Versie 545.1

Ladingdrageradministratie

  • Ladingdragertransacties met type overboeking worden vanaf nu ook geïmporteerd uit de ladingdrager XML. Indien de tegenpartij niet herkent wordt, kan de gebruiker deze transactie vinden in de concept transacties.

Producten en voorraad

  • Op de pakketinstelling pagina: ‘Producten’ is een instelling toegevoegd om de omschrijving en bijlage bij het afboeken van een product verplicht te stellen. 
  • De geüploade afbeelding kan gedownload worden in het product voorraad log voor de desbetreffende afboekingsregel. 

Fotogalarij

Het systeem biedt nu de mogelijkheid om verschillende afbeeldingsvarianten toe te voegen aan een fotogalerij. Bij het opslaan van de foto-editor verschijnt een pop-up waarin de keuze kan worden gemaakt om al dan niet een nieuwe afbeeldingsvariant te uploaden.

Datum van de afbeelding

  • Bij het opslaan van de foto-editor kan de datum van de afbeelding worden aangepast. Standaard gebruikt het systeem de datum van vandaag. Indien het vinkje niet wordt geselecteerd wordt de bestaande datum niet overschreven. 
  • Op de tab ‘Algemeen’ wordt de datum van de afbeelding alleen weergegeven en kan deze niet meer worden gewijzigd.
  • Uitzondering: Voor het afbeeldingstype ‘Aanbieding kar visualisatie – Deense kar’ geldt deze logica niet. Hier kan enkel één afbeelding geüpload worden. 

Nieuwe tab: Afbeelding varianten

  • Er is een extra tab toegevoegd: ‘Afbeelding varianten’. Hier worden alle beschikbare afbeeldingsvarianten weergegeven.
  • Op deze tab kan één gewenste afbeeldingsvariant per fotogalerij actief worden gemaakt.
  • Wanneer een afbeeldingsvariant wordt geactiveerd, update het systeem automatisch de afbeelding bij alle gekoppelde producten van de fotogalerij.

Productieplanning

  • Extra veld toegevoegd in de productieplanning om een opmerking mee te kunnen geven. Deze opmerking wordt ook automatisch meegenomen bij het aanmaken van een productieorder vanuit de productieplanning.

Werkvloerscherm ontvangst

  • Kolom toegevoegd op het ontvangstscherm waarin de referentie van de inkooporder kan worden getoond.

Assemblagesticker instellingen

  • Voor assemblagestickers zijn de volgende tokens toegevoegd om de samenstelling van het product weer te geven:
    • %TotalQuantity% => Toont totaal van de inhoud eenheden
    • %UnitQuantity% => Toont de inhoud eenheden
    • %StockGroup% => Toont de voorraadgroep
  • Sticker template token %Quantity% is hernoemt naar %TotalQuantity%
  • Samenstelling details %childProductLines% token %Qty% is hernoemt naar %BuyingQuantity%
  • Het is nu mogelijk om ook de productcombinaties van de eenheid op de assemblage sticker te tonen hiervoor is de token %ProductCombination.Lines% toegevoegd.
    • Voor dit token is het segment: ‘Productcombinaties detail %ProductCombination.Lines%’ toegevoegd. met de volgende tokens:
      • %ProductCombination.Name% => Toont de Productcombinatie naam
      • %ProductCombination.Quantity% => Toont het aantal van de productcombinatie die in de eenheid zit
  • Producttypes kunnen worden uitgesloten van de samenstelling via de instelling ‘Producttype’, die wordt weergegeven onder de tokens in de sectie Samenstellingsdetails.

Systeem instellingen

  • Er zijn nu extra instellingen toegevoegd voor het parallel kunnen draaien van de taken die gebruikt worden voor het genereren van verkooporder belading en alle opvolgende modules zoals zendingen, transporten, assemblageorders en interne orders.
    Met behulp van deze instellingen kan nu per installatie een passende configuratie worden ingesteld die past bij de grootte van de installatie.

