Algemeen
Commentaar
- Het is nu mogelijk om teams te taggen in de commentaar velden mits het team een e-mailadres heeft ingesteld.
- Teams kunnen nu ook geïnformeerd worden bij nieuwe tickets en taken en bij declaratie aanvragen.
Referentie zoekveld
- Voor het zoekveld ‘referentie’ in de inkoopreservering, inkooporder, verkoopreservering, verkoopofferte, verkooporder is het nu mogelijk om te zoeken op verschillende onderdelen van de referentie in plaats van de unieke referentie. Dit moet het makkelijker maken om een bepaalde regel terug te vinden op basis van de referentie.
CRM
Ladingdrageradministratie
- Transacties met het type ‘Correctie’ komen nu ook binnen in de RFH XML import.
HRM
Tijdregistratie
- De tijdregistratiepagina is geoptimaliseerd. Volgorde van de zoekvelden is aangepast. De volgorde van de kolommen is aangepast.
- Voorheen toonden we twee knoppen om registraties af te ronden. Hiervoor is één knop in de plaats gekomen. De knop kan gebruikt worden met en zonder het selecteren van tijdregistratie regels.
- Zonder selecteren van tijdregistratieregels: Dient handmatig een periode geselecteerd te worden om af te ronden
- Met selecteren van tijdregistratieregels: Selecteer het systeem de periode waarin de geselecteerde tijdregistraties vallen om af te ronden.
- Voorheen werden de knoppen: ”Starttijd’ ‘Eindtijd’ getoond, deze knoppen zijn vervangen voor de knop: ‘Tijdregistratie’. In de pop-up kan worden gekozen om de starttijd, eindtijd of beide bij te werken voor de geselecteerde regels.
- Het grid heeft voor een aantal kolommen een lichtgrijze kleur gekregen. Om zo de leesbaarheid van de vele kolommen waar tijd in aangegeven is te verbeteren.
- Voorheen werd de ‘Starttijd contract’ rood gemarkeerd wanneer de ‘Starttijd’ afweek, nu wordt de ‘Starttijd’ rood weergeven indien deze afwijkt van de starttijd contact.
- De kolom ‘Eindtijd contract’ is toegevoegd, de logica waarbij we een afwijkende starttijd in het rood tonen is ook toegepast op de kolom ‘Eindtijd’.
- Het log voor een tijdregistratie is uitgebreid, waarbij het aanmaken, wijzigen van een tijdregistratie wordt gelogd. Hier tonen we nu ook de herkomst (Entiteit), status en de gebruiker die de tijdregistratie wijzigt.
- Bij het wijzigen van een tijdregistratie toont het systeem nu een pop-up om een reden voor wijzigen mee te geven. Deze reden is terug te vinden in het log van een tijdregistratie achter het informatie-icoon
- Het recht: ‘Tijdsregistratie pagina’ is verwijderd. Dit recht gaf toegang tot het bekijken van de tijdregistratie pagina. Hiervoor is het recht: ‘Tijdregistratie bekijken, toevoegen en bewerken alleen eigen team’ voor in de plaats gekomen. Dit recht geeft toegang tot het toevoegen, bekijken en bewerken van tijdregistraties van het eigen team.
- Met dit recht zijn ook enkel de tijdregistraties te zien van het eigen team. Indien een gebruiker aan meerdere teams gekoppeld is, zijn alle tijdregistraties van de teams te zien. Wanneer een medewerker een tijdregistratie aanmaakt wordt deze tijdregistratie altijd aan het hoofdteam van de medewerker toegeschreven.
- Er zijn verschillende bugs verholpen en foutmeldingen toegevoegd bij een foutieve invoer van een tijdregistratie.
Overuren
- De lay-out van de overuren detailpagina is geoptimaliseerd.
- Voorheen verrekende het systeem overuren met normale uren wanneer een medewerker bijvoorbeeld korter werkte binnen de reguliere werktijden. Hierdoor was het op de pagina ‘Overzicht berekenen’ lastig terug te redeneren hoe de urenberekening tot stand was gekomen.
