Algemeen

Algemene aanpassingen

  • Op ieder overzicht kun je nu instellen hoeveel records je standaard wilt inladen bij het openen van die pagina. Dit is per gebruiker te regelen. Ook kun je hier per gebruiker instellen welke kolommen je wilt verbergen op deze pagina.
  • Op ieder overzicht kun je nu bepalen om de zoekvelden standaard te verbergen.
  • Op ieder overzicht is de knop om een record te openen gewijzigd naar een icoontje. Ook is deze op iedere pagina vooraan geplaatst.
  • Er is een nieuwe HTML editor geïmplementeerd. De oude editor bevatte allerlei kleine bugs. Met de implementatie van de nieuwe editor zijn deze bugs opgelost.
  • De wachtwoord vergeten e-mails in het pakket worden nu direct verstuurd naar de gebruiker.
  • De standaard starttijd in de datumkiezer is aangepast.
  • De log informatie is verplaatst op iedere pagina waar deze eerder beschikbaar was. Deze is nu zichtbaar onder de opties.
  • Opslaan en verder bewerken is aangepast naar 1 opslaan knop.
  • De verwijder knop is verplaatst onder de opties in de module. Deze is alleen zichtbaar als de status van de module het toelaat deze te verwijderen.
  • Het is mogelijk zoekprofielen als standaard te markeren. Dit profiel wordt dan altijd ingeladen bij het openen van de pagina. Als je geen standaard markeert dan opent Aerport altijd de pagina met het zoekprofiel wat als laatste geopend was.

Menu structuur

  • Het hoofdmenu van Aerport is aangepast. De hoeveelheid kopjes is fors verminderd en de volgorde van het menu is veranderd. Ook alle bijna alle sub-koppen hebben een andere plek gekregen.
  • Het in-uitklappen van het menu is verbeterd.
  • Het top-menu is ook aangepast. Het is nu mogelijk om te zoeken, er is een nieuw snelmenu en de notificaties zijn aangepast. Daarnaast zijn de persoonlijke instellingen voor een medewerker aangepast.
    Via je avatar kun je de eigen gebruikersinstellingen aanpassen. Hier kun je nu op een veilige manier je wachtwoord updaten, je pincode wijzigen en andere privé instellingen toevoegen.
    Daarnaast kun je instellingen welke notificaties je graag wilt ontvangen. Dit wordt nog uitgebreid.
  • Het snelmenu is ook zelf in te stellen via de gebruikersinstellingen. Hier kan iedereen dus zelf beheren welke snelkoppelingen hij/zij handig vindt om te gebruiken en bovenaan te zetten.

    Zoeken

    • Het is nu mogelijk om te zoeken naar bepaalde modules in het zoekscherm. Daarnaast kun je ook uitgebreid zoeken naar klanten, contactpersonen en andere entiteiten via het zoekscherm.
    • Het is mogelijk om snel een bepaald module detail scherm te kunnen openen. Dit is mogelijk voor een ticket, issue, offerte, verkooporder, factuur en product. Je kunt dit op de volgende manier doen:
      • Ticket = /T + ticketnummer (vb: /T1000
      • Issue = /I + issuenummer (vb: /I999
      • Offerte = /Q + offertenummer (vb: /Q1111
      • Verkooporder = /O + ordernummer (vb: /O2020123
      • Factuur = /F + factuurnummer (vb: /F202000123
      • Product = / P + productnummer (vb: /P911)

    Navigatie

    • De breadcrump in alle Aerport modules is aangepast. Op alle detail pagina’s tonen we nu de modulenaam waar de gebruiker zich bevindt zodat je via de breadcrump terug kan navigeren naar de overzichtspagina. Daarnaast kun je in de details in de breadcrump nu het modulenummer en de modulenaam vinden.

      Voorbeeld: bij een product kun je in de breadcrump zien welk productnummer het is en welke productnaam. Als je wisselt tussen tabs kun je dus makkelijker zien welk product je open had staan.

    • De breadcrump is verplaatst waardoor er minder ruimte ingenomen wordt door de navigatie.

      Commentaar

      • Het plaatsen van commentaar is geoptimaliseerd in alle modules. Vanuit iedere module is het plaatsen van commentaar versneld. Daarnaast is de notificatie email die verstuurd wordt geoptimaliseerd waardoor je ziet vanuit welke entiteit de reactie geplaatst is.

      Agenda

      Agenda

      • De globale agenda is aangepast. Je kunt nu selecteren van welke medewerker(s) of team(s) je de agenda wilt inzien. Ook is de lay-out aangepast, zodat je makkelijker de afspraken van meerdere personen kun inzien.
      • Er is een koppeling mogelijk met externe agenda’s. Hierdoor kun je bijvoorbeeld geplande Aerport vergaderingen, tickets inzien in je Outlook agenda.

        CRM

        Relaties

        • Relatie zoeken is geoptimaliseerd.
        • De relatie pagina lay-out is aangepast en in lijn met de rest van het systeem. De structuur van de velden is aangepast en er zijn extra secties toegevoegd voor het overzicht.
        • Er zijn extra rechten voor het kunnen beheren van financiële velden in de relatie. De huidige rechtenstructuur is ook aangepast. Het wijzigen van een relatie kan direct worden gedaan.
        • Op de tab ‘Vervoerder’ kun je nu per vervoerder de transportkosten instellen voor de klant en de transportkosten voor intern. Zo kun je later in de zending terugzien wat het verschil is geweest tussen de prijs die berekend is aan de klant en de daadwerkelijke kosten voor de zending.
          Er zijn verschillende manieren om de transportkosten in te stellen. Ook zijn er staffels mogelijk die je kan instellen per klant of regio.
        • Bij het loskoppelen van een betalingsconditie en interne BV wordt er gecheckt of er nog openstaande koppelingen zijn die gewijzigd dienen te worden voordat de BV of betalingsconditie losgekoppeld mag worden.
        • Per relatie is het nu mogelijk om de factuur en factuur herinnering naar een apart e-mail adres te mailen.
        • Het is niet meer mogelijk om een apart BTW land te selecteren. Het BTW land wordt altijd bepaald aan de hand van het vestigingsland van de relatie.