Algemeen

Sneltoets

  • Het is nu mogelijk om middels een sneltoets te zoeken in Aerport. Je kunt dit doen middels [ALT+/]

CRM

Relatie

  • Voor relatietype: ‘Klant’ is een extra tekstveld toegevoegd: ‘Extra factuur tekst’. Wanneer gevuld wordt deze tekst op facturen van de bijbehorende relatie getoond. Wanneer niet gevuld wordt ook het veld op de factuur verborgen

Contactpersonen

  • Bij het koppelen van een relatie aan een contactpersoon is het vinkje voor het tonen van inactieve relaties vervangen voor een selectie dropdown. Standaard worden alleen de actieve relaties weergegeven. 

Ladingdrageradministratie

  • Via de ladingdrageradministratie is het nu mogelijk om te werken met concept transacties. Deze transacties kunnen enkel aangemaakt worden via de import van de RFH-XML. Voor sommige transactietypes is het niet mogelijk om uit de beschikbare gegevens de juiste tegenpartij te koppelen. In dat geval wordt de transactie gegenereerd met de status ‘concept’. Vanuit deze status kan de gebruiker zelf de juiste tegenpartij koppelen, waardoor een goedgekeurde transactie ontstaat die meetelt in het ladingdragersaldo.

HRM

Medewerker

  • Indien een spatie gebruikt wordt aan het eind/begin van een e-mailadres wordt deze nu automatisch weggefilterd.

Afwezigheid

  • Bij het creëren van een tegoed boeking is het nu mogelijk afwezigheidcategorieën te selecteren waar Handmatige boekingen toegestaan zijn.
  • Bij een goedgekeurd afwezigheidsverzoek worden de gebruikte uren getoond voor de afwezigheidsaanvraag. Achter het informatie icoon bij ‘Belaste uren’ staat de berekening van de gebruikte uren voor de afwezigheidsaanvraag.

Overuren

  • Overuren worden niet automatisch meer geschreven op de categorie Bovenwettelijk verlof.
    Voor de pakketinstelling HRM is het nu mogelijk om een verloftype toe te voegen waar overuren op geschreven dienen te worden. Zo kan er dus een keuze worden gemaakt om bijvoorbeeld een extra verloftype aan te maken om de overuren apart op weg te schrijven.

Declaraties

De volgende aanpassingen zijn gemaakt om specifieke medewerkers te informeren wanneer een declaratie wordt aangemaakt:

  • Op teamniveau zijn declaratie instellingen toegevoegd. Hier kunnen de gewenste medewerkers ingesteld worden die geïnformeerd dienen te worden bij een declaratie aanvraag en wanneer een declaratie uitbetaald dient te worden.
    • Alle ingestelde medewerkers voor ‘Declaratie aanvraag’ ontvangen het emailsjabloon: Notification.Email.Declaration.Request
    • Alle ingestelde medewerkers voor ‘Declaratie uit te betalen’ ontvangen het nieuwe e-mailsjabloon: Notification.Email.Declaration.Request.to.Pay.
    • Indien een medewerker aan meerdere teams gekoppeld is worden naar alle ingestelde medewerkers van de Declaratie instellingen van deze teams de desbetreffende e-mailsjablonen verzonden. Als een medewerker bij twee verschillende teams is ingesteld bij de declaratie instellingen ontvangt de medewerker altijd één keer het desbetreffende e-mailsjabloon.

Taken

Algemeen

  • De watcher logica is geoptimaliseerd, daarbij worden de volgende stelregels gebruikt
    • Bij het aanmaken van een taak wordt de uitvoerende en de aanmakende medewerker gekoppeld als watcher.
    • Indien een taak wordt aangemaakt en enkel wordt gekoppeld aan een team, worden er geen watchers gekoppeld.
    • Indien voor een bestaande taak de uitvoerende wordt gewijzigd dan wordt de nieuw gekoppelde uitvoerende ook gekoppeld als watcher. Bestaande watchers worden niet verwijderd.
    • Indien een bestaande taak gekoppeld aan een uitvoerende wordt toegewezen aan een team, worden er geen nieuwe watchers gekoppeld.
    • E-mailsjablonen die worden verzonden wanneer commentaar wordt toegevoegd worden enkel en alleen verzonden aan de gekoppelde watchers.
    • Wanneer de eigen gebruiker wordt ‘getagd’ in een commentaar wordt ook het e-mailsjabloon naar de eigen gebruiker verzonden

Taak templates

  • Het is nu mogelijk om een volgorde mee te geven aan taken binnen een taken template.
  • Er is een nieuwe setting toegevoegd aan de Taak template: ‘Aangemaakt door medewerker niet koppelen als watcher’. Wanneer een taak wordt aangemaakt door middel van het template wordt de medewerker die de taak aanmaakt niet gekoppeld als watcher.

