebruiker de knop ‘Alle producten toevoegen’ gebruikt worden enkel de producten waarbij het vinkje actief is gekoppeld.

Bulk aanpassingen

  • Er is een nieuwe pagina gecreëerd waar product attributen en product hoogte gewijzigd kan worden. Via deze pagina kan dit voor meerdere producten tegelijk gewijzigd worden.
    • Op de pagina dient de gebruiker eerst de gewenste product attributen te selecteren.
    • Vervolgens moet er een product selectie gemaakt worden. Na het zoeken naar producten, toont het systeem een grid met kolommen van de geselecteerde attributen.
    • De eerste regel ‘Alle geselecteerde producten’ geeft de mogelijkheid om de waarde van het attribuut te wijzigen voor alle producten uit de zoekselectie.
    • Wanneer voor een productregel het vinkje wordt uitgezet, wordt bij het wijzigen van ‘Alle geselecteerde producten’ deze betreffende regel niet meegenomen.

Inkoop

Reservering

  • Optie toegevoegd om de inkoopreservering te kopiëren.
  • Op de inkoopreserveringsbevestiging en Inkoopreservering weekverdeling is het nu mogelijk om het productnummer van de leverancier te tonen.

Inkooporder

  • Het is nu mogelijk om de klant van de verkooporder mee te sturen naar een leverancier. Indien een inkoopregel gekoppeld is aan een verkooporderregel, dan is het mogelijk om in de orderregel de relatie van de verkooporder te tonen.
  • De lay-out van de pop-up is aangepast. Daarbij zijn ook de volgende kolommen toegevoegd:
    • Detail button om makkelijk door te klikken naar de gekoppelde verkooporder
    • Ordertype
    • Aantal
    • Logistiek status
    • Verantwoordelijke verkooporder
  • Als je vanuit de inkoopmodule producten ontvangt, dan wordt de voorraad nu aangemaakt met de ‘vanaf datum’ gelijk aan datum van de ontvangst-actie. Voorheen werd hier ook de ontvangsttijd opgeslagen, maar dit was niet wenselijk en gaf problemen als de voorraad dezelfde dag nog gepakt moest worden voor verkooporders.
  • Bij interne inkooporders vult Aerport nu standaard de verwachte ontvangstdatum per logistieke regel. Deze datum wordt gevuld aan de hand van de verwachte ontvangstdatum van de 1e aangemaakte logistieke inkooporder regel. Voorheen werd de verwachte ontvangstdatum voor interne inkooporders niet gevuld waardoor op het werkvloerscherm niet duidelijk was wanneer de inkooporder binnen zou komen.
    Indien een inkooporder gespreid wordt ontvangen dan is het verstandig om na een ontvangstactie deze datum handmatig bij te werken.

PDF documenten

  • Het is nu mogelijk om een productomschrijving toe te voegen bij de product-leverancier koppeling. Deze kun je nu ook tonen op de volgende PDF bestanden:
    • Inkooporderbevestiging
    • Inkooporder leverbevestiging
    • Inkooporder backorder pdf
    • Inkoopreservering bevestiging
    • Inkoopreservering weekverdeling pdf

Verkoop

Offerte

  • De laadtijd van het kopiëren van offertes is geoptimaliseerd.
  • Wanneer een offerte gekopieerd wordt, wordt nu een laadicoon getoond. Voorheen leek het alsof het systeem vast liep tijdens het kopiëren.

Reservering

  • Er is nu een mogelijkheid om een reservering te kopiëren. Voordat je kunt kopiëren moet een nieuwe datum range ingevuld worden.
    • Alle overige algemene informatie wordt overgenomen van de gekopieerde reservering. De status van de nieuwe reservering is invoer, zodat je als gebruiker nog de gelegenheid hebt om zaken aan te passen indien gewenst.
    • De reserveringsregels worden overgenomen, dit geldt dus ook voor koppelingen als stickers en opmerkingen.
    • Het is nu mogelijk om in de verkoop reserveringen de prognose kolom van een product te vullen met de verkochte aantallen van een andere reservering uit dezelfde periode van een ander jaar. Enkel de week aantallen die overeenkomen met de gekopieerde reservering zullen worden overgenomen.
    • Het is nu mogelijk om met één druk op de knop de aantallen van de prognose kolom over te zetten naar de aantal kolom.