De logica is versimpeld: het systeem toont nu de uren zoals deze zijn geregistreerd op de entiteiten ‘gewerkte uren’, ‘afwezigheid’, ‘feestdagen’ en ‘uren buiten werktijd’. De berekening wordt vervolgens gemaakt in de tabel ‘Onderdeel’. - Als voorbeeld:
- Werktijd werknemer: 08:30 – 17:00 (pauze 12:00 – 12:30)
- Geklokte tijd: 07:30 – 16:00 (pauze 12:00 – 12:30)
- Voorheen zou het systeem het uur van 07:30 tot 08:30 hebben verrekend met het uur tussen 16:00 en 17:00. De medewerker begon immers een uur eerder en stopte ook een uur eerder, en had zo volgens de normale werktijd gewoon 8 uur gewerkt (exclusief pauze).
- Nu rekent het systeem het uur van 07:30 tot 08:30 als ‘uren buiten werktijd’, en het uur van 16:00 tot 17:00 als ‘afwezigheid’. Voor het saldo heeft deze aanpassing geen gevolgen: er wordt 1 uur als overuur geregistreerd en 1 uur als afwezigheid, waardoor de registratie in balans blijft.
- Het voordeel van deze aanpassing is dat nu beter te herleiden is hoe de urenregistratie tot stand is gekomen.
Tickets
Ticket
- Indien de ticketstatus werd gewijzigd naar ‘Uitgesteld’ of ‘Voltooid’, werd standaard de tekst ‘Uitgesteld’ of ‘Voltooid’ toegevoegd aan het commentaar. Deze standaardtekst is verwijderd wanneer er een commentaar wordt toegevoegd.
- De kolom ‘Aangemaakt op’ is weer toegevoegd aan het ticketoverzicht.
- Op het tabblad ‘Commentaar’ zijn de segmenten ‘Status’ en ‘Commentaar’ verwisseld. Indien een ticket namelijk wordt uitgesteld, wacht op klant of voltooid, is het wenselijk dat het commentaar in de desbetreffende pop-up wordt toegevoegd, in plaats van dat eerst een commentaar wordt geplaatst voordat de status wordt gewijzigd. Door de positie te wisselen, worden de statusknoppen nu bovenaan getoond.
- De lay-out van de pop-ups ‘Uitgesteld’, ‘Wachten op klant’ en ‘Voltooid’ is aangepast. De getoonde velden zijn verdeeld over twee segmenten om beter gebruik te maken van de ruimte in de pop-ups.
- Voor de ‘Voltooid’-pop-up is er, naast het oplossingsveld, nu ook een commentaarveld beschikbaar. Voor het commentaarveld kan worden gekozen om de optie ‘openbaar’ in te schakelen. Indien deze optie actief is, wordt het commentaar verzonden naar de klant.
- Voor de emailsjablonen ‘Ticket | Voltooid intern‘ en ‘Ticket | Voltooid extern‘ is de token %Ticket.Comment% toegevoegd, die het commentaar toont. Let op: zonder dit token toe te voegen aan de sjablonen, wordt het commentaar niet toegevoegd aan de desbetreffende emailsjabloon bij het voltooien van het ticket.
- Het oplossingsveld heeft niet langer de optie om ‘openbaar’ in te schakelen. De tekst ingevuld in het oplossingsveld wordt enkel nog toegevoegd aan de emailsjablonen ‘Ticket | Voltooid intern‘ en ‘Ticket | Voltooid extern‘ wanneer de token %Ticket.Solution% is toegevoegd.
- De pakketinstelling ‘Standaard ticketstatus pop-up wachten op klant & uitgesteld’ is nu beschikbaar per Interne BV.
- Indien een ticket wordt uitgesteld, wordt het – afhankelijk van de gekozen uitsteloptie (‘Uitgesteld’ of ‘Uitgesteld (team)’) – bij het ontvangen van een externe reactie teruggezet naar de status ‘Niet toegewezen’ of ‘In behandeling’.
Projecten
Backlog
- Aan de Backlog-module is de status ‘Uitgesteld’ toegevoegd. Wanneer een gekoppeld issue de status ‘Uitgesteld’ heeft, krijgt ook het backlog-item deze status.
- Indien meerdere issues gekoppeld zijn, moeten alle gekoppelde issues de status ‘Uitgesteld’ hebben voordat het backlog-item deze status krijgt.