Projecten

Backlog

  • Het is nu mogelijk om een backlog te sluiten zonder issue koppeling

Bedrijfsprocessen

Wachtwoord manager

  • Wanneer de instelling: ‘Andere medewerkers kunnen wachtwoord aanpassen’ actief is mogen alle gebruikers die toegang hebben het wachtwoord wijzigen.
  • De velden die de medewerker kan aanpassen zijn gewijzigd naar:
    • Naam
    • Categorie
    • Link
    • Gebruikersnaam
    • Wachtwoord
    • Relatie
    • Notities
    • Beveiligingssleutel
  • Bug verholpen waarbij de velden om te wijzigen waren geblokkeerd als een medewerker middels interne B.V. of Team toegang had tot het wachtwoord.

Bel/Dashboard

  • Er is een zoekveld toegevoegd om te zoeken naar relaties en contactpersonen:
    • Indien het nummer is gevuld dan kun je o.b.v. het telefoonnummer nog verder doorzoeken naar een specifiek contactpersoon
    • Indien je enkel wilt zoeken op de naam van de relatie en/of het contactpersoon, dan dien je eerst het telefoonnummer veld te legen

Producten

Algemeen

  • De productrechten zijn geoptimaliseerd. Zo zijn er overbodige rechten verwijderd en zijn de bestaande rechten nagelopen. Sommige rechten zaten niet onder de juiste (sub)categorie, alle rechten die voor de producten pagina gelden zijn te vinden onder subcategorie ‘Producten algemeen’
  • Er is een nieuw recht toegevoegd: ‘Producten bekijken’. Met dit recht kunnen gebruikers enkel producten inzien, waarbij de velden geblokkeerd worden getoond (in grijs) en actieknoppen zijn verborgen. 

Eenheid

  • Het is nu mogelijk om voor een verkoopvariant de productcombinatie(s) van een eenheid te bepalen in de verkooporder. Wanneer voor een product eenheid de optie: ‘Productcombinatie bepalen in Order’ wordt geselecteerd, kan er geen productcombinatie(s) geselecteerd worden. Wanneer dit product met eenheid wordt geselecteerd in een verkooporder dient handmatig de juiste productcombinatie gekoppeld te worden voordat de status van de order gewijzigd kan worden naar ‘Invoer voltooid’.
  • Op de product eenheden en op de leverancier eenheden tab is nu visueel duidelijk gemaakt wanneer een gekoppeld emballage inactief is.

Voorraad

Er zijn nieuwe instellingen toegevoegd om voorraad van producten beter te beheren. Op product niveau kan per product, Interne BV, locatie en eenheid de gewenste voorraad beheert worden. Op basis van het ingestelde ‘minimale voorraad’ en ‘gewenste voorraad’ geeft het systeem een advies of voorraad moet worden ingekocht, geassembleerd of verplaatst moet worden van een andere locatie. De adviesregels worden getoond op de nieuwe pagina: ‘Voorraad advies’, te vinden onder het menu item: ‘Voorraad’. 