          Adressen

          • Lay-out van het adres overzicht is geoptimaliseerd.
          • Het gebruik van de adres-naam is aangepast. Op de PDF kun je nu zelf kiezen welke naam je boven het adres gebruikt. In alle adres velden in Aerport wordt de adresnaam van de locatie gebruikt.
          • In de adres pop-up kun je nu meerdere GLN codes koppelen aan 1 adres.
          • Wanneer er een koppeling is met een hoofdrelatie kun je nu bij de sub-relatie ook een adres koppelen van het hoofdbedrijf. Hierdoor kun je bijvoorbeeld een afleveradres meermaals gebruiken waardoor je het beheer nog maar op 1 adres hoeft te doen.
          • Per adres is het nu mogelijk om een deurcode toe te voegen die de transporteur kan gebruiken bij het leveren.

          Contactpersonen

          • De contactpersoon lay-out is geoptimaliseerd.
          • De rechtenstructuur van de klantenportal is aangepast. Per contactpersoon is het nu per interne BV te beheren of een contactpersoon wel of geen rechten heeft voor deze BV.
            Daarnaast zijn de rechten voor de klantenportal en webshop onafhankelijk van elkaar te beheren.
          • Het aanmaken van een klantenportal/webshop account is geoptimaliseerd.

            Vergaderingen

            • De lay-out van vergaderingen is aangepast.
            • Bij het aanmaken van de vergadering moet je een vergadertype koppelen. Op basis van dit type worden de velden die ingevuld moeten worden zichtbaar.
            • Via de vergaderplanner kun je voor het inplannen van je vergadering inzien of een ruimte nog beschikbaar is.
            • Het is mogelijk om terugkerende vergaderingen in de plannen.
            • Er is een mogelijkheid om teams te koppelen aan een vergadering.
            • Er zijn enkele optimalisaties geweest voor vergaderpunten en lijsten. Het is makkelijker geworden om een vergaderlijst te koppelen aan een vergadering waardoor je gelijk de juiste bespreekpunten bij de hand hebt.
            • Je kunt een vergaderagenda toevoegen aan de vergadering o.b.v. gekoppelde vergaderpunten.

            Mailingen:

            • De opties in het selecteren van de doelgroep van de mailingen is uitgebreid.
            • Categorieën toegevoegd voor meer rapportage en filter mogelijkheden.
            • De uitschrijving is verbeterd en overzichtelijker geworden voor de klant.

            Klachten

            • De lay-out van de klachtenpagina is geoptimaliseerd. 

            Eindklant

            • In Aerport kun je eindklant koppelingen toevoegen bij een klant. Hiermee kun je voor bepaalde klant-eindklant combinaties andere logistieke instellingen bepalen waar bij het indelen van de belading rekening mee gehouden wordt.

            Ladingdrageradministratie

            • Het is nu mogelijk om bij het houden met welke relaties er openstaande transacties zijn. Je kunt per relatie inzien welke transacties nog open staan, overzichten sturen en je kunt de transacties laten goedkeuren in de klantenportal.
            • Het is mogelijk om per relatie in te stellen of de ladingdrager transacties geboekt moeten worden op de klant of de vervoerder.
            • Het is mogelijk om handmatig enkelzijdige / tweezijdige transacties aan te maken.
            • Het is mogelijk een ladingdrager XML te importeren met transacties die gedaan zijn met de veiling. Hierdoor wordt er automatisch een tegenboeking gemaakt.

            HRM

            Medewerkers

            • Medewerker lay-out is geoptimaliseerd.
            • Per medewerker kun je nu de werktijden instellen voor een bepaalde periode. Dit is te gebruiken als een medewerker tijdelijk of permanent andere tijden gaat werken, direct of vanaf een bepaalde datum.

            Contracten

            • Verloftegoed is gekoppeld aan het medewerkers contract.
            • Het is mogelijk om per interne BV een contract in te stellen indien een medewerker meerdere functies heeft binnen bepaalde interne bedrijven.
            • Onbeperkt contracten toevoegen voor een medewerker. Hierdoor kunnen de historische tijdelijke contracten beter bewaard worden.
            • Tegoeden voor vrije dagen worden gekoppeld aan een contract.

            Tegoed vrije dagen

            • Het overzicht voor het instellen van tegoed vrije dagen is geoptimaliseerd.
            • Het terugkijken van het gegenereerde tegoed werkt nu op basis van contract. Hierdoor is het makkelijker geworden om voor vaste contracten het tegoed jaarlijks te generen.
              Voor tijdelijke contracten is het niet meer nodig om apart tegoed te genereren. Dit wordt gelijktijdig gedaan met het invoeren van het tijdelijke contract.
            • De weergave van de tegoeden is nu per contract. Het is mogelijk dat er meerdere records zichtbaar zijn voor één medewerker.

              Tijdregistratie

              • De werking van het in-uitklokken is geoptimaliseerd.

                Overuren

                • Het is nu mogelijk om overuren te schrijven op 2 data, bijvoorbeeld van 22:00 uur tot en met 02:00 uur.

                  Declaraties

                  • Bij het toevoegen van een declaratie kunnen nu direct bijlages gekoppeld worden en dit is verplicht.
                  • Zowel degene die de declaratie keurt als degene die de declaratie indient wordt nu beter op de hoogte gehouden van de status.