Producten
Algemeen
- De getoonde velden per producttype zijn geoptimaliseerd. Voorheen werden ook velden weergegeven die niet van toepassing waren op het geselecteerde producttype. Daarom is per producttype bekeken welke velden nodig zijn om op de productpagina te tonen.
- De instelling voor de eenheid van klant-specifieke productnummers wordt nu door het systeem gebruikt bij het toevoegen van producten aan het ordergrid.
- Wanneer voor een klant-specifieke regel een eenheid is ingesteld, gebruikt het systeem deze eenheid wanneer het productnummer wordt toegevoegd aan een order. Klant-specifieke productnummers kunnen worden ingesteld voor specifieke klanten of klantgroepen.
- Een specifieke klantregel gaat vóór een klantgroepsregel.
- De status van een regel op de inkoopgeschiedenis tab komt nu overeen met de logistieke regel status van de inkooporder.
- Voor de kolommen Productnummer, Naam, Prijs en Actief filtert het systeem momenteel op alle regels in plaats van alleen de getoonde regels van de tab. Door op de kolomkop te klikken, kan er oplopend of aflopend worden gesorteerd.
- De filter optie is verwijderd voor de kolommen Producttype, Voorraad en Totaal te verkopen
- Voor de kolom Productnummer is ook de alfanumerieke sorteervolgorde aangepast, zodat de productnummers – bestaande uit letters en cijfers – in een duidelijkere volgorde worden weergegeven.
- Volgorde van de zoekfilters aangepast
Voorraad:
- De minimale en gewenste voorraadinstellingen van magazijn zijn verwijderd. Deze instellingen konden niet meer gebruikt worden en zijn daarom verwijderd. De minimale en gewenste voorraadinstellingen kunnen worden aangemaakt op de tab: ‘Voorraad instellingen’.
- De lay-out van de detailregels van een locatie zijn aangepast. Er zijn iconen toegevoegd voor het gekoppelde product, het wijzigen van de detailregel en het verplaatsen van een detailregel.
- Indien een product in een samenstelling zit wordt er een samenstelling icoon getoond.
- Indien het product gekoppeld is aan een ander product wordt een laag icoon getoond.
- De kolommen eenheid en emballage zijn toegevoegd aan de detailregels.
- Om een magazijn als standaard te selecteren kan worden geklikt op het x icoon onder het kopje ‘Standaard magazijn’. Voorheen was er een wijzigen button, deze is niet meer nodig met het verwijderen van de minimale en gewenste voorraad instelling van het magazijn.
Attributen en kenmerken
- De productkenmerken zijn samengevoegd met de productattributen. Wanneer er geen sorteerkenmerk wordt gekoppeld aan een productattribuut, kunnen er meerdere waarden aan dat attribuut worden toegekend op de productpagina (zoals voorheen mogelijk was met productkenmerken). Let op: dit geldt enkel voor standaardproducten. Voor verkoopvarianten blijft de logica ongewijzigd en kan er slechts één waarde worden gekozen voor het geselecteerde attribuut.
- Indien voorheen de subtab Kenmerken werd gebruikt op de productpagina onder de tab Webshop, dan dienen deze kenmerken nu te worden aangemaakt via de modulepagina Attributen. Hier kan het kenmerk – dat in het systeem als Attribuut wordt aangeduid – inclusief de bijbehorende waarde worden aangemaakt.
- Let op: indien het attribuut op de webshop getoond moet worden, activeer dan de instelling Toon op productpagina webshop.
- Vervolgens moeten op de productpagina onder de tab Productvariant(en), subtab Attributen, de gewenste attributen aan het product worden gekoppeld. Daarna kunnen op de subtab Specificaties de bijbehorende waarde(n) van het attribuut worden geselecteerd.
- Indien er geen sorteerkenmerk is gekoppeld aan het attribuut, zijn de volgende opties beschikbaar:
- Zichtbaar op order: wanneer deze instelling is ingeschakeld, wordt het attribuut weergegeven bij de productinformatie in het ordergrid.
- Toon op productpagina webshop: wanneer deze instelling is ingeschakeld, wordt het attribuut getoond in de webshop nadat het product is gesynchroniseerd met de gekoppelde webshop.