  • Op de product detailpagina onder tab: ‘Voorraad’, sub-tab: ‘Voorraad instellingen ‘zijn de instellingen: ‘Locatie minimale voorraad’ en ‘Positie minimale voorraad’ toegevoegd.  
  • Locatie minimale voorraad: Locatie minimale voorraad regels kunnen aangemaakt worden per Interne BV, per magazijn, per eenheid en voorraadgroep. Hier kan vervolgens de minimale voorraad worden aangegeven.
    • Wanneer de voorraad op de locatie onder de minimale voorraad waarde komt maakt het systeem een advies regel aan op de nieuwe pagina: ‘Voorraad advies’. Op basis van de gekozen ‘Systeem actie’ wordt de regel op één van de tabs getoond: Inkoop advies / Assemblage advies / Verplaatsing advies. Het systeem gebruikt de huidige voorraad en de gewenste voorraad om het aantal te bereken wat moet worden ingekocht, geassembleerd of verplaatst. 
  • Positie minimale voorraad: Positie minimale voorraad regels kunnen aangemaakt worden per Interne BV, per zone, per rij , per positie, per eenheid en voorraadgroep.
    • De instelling kan enkel nog op aanvraag, via rapportage (Power-BI) gebruikt worden om de minimale en gewenste voorraad op positie niveau te beheren. De instellingen worden momenteel in Aerport nog nergens getoond (ontwikkeling). 
  • De ‘Besteladvies’ pagina is verplaatst naar de nieuwe ‘Voorraad advies’ pagina.
  • Voorraad advies pagina: Op de voorraad advies pagina zijn drie tabs beschikbaar. Op het inkoopadvies worden de inkoopadviezen getoond die gecreëerd zijn uit verkooporders en van de nieuwe instelling ‘Locatie minimale voorraad’.
    • De pagina heeft wat lay-out wijzigingen ondergaan om te garanderen dat alle kolommen netjes in één overzicht getoond kunnen worden, zonder dat er gescrold hoeft te worden. 
    • De tabs: Assemblage advies en Verplaatsing advies tonen enkel regels gecreëerd door de nieuwe instelling: ‘Locatie minimale voorraad’.
  • Voor alle drie de tabs zijn aparte zoekprofielen in te stellen. 

Voorraadverplaatsing

De logica voor het verplaatsen van voorraad is aangepast en geoptimaliseerd. Op de voorraad tab van een product zijn de verplaatsopties beschikbaar. Afhankelijk van het producttype worden hier verschillende opties getoond.
Standaard product:

  • Verplaatsen & assembleren (standaard product): Bij het verplaatsen en assembleren van een standaard product dien je op de eerste tab: ‘Voorraad aanpassen’ gegevens in te vullen waar de voorraad naar toe moet worden verplaatst, welke interne BV de eigenaar wordt en welke interne BV de verplaatsactie uit moet voeren. De tweede tab wordt getoond na de ‘opslaan’ actie. Op de tweede tab: ‘Voorraad selecteren’ worden alle voorraadregels getoond. Voorraad kan worden verplaatst of wanneer handmatig een andere eenheid en/of emballage wordt gekozen, verplaatst en geassembleerd. Hierna worden de nodige interne inkoop- en verkooporder(s) aangemaakt om de voorraad te verplaatsen.
  • Verplaatsen: Bij het verplaatsen wordt dezelfde eerste tab getoond als de vorige optie. Na opslaan wordt de tweede tab: ‘Voorraad selecteren’ getoond waar wederom de gewenste voorraad geselecteerd kan worden om te verplaatsen. Het systeem maakt aan de hand van deze actie de nodige inkoop- en verkooporder(s) aan om de voorraad te verplaatsen.
  • Financieel verrekenen: Bestaande voorraad kan met deze optie van eigenaar veranderd worden. Bij het financieel verrekenen van voorraad maakt het systeem de nodige  inkoop- en verkooporder(s) aan om de voorraad financieel te verrekenen.

Verkoopvariant:

  • Verplaatsen:  Optie werkt net als voor standaard product.
  • Assembleren:  Op de eerste tab:  ‘Voorraad aanpassen’ selecteer je welke interne BV assembleert en hoe het product geassembleerd moet worden. De tweede tab wordt getoond na de ‘opslaan’ actie. Op de tweede tab: wordt de productcombinatie getoond. Voor de producten uit de productsamenstelling kan de voorraadpartij geselecteerd worden die het systeem gebruikt om de productcombinatie te maken. Na de ‘opslaan’ actie, worden de nodige interne inkoop- en verkooporder(s) aangemaakt om de voorraad te assembleren.
  • Assembleren & verplaatsen: Na het selecteren van de gegevens op de eerste tab: ‘Voorraad aanpassen’, waar de voorraad naar verplaatst moet worden en hoe de voorraad geassembleerd moet worden, wordt op de tweede tab: ‘Voorraad selecteren’ de productcombinatie getoond. Na de ‘opslaan’ actie, worden de nodige interne inkoop- en verkooporder(s) aangemaakt om de voorraad te assembleren en te verplaatsen.
  • Financieel verrekenen: Optie werkt net als voor standaard product.