    Verkooporder

    Algemeen:

    • De laadtijd van het kopiëren van een verkooporder is geoptimaliseerd.
    • Wanneer een verkooporder gekopieerd wordt, wordt nu een laadicoon getoond. Voorheen leek het alsof het systeem vast liep tijdens het kopiëren.
    • Alle documenten die worden gegenereerd door het systeem worden nu correct getoond op het documentenlog.
    • De PDF instellingen van de Interne BV zijn geoptimaliseerd
    • Verschillende bugs verholpen waarbij documenten niet werden getoond in het Documentenlog.
    • De eindklant werking is aangepast in de verkooporder, verkoopreservering en verkoop offerte. De eindklant koppeling op het algemene tabblad is niet meer beschikbaar. Standaard wordt door het systeem voor de regel die als eerste wordt ingevoerd nu de standaard eindklant overgenomen die ingesteld is bij de relatie. Voor de opvolgende regels wordt de eindklant van de laatste regel overgenomen.
    • De algemene layout van de producten zoeken popup is aangepast.

    Logistiek

    Assemblageorder

    • Koppeling naar verkooporder en zending toegevoegd op algemene tabblad.
    • Layout aanpassingen gemaakt in productcombinatie tabblad.

    Werkvloerscherm

    Raaplijst:

    • Nieuwe module toegevoegd op het werkvloerscherm om de nog te pakken aantallen van logistieke verkoopregels in te zien. In de pakket instellingen kunnen zoekfilters worden toegevoegd voor de gebruiker.

    Zendingen:

    • Op het werkvloerscherm is het in de zending details mogelijk om op een regel te klikken waardoor deze uitklapt. Voor regels zonder een gekoppelde assemblageorder kun je nu dus ook de samenstellingsregel(s) bekijken.
    • Extra instelling toegevoegd waarmee je standaard kunt bepalen of;
      • Samenstelling enkel getoond moet worden voor nog te assembleren regels.
      • Samenstelling standaard altijd getoond moet worden.
      • Samenstelling standaard niet getoond moet worden.

    Financieel

    Verkoopfacturen genereren

    • Bij het gebruik van de knop ‘genereer alle facturen’ op de ‘genereer factuur’ pagina worden nu alle facturen gegenereerd die getoond worden in de zoekselectie. Facturen die van hetzelfde interne bedrijf zijn maar die niet in de zoekselectie zitten, worden nu niet meer automatisch ook gefactureerd.

    Inkoopfacturatie

    • Het menu-item voor de inkoopfacturatie is verplaatst van hoofdmenu inkoop naar het hoofdmenu Financieel. De rechtenstructuur is gelijk gebleven.

    Rapporten

    Relatierapportage

    • Extra zoekfilter voor het land toegevoegd
    • Kolom toegevoegd om het boekhoudnummer van de relatie te tonen.
    • Enkel de kolommen die gefilterd zijn in het resultaat worden nu geëxporteerd naar de Excel.

    Instellingen

    Pakket instellingen

    • De Interne BV klantportaal instellingen zijn verplaatst van Stamgegevens naar Pakketinstellingen. Hierdoor kan er nu op één plek wijzigingen aangebracht worden aan de klantportaal instellingen. Indien er geen specifieke Interne BV klantportaal instelling actief is geldt de standaard klantportaal instelling.
    • Voorheen was het mogelijk meerdere domein alias instellen per Interne BV te maken. Dit gaf complicaties en is teruggebracht naar één domein alias instelling per interne BV.

    PDF documenten

    • Op de volgende inkoop pdf documenten is het nu mogelijk om de relatienaam van de gekoppelde verkooporder te tonen richting de leverancier:
      • Inkooporder
      • Inkooporder leverbevestiging
      • Inkooporder backorder pdf

    Sticker

    • Het is nu makkelijker om een assemblageorder sticker in te stellen in de stamgegevens. De weergave van de tokens en instellingen is overzichtelijker geworden. Er is ook een extra sectie toegevoegd. In deze sectie kun je nu bepalen welke informatie voor jou relevant is om te printen van de samenstellingsregels.