- Met deze aanpassing is de pagina ‘Kenmerken’ onder Producten verwijderd. Ook is de subtab ‘Kenmerken’ onder de tab Webshop op de productdetailpagina verwijderd.
- Door kenmerken en attributen samen te voegen, is er nu één centrale plek voor het beheren van producteigenschappen. Dit voorkomt verwarring over het verschil tussen beide en zorgt voor een duidelijker, eenvoudiger beheerproces. Attributen zijn nu flexibeler inzetbaar en bieden meer controle over de zichtbaarheid in de webshop en het orderproces.
Fotogalerij
- Bij het toevoegen van een afbeelding aan de fotogalerij / productcategorie / product is een nieuwe instelling toegevoegd: ‘Beschikbaar in API’. Wanneer de afbeelding is ingesteld als ‘Beschikbaar in API’ mag de afbeelding buiten Aerport gebruikt worden zoals de webshop. De instellingen ‘Tonen op webshop’ kan nu enkel worden ingeschakeld wanneer ook de instelling ‘Beschikbaar in API’ is ingeschakeld.
- De logica voor het beheren van afbeeldingen in de servermappen is geoptimaliseerd. Wanneer een product uit Aerport wordt verwijderd, worden ook de bijbehorende afbeeldingen uit de servermappen verwijderd. Zo houden we de mappen schoon en voorkomen we onnodige opslag van data.
- Het is nu mogelijk om de naam van een nieuwe en bestaande afbeeldingsvariant aan te passen.
- Het beheer van afbeeldingsvarianten is verder geoptimaliseerd. In het overzicht is een ‘Toevoegen’-knop toegevoegd, waarmee eenvoudig nieuwe afbeeldingsvarianten kunnen worden aangemaakt. Daarnaast is het nu mogelijk om een bestaande afbeeldingsvariant te openen en op te slaan als nieuwe afbeeldingsvariant, waardoor het niet langer nodig is om volledig opnieuw te beginnen.
Voorraad
Inkoopreservering
- Er is een kolom toegevoegd voor het productnummer van de leverancier: ‘Productnr lev’.
- De uitlijning van de kolommen is geoptimaliseerd. De kolommen ‘Leverancier’ en ‘Productnaam’ worden afgebroken als de inhoud te lang is; bij het hoveren over de betreffende cel wordt de volledige informatie in twee regels weergegeven
- Het is niet langer verplicht om een locatie te selecteren bij het aanmaken van een inkooporderregel. Voorheen was dit veld verplicht, maar nu kan in de inkooporder worden bepaald op welke locatie de inkooporderregel ontvangen moet worden.
- Er is een pakketinstellingpagina toegevoegd om het voorraad-inkoopadvies over te slaan. Wanneer deze instelling is ingeschakeld, worden orderregels die ingekocht moeten worden direct ingekocht.
Inkoop
Inkoopreservering
- Er is een restrictie toegevoegd aan alle e-mailsjablonen die worden verstuurd vanuit een inkoopreservering. Hierdoor is het niet langer mogelijk om meerdere keren op de verzendknop te klikken, wat het onbedoeld verzenden van dubbele e-mails voorkomt.
Inkooporder
- Er is een restrictie toegevoegd aan alle e-mailsjablonen die worden verstuurd vanuit een inkooporder. Hierdoor is het niet langer mogelijk om meerdere keren op de verzendknop te klikken, wat het onbedoeld verzenden van dubbele e-mails voorkomt.
Verkoop
Reservering
- Optie toegevoegd om “Transportkosten” toe te voegen. Deze worden nu alleen getoond op de reserverings PDF en komen verder niet terug in de logica.
Verkooporder
Algemeen:
- Inkooporderregels worden automatisch gekoppeld aan verkooporderregels wanneer een inkooporderregel is geaccepteerd. De volgende logica wordt door het systeem aangehouden om een inkooporderregel aan een verkooporderregel te koppelen.
- 1. Het systeem kijkt eerst naar de verwachte ontvangstdatum van de inkooporderregel, indien deze datum leeg is of eerder dan de verwachte leverdatum komt de inkooporderregel in aanmerking om gekoppeld te worden.