                    Functioneren

                    • De functioneringsgesprek module is geoptimaliseerd.
                    • Het is mogelijk om doelstellingen te koppelen aan een medewerker. Deze kunnen ook gebruikt worden tijdens het functioneringsgesprek. In het functioneringsgesprek is het mogelijk om nieuwe doelen te stellen voor het volgende gesprek.

                      Bedrijfsmiddelen

                      • Het is nu mogelijk om bedrijfsmiddelen toe te voegen aan medewerkers. Iedere medewerker kan één of meerdere bedrijfsmiddelen toegewezen krijgen door een beheerder. In de log wordt bijgehouden wie er in het verleden al eigenaar zijn geweest.

                        Teams

                        • Lay-out optimalisatie.
                          • Mogelijkheid tot het koppelen van interne bedrijven en subteams om een organisatiestructuur in te richten die te gebruiken is in de rest van Aerport.
                          • Mogelijkheid tot het instellen van een standaard taak toewijs volgorde.
                          • Koppeling met ticket standaard instellingen.

                          Ticket

                          Ticket

                          • Ticket bron toegevoegd voor uitgebreidere filter mogelijkheden en beter zicht op aanmelder.
                          • Ticket types zijn verbeterd.
                          • Het is nu mogelijk om tickets toe te wijzen aan teams.
                          • Email integratie aanpassingen: afbeeldingen van geïmporteerde e-mails worden nu ook ingeladen en hierdoor is de ticket omschrijving overzichtelijker.

                          Ticket urenregistratie

                          • De ticket urenregels facturatie is verbeterd.
                          • Het is mogelijk om ticket uren te koppelen aan een specifieke orderregel.
                          • Email integratie optimalisatie(afbeeldingen beter ingeladen)

                          Ticket generator

                          • Aan de ticket generator is de optie ‘dagelijks’ toegevoegd.

                          Taken

                          Algemeen

                          • Taak lay-out is geoptimaliseerd.
                          • Het is nu mogelijk een status te hangen aan een taak voor beter inzicht in de voortgang.
                          • Het is mogelijk om privé taken aan te maken voor eigen gebruik.
                          • Terugkerende taken.
                          • Het is nu mogelijk om een team te koppelen die een taak gaat uitvoeren.

                          Taak templates

                          • Bij het toevoegen van taken templates krijg je een overzicht van de taken die je gaat toevoegen. Ook kun je hier nog een aantal variabelen in veranderen. Dit zorgt ervoor dat de taak templates makkelijker worden in gebruik.

                          Projecten

                          Project

                          • Lay-out optimalisatie.
                          • Mogelijkheid om teams te koppelen aan projecten.
                          • Rechtenstructuur op basis van teams.
                          • Facturatie instellingen verbeterd en uitgebreid.
                          • Changelog aangepast en uitgebreid.
                          • Mogelijkheid tot het aanmaken van standaard project templates die hergebruikt kunnen worden.

                          Issue

                          • Lay-out optimalisatie.
                          • Issue templates toegevoegd in combinatie met projecten.

                          Projectpunten

                          • Verbeteringen in de lay-out.
                          • Koppelingen met issues.

                          Bedrijfsprocessen

                          Wachtwoord manager

                          • Lay-out optimalisatie
                          • Er is een entiteit toegevoegd aan de wachtwoorden.
                          • Mogelijkheid om toegang aan te vragen tot een wachtwoord.
                          • Delen van wachtwoorden mogelijk via verbeterde rechtenstructuur. Ook mogelijkheid van delen van wachtwoorden met klanten via de klantenportal.
                          • Integratie van verschillende modules, o.a. projecten en relaties.
                          • Als je een wachtwoord opslaat dan is het niet meer nodig om opnieuw je pincode in te voeren.

                          Producten

                          Algemeen

                          • De standaardvolgorde van de tabs is aangepast.
                          • De totale productkaartpagina lay-out is geoptimaliseerd.
                          • Bij producten is het niet meer nodig om verplicht een locatie te koppelen voor een voorraadproduct.
                          • De mogelijkheid om productvelden te verbergen en om productvelden in een andere volgorde weer te geven is verwijderd. Dit gaf teveel problemen in de performance van de productkaart.
                          • De snelheid van de productkaart is fors verbeterd. Afbeeldingen worden ingeladen op een andere manier, overbodige velden zijn verwijderd en HTML velden worden niet direct meer ingeladen.
                          • Het is mogelijk om per voorraadgroep een andere hoogte op te geven voor de belading.

                          (Staffel)prijzen

                          • De layout van het tabblad is geoptimaliseerd
                          • Er zijn verschillende extra opties toegevoegd aan de staffelprijzen:
                            • Start-einddatum
                            • Interne BV koppeling
                            • Mogelijk om één staffelprijs aan te maken voor alle eenheden
                            • Voorraadgroep koppeling
                          • Mogelijkheid om een franco opslag te koppelen aan de productprijs ter dekking van de transport.

                          Eenheid

                          • Het is nu mogelijk om per eenheid een voorraadgroep te koppelen. Hiermee kun je bepalen dat een bepaalde voorraadgroep wel of niet geleverd kan worden in een bepaalde emballage.

                          Afbeeldingen

                          • Bij een afbeelding kun je nu aangeven wat voor type afbeelding het is, of het de hoofdafbeelding is en op welke gekoppelde pakketten de afbeelding getoond dient te worden.
                          • De weergave van de afbeeldingen is geoptimaliseerd.
                          • Het is makkelijker om aan te geven op welk platform een afbeelding getoond dient te worden.

                          Klant-specifiek

                          • Aan een product kunnen nu meerdere klant specifieke nummers gekoppeld worden.
                          • Aan een klant specifiek productnummer kun je nu een configuratie koppelen zodat automatisch een andere eenheid en emballage gekoppeld kunnen worden bij invoer van dit nummer in een module in Aerport.