Inkoop

Algemeen

  • Voor de modules Inkoopreservering / Inkooporder / Offerte / Reservering / Verkooporder zijn voor alle product zoeken pop-ups zoekprofielen toegevoegd. 
  • Op de overzicht pagina van de desbetreffende modulen kunnen de zoekprofielen beheerd worden. De zoekprofielen van de product zoeken pop-ups zijn hieraan toegevoegd. 

Reservering

  • Mogelijkheid toegevoegd om betalingsconditie te koppelen aan de inkoopreservering
  • Product zoeken scherm is aangepast. De pop-up waaruit producten toegevoegd kunnen worden is aangepast. 

Inkooporder

  • Product zoeken scherm is aangepast. Er zijn twee tabs beschikbaar waaruit producten toegevoegd kunnen worden: ‘Producten’ en ‘Inkoopreservering’.
    • Producten tab: toont alle producten en eigenschappen die belangrijk zijn om het product toe te voegen.
    • Producten toevoegen uit Inkoopreservering is verplaatst naar de Product zoeken pop-up als tweede tab.
  • Op logistieke regelniveau is een extra optie toegevoegd in de kolom ‘factuurdatum’ waarmee je direct de inkoopfactuur gekoppeld aan de logistieke regel kunt openen.

Verkoop

Offerte

  • Algemene lay-out aanpassingen doorgevoerd voor de werking van de productzoek- en toevoeg pop-up

Reservering

  •  Restrictie toegevoegd op het ‘Datum tot’-veld zodat je in het veld ‘datum tot en met’ geen datum kan toevoegen die voor de ‘datum vanaf’ ligt.

Verkooporder

Bij het gebruik van orderregels was het ook mogelijk om te werken met verschillende kleuren die in verschillende kolommen werden weergegeven. Omdat het aantal kleuren toenam en dit de performance niet ten goede kwam, is besloten deze kleuren te vervangen door iconen.
Het is nu per installatie in te stellen welke icoontjes getoond worden. Het is mogelijk om de volgende iconen te gebruiken:

  • Product op voorraad:
    • Voldoende voorraad beschikbaar voor aantal van het product dat wordt ingevoerd
    • Niet voldoende voorraad beschikbaar voor aantal van het product dat wordt ingevoerd
  • Verkoopreservering (3 smaken):
    • Geen verkoopreservering beschikbaar om te koppelen.
    • Verkoopreservering beschikbaar om te koppelen
    • Verkoopreservering gekoppeld
  • Sticker gekoppeld:
    • Geen sticker gekoppeld
    • Wel een sticker gekoppeld
  • Dienst:
    • Product gekoppeld aan producttype ‘dienst’
    • Product niet gekoppeld aan producttype ‘dienst’
  • Orderregel opmerking
    • Orderregel opmerking gekoppeld
    • Orderregel opmerking niet gekoppeld
  • Productcombinatie gekoppeld
    • Productcombinatie is niet gekoppeld
    • Productcombinatie is gekoppeld.
  • Wanneer voor een product een product combinatie vereist is wordt dit nu getoond middels een icoon in het order grid. De iconen en kleur van iconen kunnen aangepast worden in de Verkooporder pakketinstellingen.
  • Bij “Product zoeken” kunnen mixbundels toegevoegd worden bij de tab aanbiedingenlijst.
  • De ladingdragers worden overgenomen van de aanbieding
  • Algemene lay-out aanpassingen doorgevoerd voor producten zoeken en toevoegen popup.
  • Op logistieke regelniveau is een extra optie toegevoegd in de kolom ‘factuurdatum’ waarmee je direct de verkoopfactuur gekoppeld aan de logistieke regel kunt openen.
  • In het verkooporder grid toont Aerport suggesties bij het intypen van de productnaam.
    De breedte van deze suggestielijst kun nu worden ingesteld bij de algemene pakketinstellingen.
  • De pagina Bestellijst is geoptimaliseerd, waarbij de lay-out vergelijkbaar is gemaakt aan de Producten tab. 
  • Alle producten waar een aantal wordt ingevuld worden getoond achter de Overzicht pop-up. Voorheen werd dit getoond boven het Bestellijst grid. 
  • De kolommen: Historie vkp / Laatste geleverde aantal / Totaal te verkopen zijn verplaatst en nu zichtbaar achter het informatie icoon. 
  • De zoekfilters zijn aangepast, voor Producttype kunnen nu meerdere opties geselecteerd worden. Verborgen producten filter is vervangen voor een dropdown waar de optie ‘Beide’ aan toegevoegd is. Categorie filter is toegevoegd.
  • Laadtijd en performance van Bestellijst is geoptimaliseerd.