- We controleren hiermee of de inkooporderregel op tijd geleverd wordt om te bepalen welke regels in aanmerking komen voor automatische selectie.
- 2. Indien de ontvangstpositie gelijk is aan de standaardpositie van het standaardmagazijn van het product, de verwachte ontvangstdatum is het dichtstbijzijnd, en het aantal van de inkooporderregel is gelijk aan het aantal van de orderregel dan wordt deze inkooporderregel geselecteerd. Zo niet, kijkt het systeem naar stap 3.
- 3. De ontvangstpositie is gelijk aan de standaardpositie van het standaardmagazijn van het product, de verwachte ontvangstdatum is het dichtstbijzijnd, en het aantal van de inkooporderregel is de grootste van de beschikbare inkooporderregels van het product dan wordt deze inkooporderregel geselecteerd. Zo niet, kijkt het systeem naar stap 4.
- 4. De verwachte ontvangstdatum is het dichtstbijzijnd en het aantal van de inkooporderregel is gelijk aan het aantal van de orderregel dan wordt deze inkooporderregel geselecteerd. Zo niet, kijkt het systeem naar stap 5.
- 5. De verwachte ontvangstdatum is het dichtstbijzijnd en het aantal van de inkooporderregel is de grootste van de beschikbare inkooporderregels van het product dan wordt deze inkooporderregel geselecteerd. Zo niet, kijkt het systeem naar stap 6.
- 6. Het aantal van de inkooporderregel is gelijk aan het aantal van de orderregel dan wordt deze inkooporderregel geselecteerd. Zo niet, kijkt het systeem naar stap 7.
- 7. Het aantal van de inkooporderregel is de grootste van de beschikbare inkooporderregels van het product dan wordt deze inkooporderregel geselecteerd.
- 1. Het systeem kijkt eerst naar de verwachte ontvangstdatum van de inkooporderregel, indien deze datum leeg is of eerder dan de verwachte leverdatum komt de inkooporderregel in aanmerking om gekoppeld te worden.
- Het systeem splitst een verkooporderregel niet langer automatisch op om een inkooporderregel te kunnen koppelen. Als het toch gewenst is om een inkooporderregel, waarvan het aantal lager is dan dat van de verkooporderregel, te koppelen, kan dit handmatig gedaan worden in het logistieke grid. Na het opslaan van de logistieke regel splitst het systeem de verkooporderregel alsnog op.
- Het is nu ook mogelijk om inkooporderregels van verkoopvariantproducten te koppelen aan verkooporderregels van verkoopvariantproducten.
- Verschillende bugs verholpen met betrekking op het koppelen van producten uit samenstellingen. Let op: het automatisch koppelen van de inkooporderregels werkt (nog) niet voor verkoopvarianten.
- De kolommen van de Product zoeken pop-up tab ‘Producten’ : Basis inkoopprijs / Prijs / Totaal te verkopen werden voorheen achter het informatie icoon getoond. Deze kolommen zijn verplaatst naar het grid.
Voorraadverplaatsing:
- De interne inkooporder voor een verkooporder met het type voorrradverplaatsingen werden voorheen aangemaakt na de actie ‘Invoer voltooid’. Wanneer er daarna wijzigingen werden aangebracht aan de orderregels, ging het mis omdat de interne verrekenorders al gecreëerd waren. Nu wordt de interne inkooporder pas aangemaakt na de actie ‘Belading indelen’
Transus:
- Bij het importeren van een ORDERS bericht vanuit Transus Online wordt nu ook rekening gehouden met het veld ‘Test bericht’. Mocht dit veld actief zijn, dan wordt het bericht getoond op het order import foutenscherm, waar de gebruiker de melding kan inzien en verwijderen.
- Het is nu mogelijk om een orderbevestiging terug te sturen naar Transus.
Logistiek
Zending
- Het belading indelen in de zending heeft wat visuele aanpassingen ondergaan. Daarnaast is een probleem verholpen met het aanpassen van de producthoogte per regel.
- De CMR pdf krijgt nu altijd een nieuwe datum als deze opnieuw gegenereerd wordt.
Werkvloerscherm
- Binnen het ontvangstscherm is op inkooporder niveau een extra kolom toegevoegd.