                          Samenstelling

                          • Het is mogelijk om producten samen te stellen per productcombinatie. Door sub producten in meerdere combinaties te gebruiken wordt het beheer van deze sub producten beperkt. Je kunt 1 product aanpassen en deze gebruiken in eindeloos veel combinaties.
                          • Het is mogelijk om een collection product aan te maken. Dit product is een symboolproduct dat in de uiteindelijk verkooporder vervangen kan worden door een gerelateerd product dat je zelf in kan stellen bij het collection product.
                            Het is hierdoor mogelijk om makkelijk een ander product te kunnen gebruiken in een samenstelling indien één van de gerelateerde sub regels uit voorraad begint te raken.
                          • Er zijn verschillende updates gedaan om het wijzigen van de samenstelling goed te laten verlopen in combinatie met lopende verkoop/inkooporders.

                          Leverancier

                          • De lay-out van de leverancier pop-up is geoptimaliseerd.
                          • Bij een leverancier kun je nu meerdere eenheden en emballage koppelen. Zo kun je beter bepalen hoe de leverancier de producten aan kan leveren.

                          Instanties

                          • De productbarcodes zijn verplaatst en de logica is aangepast. Het is nu per product mogelijk om meerdere barcodes toe te voegen die gebruikt kunnen worden. Je bepaald als gebruiker zelf welke barcode scanbaar is met apps/scanners.
                          • Het is mogelijk om barcodes te genereren in EAN13 formaat of handmatig in EAN128.

                          Voorraad

                          Algemeen:

                          • Het is mogelijk om bepaalde producttypes standaard aan te merken als voorraadproduct.
                          • Iedere voorraadpositie heeft nu een apart type. Zo kun je eenvoudig zien of de positie kan worden gebruikt voor het inkopen, verplaatsen, neerzetten of verzenden van de voorraad.
                          • De voorraadgroepen bij producten zijn nu gekoppeld aan de voorraadregel. Zo kun je een product makkelijker gebruiken in een samenstelling van een verkoopvariant.
                          • Er is nu een eigenaar gekoppeld aan de voorraad. In de verkooporder is het nu alleen mogelijk om de voorraad te verkopen als deze voorraad van de eigen BV is. Je kunt ook de voorraad van een andere BV verkopen, maar je zult dan eerst een interne order moeten maken om de voorraden te verrekenen.
                          • Er is een partijnummer toegevoegd aan de voorraad om de partijen beter uit elkaar te houden.
                          • Het is mogelijk om voorraadregels aan elkaar te koppelen. Hiermee kun je zorgen dat samenstellingen op voorraad staan die je samengesteld kan verkopen. In de product voorraad herken je dit doordat per regel staat aangegeven of er een koppeling is met een andere product.
                          • Het is mogelijk om meerdere voorraadregels in één keer af te boeken. Hiermee maken we het mogelijk om, naast een specifieke partij, voorraad gelijkmatig af te boeken over meerdere partijen. Indien er voorraad uitgevallen is kun je dit verlies dus gelijkmatig verdelen over de partijen.
                          • Vanuit een locatie kun je nu voorraad verplaatsen naar een andere locatie. Dit is alleen mogelijk indien je de interne verrekening ook gebruikt. Er wordt intern een verkooporder en een inkooporder aangemaakt zodat de producten kunnen worden verzonden, geleverd en ontvangen.

                          Voorraadlog:

                          • Er zijn zoekfilters toegevoegd om beter te kunnen zoeken in de voorraadlog.
                          • Aan ieder log record is een partijnummer toegevoegd. Hiermee kan de gebruiker in één opslag de records zien van een bepaalde partij.
                          • De lay-out en volgorde van het overzicht is geoptimaliseerd.
                          • Alle logmeldingen zijn geoptimaliseerd.

                          Oppotplanning

                          • Het is mogelijk om een toekomstige voorraadgroep te koppelen aan een voorraadregel zodat je de voorraad kunt muteren. De voorraad kan je zelf muteren door de planning te accorderen. Een taak zorgt er dan voor dat de voorraadregels op de juiste manier worden omgezet.

                          Inkoop

                          Besteladvies

                          • De inkoop wizard is vervangen door een besteladvies. Deze pagina sluit beter aan bij de lay-out van de andere pagina’s en maakt het mogelijk om de producten samengesteld in te kopen. Ook de andere logica die in de inkooporder gebruikt wordt is meegenomen in het besteladvies.

                          Inkooporder

                          • De werking van de inkooporder logistieke regel koppeling met een locatie is veranderd. Per regel kun je nu apart een locatie en positie koppelen. Per locatie kun je een standaard ontvangstpositie koppelen. Hiermee kun je beslissen of je waar je de inkoopregel standaard wilt ontvangen.
                          • Het is mogelijk om een ladingdrager te koppelen aan de inkooporder logistiek regel.
                          • Het is mogelijk om ladingdrager transacties aan te maken vanuit de inkooporder.
                          • Het is mogelijk om ladingdragers gelijk te ruilen bij het ontvangen van een inkooporderregel.
                          • Per inkooporder logistiek regel is het nu mogelijk om meerdere verkooporderregels te koppelen zodat er niet voor iedere koppeling een logistieke regel nodig is. Het is ook mogelijk de rest te ontvangen als vrije voorraad.
                          • Het is nu mogelijk om samenstellingen in te kopen.

                          Ontvangst

                          • Het oude inkoopontvangst scherm is vervangen door een nieuw ontvangstscherm. Hier kunnen ook samenstellingen ontvangen worden.

                          Verkoop

                          Lead

                          • Lead lay-out is geoptimaliseerd. Je kunt een lead aanmaken voor relaties die nog niet geregistreerd staan in het systeem. Door middel van lead acties kun je gemakkelijk de laatste acties van je collega’s zien en de lead verder oppakken.