Logistiek

Zendingen

  • Het is nu mogelijk om logistieke aanpassingen te maken waardoor je hubs kunt toevoegen in het systeem. Deze hubs kun je op verschillende manieren inzetten, zowel als interne overslag locatie als extern. Voorbeelden hiervan zijn:
    • Het vooraf indelen van een order via een hub door middel van een vooraf ingestelde route.
    • Het vooraf indelen van een order via een normale route en hier een hub aan toevoegen.
    • Het achteraf toevoegen van een hublocatie via een zending.
    • Het achteraf verwijderen van een hublocatie via een zending.
  • In Aerport zijn verschillende aanpassingen gemaakt om met de hubs te gaan werken. Dit houdt o.a. in dat je nu vooraf de zending en route kunt zien in het scherm van belading indelen. Daarnaast kun je in de zendingen nu verschillende statussen terugzetten zodat je in het geval van hub zendingen ook de logistieke stappen kunt terugdraaien.

Transportplaning

  • Het veld ‘vervoerder’ is in de transport- en zendingenmodule aangepast naar een dropdown, zodat het voor de gebruiker duidelijker is welke andere vervoerders er gekoppeld kunnen worden in dezelfde route.
  • Het veld ‘verzenddatum’ is nu aangepast zodat deze beter samenwerkt met de gekozen verzenddag van de gekoppelde route in de transportmodule.
  • Op de transportopdracht is de nieuwe logica toegepast waardoor er geen verwarring meer kan ontstaan bij de vervoerder over de transportdatum.

Financieel

Verkoopfacturen genereren

  • Op relatieniveau is de nieuwe instelling ‘Orders gezamenlijk factureren’ toegevoegd. Wanneer deze instelling is ingeschakeld, controleert het systeem bij het genereren van een factuur of er andere verkooporders met de dezelfde criteria zijn die gelijktijdig gefactureerd dienen te worden. De instelling voorkomt dat orders separaat gefactureerd worden voor relaties waarbij dit niet wenselijk is. Als de gebruiker niet alle verkooporders heeft geselecteerd om de factuur te genereren, dan toont het systeem een foutmelding. Het systeem controleert de verkooporders op de volgende criteria:
    • Komt de *(sub)relatie overeen 
    • *Sub-relatie is enkel van toepassing wanneer de instelling: ‘Facturatie via hoofdrelatie’ actief is.
    • Komt het factuuradres overeen
    • Komt de Interne BV overeen
    • Komt het onderwerp overeen (ook indien er geen onderwerp is ingevuld)
  • Wijkt één of meer van bovenstaande criteria af dan kan de verkooporder separaat gefactureerd worden en blokkeert het systeem niet het genereren van de factuur.
  • De pakketinstelling: ‘Splits facturen met een afwijkend afleveradres’ werkt i.s.m. de nieuwe instelling. Indien deze pakketinstelling actief is worden verkooporders met een afwijkend afleveradres alsnog separaat gefactureerd. 
  • Op de pagina: ‘Genereren van facturen’ is een extra kolom toegevoegd met informatie icoon. Het informatie icoon is enkel zichtbaar voor verkooporders van relaties waar de instelling: ‘Orders gezamenlijk factureren’ actief is. Wanneer wordt geklikt op het informatie icoon toont het systeem een pop-up met alle afhankelijke verkooporders waarvoor gelijktijdig de factuur gegenereerd dient te worden. 