    Locatie

    • Het is nu mogelijk om locaties inactief te maken. Wanneer een locatie inactief is gemaakt wordt dit door het systeem getoond, middels het zwarte icoontje voor de Locatie naam.
    • Het is niet meer mogelijk een inactieve locatie te selecteren voor nieuwe (Inkoop)orders.
    • Locaties kunnen enkel inactief gezet worden wanneer er geen voorraad aanwezig is op de locatie.

    Email account

    • Voor alle e-mail importeertypes (Ticket/Klacht/Veiling-XML/Taken/Inkoopfacturen) is een nieuwe instelling gecreëerd om import uitzonderingen aan te maken. Voorheen konden simpele uitzonderingen gemaakt worden, waarbij het nu mogelijk is om verschillende waardes te combineren om complexere importuitzonderingen te creëren.
      Zo is het nu mogelijk om bijvoorbeeld een uitzondering in te stellen voor een specifiek email adres waar mails met bijlages niet ingelezen dienen te worden. Voorheen kon enkel een algemene regel worden gecreëerd waarbij alle e-mails met bijlages niet werden ingelezen. Deze regel was dan geldig voor alle email accounts.

    Logistieke route

    • Log informatie toegevoegd
    • Filter toegevoegd om te kunnen filteren op actieve/inactieve routes.

    Grootboeken

    • Het selecteren van de grootboekregel is aangepast. Voorheen kon een regel ingesteld worden voor een product en categorie koppeling. Het systeem selecteerde deze regel enkel wanneer een volledige match bestond. Wanneer het product dan een andere categorie koppeling kreeg was deze grootboekregel niet meer relevant. De logica is daarom aangepast als volgt:
      • Er kunnen geen grootboekregels aangemaakt worden die een categorie en product koppeling hebben, het is nu of categorie of product wat gekoppeld mag worden aan een grootboekregel. 
      • Het systeem kiest in de volgende volgorde het bijpassende grootboekregel: Als eerste een product specifieke grootboekregel > daarna een categorie grootboekregel > daarna een algemene grootboekregel. 

    Systeem

    Systeem log

    • Log informatie is geoptimaliseerd voor alle modules waar log informatie van toepassing is.
      • Bij aanmaken wordt enkel de velden: ‘Aangemaakt door’ en ‘Aangemaakt op’ getoond.
      • Bij het bijwerken worden de velden: ‘Bijgewerkt door’ en ‘Bijgewerkt op’ getoond.

    Taken wachtrij

    • Er is een aparte import/export stamdata overzicht gecreëerd waar alle imports en exports worden getoond.
    • Voor het verwerken door het systeem van de import/export stamdata is een aparte wachtrij gecreëerd waarvoor het afronden van deze processen en andere import/export data bestanden sneller verloopt. 
    • De pakketinstelling: ‘Import/Export verwijderen data bestanden’ is toegevoegd. O.b.v. van deze instelling worden de records en bijbehorende bestanden van de import/export stamdata overzicht verwijderd na x tijd. Zo blijft het overzicht en de bestandenfolders opgeschoond. 
    • Records uit het import/export stamdata overzicht kunnen ook handmatig worden verwijderd. Door op het prullenbak icoon te klikken wordt handmatig het record en het bijbehorende bestand verwijderd. 

    Koppeling Floriday

    Verkooporder

    • Probleem opgelost m.b.t. het importeren van de kloktransacties in een verkooporder waarbij de originele klokregel opgesplitst werd in meerdere zendingen. In dat geval werden niet altijd de juiste aantallen teruggekoppeld. Dit is nu opgelost.

    Klantenportaal

    • Het is nu mogelijk om taken aan te maken voor Issues in het Klantportaal. Bij het aanmaken van een taak dient er een Issue gekoppeld worden. Enkel Issues waar de instelling: ‘Klantportaal taken toevoegen’ actief is kunnen gekoppeld worden bij het aanmaken van een taak in het Klantportaal.
    • Aangemaakte taken via het Klantportaal worden getoond in Aerport. Op de taak detailpagina wordt vermeld dat de taak is aangemaakt via het Klantportaal. 
    • Gesloten taken worden niet getoond op de Taak overzichtspagina in het Klantportaal.
    • Er is een apart Portal recht aangemaakt om de pagina ‘Taken’ in het Klantportaal te beheren.