                            Indien de lead succesvol is afgerond kun je deze doorzetten naar een verkoopkans of naar een offerte. In het systeem kun je dan gelijk de relatie informatie aanvullen.

                          Verkoopkans

                          • Verkoopkans lay-out is geoptimaliseerd. Daarnaast zijn er een aantal kleine wijzigingen toegevoegd om de module meer te laten aansluiten bij de algemene Aerport stijl.
                            Het is nu ook mogelijk om een verkoopkans door te zetten naar een offerte.

                          Offerte

                          • De offerte log is verbeterd en toont nu alle wijzigingen die een gebruiker maakt in de offerte.
                          • De offerteregel log is verbeterd en toont nu per regel alle wijzigingen. Per regel kun je in hoofdlijnen zien wanneer de regel aangepast is. Je kunt per regel alle wijzigingen nog inzien door te klikken op de regel.
                          • Het is mogelijk om een samenstellingsregel in te voeren in een offerte.

                          Reservering

                          • Het is voor de verkoop nu mogelijk om reserveringen in het systeem te zetten. Deze reserveringen kunnen gebruikt worden om verwachte verkopen te kunnen reserveren.
                          • Het is mogelijk om een start-einddatum te koppelen aan de reservering.
                          • Er kan een bevestiging gestuurd worden van de reservering aan de klant.
                          • Per toegevoegde reserveringsregel is het mogelijk om de aantallen gekoppeld aan de reservering te verdelen over de weken die vallen binnen de start-einddatum van de reservering.
                          • Er is een reserveringslog toegevoegd om alle wijzigingen per reserveringsregel in te kunnen zien.
                          • In de verkooporder is het mogelijk om de reservering te koppelen aan een orderregel. De verkochte aantallen worden in de reservering automatisch afgeteld zodat zichtbaar is wat per week nog beschikbaar is.

                          Verkooporder

                          Algemeen:

                          • Op alle verkooporder pagina’s is de lay-out geoptimaliseerd.
                          • In de verkooporder logistiek regel kan Aerport nu meerdere partijen koppelen. Hierdoor wordt het aantal logistieke regels dat aangemaakt wordt bij het indelen van de order fors verminderd.
                          • Voor iedere verkochte verkooporderlogistiekregel wordt nu bijgehouden hoe deze aan de klant is verkocht. Dit kan weer gebruikt worden bij het herkennen van producten die retour komen van de klant. Zo weten we precies welke partij wanneer afgeleverd is bij welke klant.
                          • In de verkooporder is de volgorde van opties gewijzigd. Ook het aantal opties is aangepast.
                          • De verkooporder log is geoptimaliseerd. Er staan alleen document zoals gebruikt door de BV waarvoor de order is aangemaakt. Daarnaast worden de document beter gelogd zodat het duidelijker is wie welke actie heeft uitgevoerd.
                          • In de route berekening wordt nu ook rekening gehouden met de gewenste levertijd van een klant.
                          • Er zijn een aantal bugs verholpen bij het kopiëren. van een order. Daarnaast kun je in de pop-up voordat de order gekopieerd is nog een aantal punten aanpassen voor de nieuwe order die je wilt aanmaken.
                          • Er is een extra status toegevoegd voor orders die intern zijn en niet gefactureerd worden.

                          Orderregels:

                          • Er zijn verschillende aanpassingen gedaan ten behoeve van de snelheid van invoeren van orderregels.
                            • Er werden voorheen standaard regel details ingeladen voor iedere regel. Dit zorgde voor extra traagheid voor iedere regel wat nu ingeperkt is. Om extra regel details te bekijken kan nu de volgende sneltoetscombinatie gebruikt worden: CTRL + Shift + E. Daarnaast kun je met de rechtermuisknop op de regel klikken en dan op de optie klikken ‘extra details tonen’.
                            • Je kunt via de productafbeelding in de details naar het product toe. Extra is nu dat je ook op de ctrl toets ingedrukt kan houden en op productregel kan klikken. De product details worden dan geopend in een nieuw tabblad.
                            • Een aantal kleuren zijn verwijderd t.b.v. de snelheid.
                          • De selectie vakken in het grid zijn aangepast.
                          • Het zoeken van producten op basis van de naam is verbeterd.

                          Belading indelen:

                          • Het is mogelijk om een extra tussenscherm te krijgen in de verkooporder om belading te kunnen indelen (verplicht voor logistieke gebruikers). In dit scherm kan je de logistieke voorzet van Aerport beoordelen.
                            Optioneel kun je door middel van ladingdragers en producthoogte Aerport ook een berekening laten doen van het aantal ladingdragers dat je nodig hebt om de order succesvol af te kunnen ronden.
                            Het is mogelijk de voorzet zelf aan te passen naar hoe je wilt. Op deze manier is het stukken duidelijker te zien hoe de uitlevering van de order gaat plaatsvinden en hierop in te spelen. Je kunt bijvoorbeeld het aantal zendingen verlagen en zo kosten besparen voor het transport.
                          • Per locatie een mogelijkheid om per verzendmoment een indeling te kunnen maken.
                          • Per product de details zien voor het pakken en / of assembleren van producten.
                          • Per product bekijken van welke voorraadeigenaar de producten gebruikt worden.
                          • Per product indelen op een andere locatie. Hiermee wordt het mogelijk om ook te werken met interne orders.
                          • Interne verrekening tussen BV’s indien de voorraad gebruikt wordt van een andere eigenaar.
                          • Automatische verrekening indien dit plaatsvindt op dezelfde locatie.
                          • Berekening karopbouw met zo min mogelijk karren per locatie.
                          • Het is na het indelen van de belading niet meer zomaar mogelijk om de order te annuleren.