Verkoopfacturen

  • Log optimalisaties doorgevoerd. In verschillende scenario’s werd de medewerker niet goed gelogd bij een actie.
  • De pop-up voor het toevoegen van betalingen is de lay-out aangepast
  • De overzichtspagina van factuurherinneringen is aangepast, waarbij de lay-out gelijk is getrokken aan de Verkoopfacturen-overzichtspagina.

Inkoopfacturatie

  • Probleem opgelost bij het importeren van creditfacturen, waardoor het totaalbedrag niet goed werd ingelezen.
  • Problemen opgelost waarbij Twinfield en Aerport niet goed samenwerkten, indien de status van de inkoopfactuur in Twinfield zelf was aangepast, waardoor facturen in de wachtrij bleven hangen.
  • Extra kolom toegevoegd in de inkoopfacturatie verzenden naar Twinfield om het factuurtotaal exclusief btw te kunnen zien.
  • Aanpassing doorgevoerd in het herkennen van de juiste autorisatieflow bij het gebruik van een inkoopfactuurbedrag van/tot en met.

Instellingen

PDF instellingen

  • Mogelijkheid toegevoegd om betalingsconditie te tonen op de inkoopreservering bevestiging.

Ticket

  • De ticket team instellingen zijn geoptimaliseerd. Voorheen was de instelling: ‘standaard ticket uitvoerende’ onderdeel van de instelling: ‘informeer medewerkers’. Er is een aparte instelling toegevoegd. Je kunt nu één of meerdere medewerkers en/of e-mailadressen instellen die een melding ontvangen wanneer er een nieuw ticket wordt aangemaakt. Daarnaast kan nu dus ook een standaard ticket uitvoerende worden ingesteld.
  • Tickets kunnen op meerdere manieren worden aangemaakt, via het klantportaal, e-mail import, ticket-app en handmatig in Aerport. De logica welke e-mailsjablonen het systeem verstuurt bij het aanmaken van een ticket is gelijk getrokken. Bij het aanmaken van een ticket worden de volgende e-mailsjablonen verzonden op basis van de volgende instellingen:
    • Notification.Ticket.Created.Template = Wordt verzonden naar de ingestelde medewerker(s) en/of email adres(sen) bij de instelling ‘Informeer medewerkers’ van een team
    • Notification.Ticket.Assignee.Template = Wordt verzonden naar de uitvoerende medewerker van het ticket.
    • Notification.Ticket.Received.Template = Wordt verzonden naar de ingestelde afdeling(en) ticket watcher en/of afdeling(en) ticket verantwoordelijke van de relatie.
  • De tokens in bovenstaande templates zijn geoptimaliseerd. Daarbij zijn overbodige tokens verwijderd, tokens hernoemd om de werking te verduidelijken. 

Emballage

Bij het verwijderen wordt van een emballage wordt er nu gecontroleerd of deze al in gebruik is bij een product.
Indien dit het geval is dan is verwijderen niet meer mogelijk. Je kunt die emballage dan nog wel inactief maken.

Productie

  • De stamgegevens zijn nu uitgebreid met productie-instellingen voor het kunnen instellen van een basisteeltschema. Je kunt hier nu de basis elementen van een teeltschema instellen, waaronder het invullen van het aantal dagen dat een proces binnen een teeltschema inneemt op basis van de startdatum van de teeltregel.
  • De rechten voor deze module zijn aangepast zodat je de module apart van andere zaken kunt activeren.

Hubs

  • Het is nu mogelijk om in de instellingen aan te geven of een interne/externe HUB gebruikt kan worden. Hiermee kun je nu inrichten dat je een extra overslag locatie gaat gebruiken. Dit kan een externe locatie zijn, maar ook een interne.

Koppeling Floriday

Kwekers

  • API versie geüpdatet naar 2024V2