Hierin wordt per regel de ontvangstpositie weergegeven. - In de zending module wordt vanaf nu bij de interne verkooporders ook de juiste eindklantinformatie getoond
Transportplaning
We hebben wat algemene aanpassingen gemaakt in de transportopdracht:
- Het is nu mogelijk om de afleverwijze en de laadtijd te tonen in de PDF hoofdregels.
- Aerport groepeert de zendingen op de PDF nu zoveel mogelijk op basis van de laadlocatie voor een duidelijker overzicht. Hierbij wordt nog wel steeds de laadvolgorde meegenomen in de volgorde van de PDF.
- Ladingdrager transacties worden nu in een aparte kolom getoond voor een duidelijker overzicht.
- Verschillende optimalisaties voor bestaande velden.
Financieel
Inkoopfacturen
- Er is een kolom toegevoegd genaamd ‘Factuur totaal incl. BTW’ op de overzichtspagina.
- Standaard wordt er geen autorisatieflow meer ingeladen wanneer er meerdere autorisatieflows mogelijk zijn bij het aanmaken van een inkoopfactuur.
- Het is nu mogelijk om een extra keurder toe te voegen aan een inkoopfactuurautorisatie. In het autorisatiescherm is een plus-icoon toegevoegd waarmee gebruikers geselecteerd/gedeselecteerd kunnen worden die het recht ‘Inkoopfacturen goedkeuren’ hebben.
- Toegevoegde keurders ontvangen het e-mailtemplate: ‘Notification.Email.PurchaseInvoice.Authorize‘ wanneer de taak: ‘admin.scheduletask.invoiceauthorizationflowemail’ wordt uitgevoerd.
- Wanneer een autorisatieflow wordt aangepast en gebruikers worden toegevoegd of verwijderd, geldt dit alleen voor nieuwe inkoopfacturen. Bestaande inkoopfacturen behouden de koppeling met de gebruikers die als keurder waren ingesteld.
- Indien een inkoopfactuur automatisch wordt ingelezen, kan het systeem de gescande regels automatisch koppelen aan beschikbare inkooporderregels. De logica voor het automatisch koppelen werkt als volgt:
- De inkooporderregel moet ontvangen zijn. Alleen ontvangen regels komen in aanmerking voor automatische koppeling.
- Het systeem controleert vervolgens of het inkoopordernummer als referentie is opgegeven op de inkoopfactuur.
- Indien ja: Het systeem zoekt binnen de betreffende inkooporder naar een regel waarbij het aantal, de prijs en het subtotaal overeenkomen met de gescande factuurregel. Als er een match is, wordt de gescande regel automatisch gekoppeld aan deze inkooporderregel.
- Indien het inkoopordernummer niet als referentie is opgegeven, probeert het systeem alsnog automatisch te koppelen.
- Het systeem zoekt dan binnen alle beschikbare inkooporderregels naar een match op basis van aantal, prijs en subtotaal.
- Indien er één inkooporderregel aan deze criteria voldoet, wordt deze gekoppeld aan de gescande regel.
- Indien er meerdere inkooporderregels voldoen aan de criteria, dan koppelt het systeem geen regel, omdat niet eenduidig bepaald kan worden bij welke inkooporder de gescande regel hoort.
- Wanneer een gescande regel is gekoppeld, wordt deze doorgestreept weergegeven (onder de subtab ‘Gescande regels’). De gekoppelde inkooporderregel is daarna niet meer zichtbaar onder de subtab ‘Inkoopregels’. In het ‘Regels’-grid wordt de automatisch gekoppelde regel weergegeven. In de kolommen ‘Entiteit’ en ‘Gekoppeld item’ is te zien aan welke entiteit en welk product de regel is gekoppeld.
Instellingen
PDF instellingen
Ladingdragertransactie:
- Layout aanpassingen.
- Optie toegevoegd om de volgorde van de transacties te bepalen.
- Kolom toegevoegd voor verkooporderreferentie.
Stickers:
Productiesticker:
- De token %StockCreatedDate% toont nu enkel de datum van oppotten.
Email sjablonen:
- Alle ticket-e-mailsjablonen zijn gecontroleerd op tokens. Per e-mailsjabloon is de set tokens aangepast op relevantie.