                          PDF

                          • Er is een nieuwe PDF voor de controle-stap; de controlebon. In de praktijk zal dit voor logistieke gebruikers vaak worden gezien als de afleverbon die op de zending geplakt wordt voor de klant.
                            Op deze PDF zie je alle informatie van de betreffende zending.
                          • Het is mogelijk de ladingdragerinformatie te tonen op de controlebon.
                          • Er is een nieuwe PDF toegevoegd; de leverbevestiging. Deze leverbevestiging vervangt de oude orderbevestiging van Aerport en toont dus per order hoe deze uitgeleverd gaat worden. Het verzenden van de leverbevestiging kan pas nadat de belading is ingedeeld en de zendingen in het systeem gegenereerd zijn.
                            Daarnaast is er nog steeds een orderbevestiging. Deze is aangepast zodat de orderbevestiging alleen de orderregel informatie toont en geen logistieke informatie meer.
                          • De proforma factuur toont nu in basis dezelfde informatie als de orderbevestiging.

                            Logistiek

                            Assemblageorder

                            • Het is nu mogelijk om via activiteiten subproducten te koppelen aan een product variant en zo samenstellingen te creëren die verkocht kunnen worden aan de klant.
                            • Het is mogelijk de activiteiten afzonderlijk uit te voeren of de activiteiten gebundeld uit te voeren.
                            • Het start en stoppen van de assemblageorder wordt gelogd. Hierdoor kun je precies zien hoelang de medewerkers met bepaalde orders bezig zijn.
                            • Vanuit de order worden automatisch assemblageorders aangemaakt voor de producten waarvoor dit nodig is.

                            Zendingen

                            • Het is mogelijk om aangemaakte zendingen bij te werken. Dit voorkomt dat het systeem bij iedere aanpassing een nieuwe zending creëert.
                            • Er wordt nu per zending berekend wat de transportkosten zijn in plaats van per order. In de order worden uiteindelijk de transportkosten getoond die gekoppeld zijn aan de zendingen. Zo kun je door middel van een leverbevestiging de klant wel informeren over de transportkosten.
                              De transportkosten worden teruggerekend naar de logistieke regel, zodat het per regel bekend is welke kosten er zijn gemaakt om deze regel van A naar B te vervoeren.
                            • In de zending is het mogelijk de vervoerder aan te kunnen passen. Zodra dit gebeurd dan worden ook de transportkosten opnieuw berekend.
                            • Per zending is het mogelijk om een CMR te genereren en te printen.
                            • Er zijn voorbereiding gedaan om zendingen per hoofddebiteur te kunnen groeperen en uit te leveren. Hierdoor kun je belading van deze zendingen combineren en dezelfde producten combineren in het pakken/klaarzetten van een zending. Dit scheelt een hoop tijd in het verzamelen van de producten voor deze orders.
                            • Het is mogelijk een handmatige zending aan te maken. Dit kan gebruikt worden als er overige spullen vervoerd moeten worden van A naar B.
                            • Het is mogelijk extra platen toe te voegen aan de belading.

                              Hub

                              • Het is mogelijk om meerdere HUBS te koppelen aan een bepaalde route.
                              • In het geval van een hub wordt het zending gedupliceerd zodat de klantdata gewaarborgd blijft maar de zending wel gekoppeld kan worden aan een ander transport.

                              Transport

                              • Iedere Aerport zending wordt automatisch gepland in een transport indien hiervoor een tijdvak beschikbaar is.
                              • Het is mogelijk om transporten definitief te plannen, waarna Aerport geen zendingen meer toevoegt in het transport.
                              • Het is mogelijk om het controleren van zendingen tegen te houden indien het transport nog niet gekeurd is.
                              • Per transport is het mogelijk een eigen vrachtauto te koppelen.
                              • Per transport is het mogelijk om de beste laad-los volgorde te bepalen. Aerport deelt automatisch de volgorde in op basis van verzendlocatie en verzendtijd.
                              • Het is mogelijk om een transportopdracht te versturen naar de transporteur met daarop de laad en loslocaties per zending.

                              Retour

                              • Het is niet meer mogelijk om handmatig een retour toe te voegen. Dit is enkel mogelijk vanuit de orderlogistiek regel die geretourneerd dient te worden.
                              • Het systeem maakt een retour aan die vervolgens zelf ingepland kan worden. Vanuit een retour is het mogelijk een retourzending te plannen.
                              • In deze retourzending kun je de producten gaan ophalen bij de klant of aangeven dat de klant het zelf terug aanlevert.
                              • Retourzending kun je ophalen, leveren en ontvangen op een eigen locatie.
                              • De producten die destijds verkocht zijn aan de klant worden terug op voorraad gezet op de manier waarop ze zijn aangeleverd.

                              Abonnement

                              Live teller

                              • Live teller modules geoptimaliseerd, o.a. de structuur, lay-out en logs zijn verbeterd.

                              Financieel

                              Facturen

                              • De wijze van het herinneren van een factuur is aangepast. Dit gebeurd nu op basis van de factuur vervaldatum. Het is nog steeds mogelijk om een aantal extra wachtdagen in te stellen voordat de factuur in de lijst met herinneringen komt naar de klant.
                              • Het is nu mogelijk om per factuur herinnering een aparte tekst op te geven die meegegeven wordt in de herinnering en e-mail sjabloon. Dit zorgt ervoor dat het voor de klant direct duidelijk is of het gaat om een eerste herinnering, tweede herinnering of incasso bericht.
                              • Het is nu mogelijk om te zien wie de betaling gedaan heeft en wanneer deze binnengekomen is.
                              • De rechten om facturen in te zien zijn aangepast.
                              • Het is mogelijk om een XML mee te sturen met de factuur.
                              • De BTW berekening in Aerport is aangepast.
                              • Het is mogelijk om geen BTW te berekenen voor interne orders die verstuurd worden vanuit een buitenlandse interne BV.

                              Twinfield koppeling

                              • De koppeling met Twinfield is geoptimaliseerd.
                              • Het versturen van de facturen naar Twinfield is nu mogelijk middels een taak in de achtergrond. Hierdoor is het niet meer nodig om te wachten totdat alle facturen verzonden zijn naar Twinfield. De gebruiker kan verder met andere dingen in Aerport. Aerport zorgt er in de achtergrond voor dat de facturen in Twinfield terechtkomen. Eventuele foutmeldingen komen weer in het Twinfield scherm nadat de taak is afgerond.
                              • Het importeren van betalingen uit Twinfield gebeurd is mogelijk via een taak in de achtergrond. Hierdoor hoeft de gebruiker niet meer te wachten totdat alle betalingen geïmporteerd zijn uit Twinfield.

                              ExactOline koppeling

                              • De BTW berekening in Aerport is aangepast. Hierdoor moet de berekening beter overeenkomen met ExactOnline en de verwachting is dat dit minder betalingsverschillen oplevert.

                              Machtigingen

                              • Er is een nieuwe module om automatische incasso van klanten te beheren; machtigingen. Deze machtigingen kunnen per klant en boekhoudsoftware worden toegevoegd. De machtiging wordt ook meegestuurd naar de boekhouding op het moment van het exporteren van de factuur.
                                Een aantal velden zijn verplicht om in te vullen. Dit heeft te maken met de validatie van de gekoppelde boekhoudsoftware.

                              Correcties

                              • Crediteren is nu ook mogelijk per orderregel. Daarnaast kun je ook nog steeds een gehele factuur crediteren.
                              • Het is nu mogelijk om een gedeeltelijke correctie te maken op een orderregel.
                              • Correctie regels hebben nu een aparte status als ze aangemaakt zijn via een origineel ingevoerde regel. Hiermee voorkom je dat je onnodige logistieke handelingen moet doen voor creditregels.
                              • Er worden bij een correctie altijd twee regels aangemaakt indien niet het gehele aantal gecorrigeerd wordt.
                              • Correcties gemaakt vanuit een order worden altijd toegevoegd in de originele order.
                              • Voor iedere correctie gemaakt vanuit de verkooporderregel wordt ook een correctie aangemaakt in de klacht/correctiemodule. Dit is om de status van een correctie beter te kunnen monitoren.

                              Rapportages

                              Power BI

                              • Het is nu mogelijk om vanuit Aerport Power BI rapportages te kunnen inzien. Zo vind je alle belangrijke informatie over jouw bedrijf binnen Aerport.

                              Gebruikers

                              Gebruiker

                              • Het is nu mogelijk om locaties te koppelen als gebruiker. Dit maakt het mogelijk om op de werkvloer in te loggen als locatie waardoor medewerkers die dit account gebruiken niet allemaal een eigen Aerport account nodig hebben. Door middel van een pincode kunnen deze medewerkers de eigen acties alsnog registreren in het pakket.

                              Instellingen

                              Alle instellingen

                              • Het is nu mogelijk te zoeken in alle instellingen.

                              Interne Bedrijven

                              • Inactieve interne bedrijven worden niet meer getoond in Aerport.
                              • Ieder intern bedrijf in Aerport kan nu worden weergegeven als Alias om ruimte te besparen.
                              • Het is mogelijk om per BV PDF document uit te schakelen zodat deze niet in de logs komen bij orders. Zo zie je dus alleen de documenten die gebruikt worden door jouw Aerport installatie.
                              • Per PDF kun je nu precies bepalen of er een paginanummer getoond moet worden en op welke plek dit paginanummer getoond moet worden.

                              Velden

                              • Het is nu mogelijk te zoeken in veld waarden.

                              Locaties

                              • Per locatie is het nu mogelijk om openingstijden in te stellen die gebruikt worden in de berekening van de routes.
                              • Er zijn zoekfilters toegevoegd aan het locatie overzicht.
                              • Per locatie is het mogelijk om aan te geven welke interne bedrijven werkzaamheden uitvoeren op deze locatie. Hierdoor kun je bepalen welke BV’s voorraad kunnen gebruiken op welke locatie.
                              • Per BV is het mogelijk om adressen te koppelen om intern transport mogelijk te maken.
                              • Het is mogelijk om een standaard verzend en ontvangstlocatie in te stellen.

                              Email accounts

                              • De lay-out is geoptimaliseerd.
                              • Het is nu mogelijk om per e-mail account in te stellen of dit een verzendaccount is.
                              • Per e-mail account kan worden aangegeven of deze gebruikt wordt voor een e-mail import.

                              Consumentenlabels

                              • Het is mogelijk consumentenlabels toe te voegen voor relaties of voor producten. Deze labels kunnen gekoppeld worden aan een orderregel. Door het koppelen wordt er een printregel getoond op het sticker printscherm.

                              Emballage

                              • Het is nu mogelijk om te zoeken in het emballage overzicht.
                              • Aan de emballage kun je nu verschillende prijzen koppelen die gebruikt worden in het pakket. Het is mogelijk om een prijs voor de veiling vast te zetten of een prijs op factuur. Deze prijs kan met een start en einddatum ingegeven worden zodat het systeem de juiste prijs op het moment van het verrekenen van de order kan meegeven.

                              Route/Regio’s

                              • Het is mogelijk meerdere vervoerders te koppelen aan 1 route.
                              • Lay-out van pagina is geoptimaliseerd.
                              • Je kunt meerdere postcodegebieden koppelen aan 1 regio.

                              Betalingsconditie

                              • De instellingen van betalingscondities zijn geoptimaliseerd. Hierdoor is het makkelijker geworden om instellingen inactief te maken en te gebruiken in koppelingen met de boekhoudsoftware.
                              • Koppeling met betalingsconditie en betaalwijze.