- Tokens met dezelfde werking maar een andere naam zijn geharmoniseerd. Daarnaast hebben alle tokens een uniforme naamgeving gekregen.
- De vertalingen van de ticket-e-mailsjablonen zijn aangepast. Verder is het informatie-icoon achter het ticket-e-mailsjabloon voorzien van details over de werking ervan.
- Alle ticket-e-mailsjablonen zijn beschikbaar op interne B.V. niveau. Elk e-mailsjabloon heeft een aparte subcategorie gekregen.
Extra velden
- Bij het toevoegen van extra velden is nu een placeholder voor het veldtype toegevoegd.
- Het is nu mogelijk om voor het veldtype ‘Spreadsheet’ de kolombreedte te beheren.
- Het is nu mogelijk om per systeemproducttype de extra velden in te stellen.
Betalingsconditie
- Het is nu mogelijk om per betalingsconditie in te stellen of facturen wel of niet herinnerd moeten worden. Op de instellingspagina van de betalingsconditie is hiervoor een nieuwe optie toegevoegd: ‘Factuurherinneringen’.
- Wanneer deze optie is uitgeschakeld, worden alle facturen die gekoppeld zijn aan deze betalingsconditie niet meer herinnerd.
- Wanneer de optie ingeschakeld is, kijkt het systeem vervolgens naar de instelling op de relatiekaart.
- Als de optie ‘Factuurherinneringen’ ook op de relatiekaart is ingeschakeld, worden herinneringen wél verzonden.
- Als deze optie op de relatiekaart is uitgeschakeld, worden er geen herinneringen verzonden.
- Dankzij deze nieuwe optie is het nu dus mogelijk om ervoor te zorgen dat facturen met een bepaalde betalingsconditie nooit herinnerd worden, ongeacht de instellingen op de relatiekaart. Als de nieuwe instelling wel is ingeschakeld, gebruikt het systeem de bestaande logica om te bepalen of herinneringen verzonden mogen worden.
Inkoop
- De inkooporder herinnering instellingen zijn verplaatst van de pakketinstelling naar de stamgegevens onder het kopje inkoop.
- Er is een nieuwe recht gemaakt, om de stamgegevens inkoop te beheren. Onder hoofdcategorie: ‘Instellingen’, subcategorie: ‘Instellingen inkoop’ is het recht ‘Inkoop beheren’ toegevoegd.
Producttypes
- Het is nu mogelijk om een standaard voorraadwaarderingsmethode te kiezen per producttype
Systeem
Printopdrachten
- Diverse aanpassingen gemaakt aan zoekfilters waardoor het makkelijker is om een specifieke printopdracht terug te vinden.
- Per printopdracht kan je nu zien welke template hieraan gekoppeld is.
Klantportaal
Tickets
- Commentaar dat is gegeven door een Aerport-gebruiker wordt nu altijd links weergegeven. Commentaar dat is geplaatst vanuit het klantportaal wordt altijd rechts weergegeven. Dit voorkomt verwarring bij de klantportaalgebruiker, waarbij eerder alleen eigen commentaar rechts werd weergegeven.
Aerport app
Tickets
Bij het aanmaken van een ticket in de Aerport-app worden de adres- en contactgegevens nu correct gesorteerd:
Adressen: eerst op ingestelde volgorde, vervolgens op locatienaam (alfabetisch), en daarna op adres (alfabetisch).
Contactpersonen: alfabetisch gesorteerd op voornaam, daarna op achternaam.
Koppeling Floriday
Algemeen
- Floriday API versie aangepast naar 2025v1
Kwekers
- Zendingen gekoppeld aan verkooporders met het type ‘klok’ of ‘Floriday’ kunnen nu automatisch verzonden en geleverd worden door middel van het importeren van track en trace informatie die de gekoppelde transporteur doorgeeft aan Floriday. Deze informatie kan dan worden verwerkt in Aerport.
- Bij zendingen die worden afgehandeld middels eigen vervoer wordt er nu Track & Trace informatie naar Floriday gestuurd bij het verzenden/leveren van deze zendingen, zodat kopers deze informatie kunnen ophalen in Floriday.