                              Grootboekschema

                              • De werking van het grootboekschema is geoptimaliseerd.
                              • Het is voor Twinfield nu mogelijk om bij de verkoopboeking ook een voorraadboeking te doen bij voorraadproducten. Dit kun je instellen in het grootboekschema.

                              Valuta

                              • Layout van de valuta koppeling is geoptimaliseerd.

                              Systeem

                              Systeem log

                              • De systeem log lay-out is geoptimaliseerd.

                              E-mail wachtrij

                              • De overzichtspagina is aangepast zodat het makkelijker is om te zoeken.
                              • De lay-out van de detail pagina is geoptimaliseerd. Niet gebruikte velden zijn weggehaald. Daarnaast is het duidelijker om terug te vinden welke bijlage gestuurd is bij de e-mail.

                              Printopdrachten overzicht

                              • Er is nu een overzicht waar de klant alle printopdrachten kan terugvinden en eventueel kan downloaden.

                              Taak wachtrij

                              • De taak log is uitgebreid. Per import/export kun je nu duidelijker terugvinden wie de taak gestart heeft en wat er eventueel fout gegaan is.
                              • Hier is een nieuwe notificatie voor gemaakt.

                              Verlopen Exchange codes

                              • De pagina om verlopen exchange codes te kunnen bekijken is geoptimaliseerd.

                              Webshop

                              • De Webshop connectie is uitgebreid met de aanpassingen die gedaan zijn in de Aerport desktop applicatie. 

                              Koppeling Floriday

                              Producten

                              • Het is mogelijk om de producten te exporteren naar Floriday waardoor de catalogus in Floriday automatisch gevuld wordt. De productnaam, eigenschappen, foto’s, productnummer en de barcodes worden geëxporteerd.
                              • Het is mogelijk om geëxporteerde producten te updaten vanuit Aerport.
                              • De productnaam en productnummer kunnen maximaal het aantal karakters bevatten als toegestaan in Floriday.
                              • Het is mogelijk klant specifieke producten te exporteren naar Floriday. Dit kan door in Aerport een klant of klantgroep toe te voegen aan het product.

                              Relaties en locaties

                              • Het is mogelijk om de veilinglocaties en eigen locaties te koppelen aan Floriday.

                              Klokvoorverkoop

                              • Het is mogelijk om aanbod aan te bieden middels klokvoorverkoop in Floriday.

                              Klokaanbod

                              • Het is mogelijk om vanuit een verkooporder klokaanbod te versturen naar Floriday.
                              • Het is mogelijk om vanuit een verkooporder een partijfoto te versturen naar Floriday.
                              • Vanuit Floriday is er een terugkoppeling gemaakt over hoe de geklokte regels verkocht zijn. Deze terugkoppeling is nog niet zichtbaar, dit wordt nog ontwikkeld.

                              Order

                              • Het is mogelijk om vanuit Floriday automatisch orders te importeren.
                              • Er is een import-fouten scherm ontwikkeld waarop je de orders ziet die niet geïmporteerd kunnen worden door het ontbreken van stamdata in het systeem. Het is mogelijk om de stamdata aan te passen en vervolgens de order opnieuw te importeren.
                              • Het is mogelijk de order belading nog aan te passen.

                              Belading

                              • Het is vanuit Aerport mogelijk een veilingbrief aan te maken bij Floriday door de belading van de zending door te sturen. Floriday genereert een PDF welke geïmporteerd wordt in Aerport waarna deze geprint kan worden en bevestigd kan worden aan de zending.

                              Klantportaal

                              Algemeen

                              • In de klantenportal is het nu mogelijk om per BV een eigen uitstraling in te stellen. Deze uitstraling zorgt ervoor dat het veel duidelijker is voor de klant voor welk bedrijf ze een ticket aanmaken, offertes bekijken, facturen controleren en meer.
                              • Het is duidelijker geworden hoe te switchen naar een ander bedrijf of een andere BV indien dit mogelijk is voor de portal gebruiker.
                              • Verschillende modules zijn toegevoegd of aangepast in de werkwijze.
                              • Per BV is een eigen URL mogelijk met een eigen loginpagina.

                              Tickets

                              • Het toevoegen van een ticket voor klanten is aangepast. Naast lay-out wijzigingen wordt ook wat uitgebreidere informatie gevraagd. Hiermee willen we de klant helpen om in een keer de juiste informatie te verstrekken over een probleem.
                              • Het is mogelijk om ingestuurd ticket te laten goedkeuren door een verantwoordelijke van de klant. Zo kunnen alle contactpersonen een ticket inschieten, maar er volgt altijd een extra controle door een verantwoordelijke van de klant.

                              Ladingdrageradministratie

                              • Het is mogelijk om vanuit de portal de balans met de klant uit te wisselen. De klant kan hier goedkeuring geven voor de transacties zoals ze in Aerport geregistreerd zijn.
                              • Altijd een fiattering vanuit de klant.
                              • Indien niet akkoord mogelijkheid tot het zetten van een opmerking. Zo kan de klant gelijk aangeven waarom de regel niet akkoord is.

                              Printmanager

                              • Er is een nieuwe printmanager ontwikkeld die verschillende voordelen heeft:
                                • Schaalbaar
                                • Printen op meerdere locaties gecombineerd verwerken. Hierdoor hoeven gebruikers niet meer op elkaar te wachten met printen.
                                • Gebruikersinstellingen verbeterd.
                              • Per installatie en per printoptie zijn de instellingen verbeterd en geoptimaliseerd. Het is nu makkelijker in te stellen bij welke actie op welke locatie bepaalde prints wel of niet uit de printer moeten komen.
                                Dit maakt het mogelijk om per locatie te bepalen waar een printje op die locatie uit de printer moet komen.
                              • Er zijn twee nieuwe stickers om te kunnen gebruiken:
                                • Assemblagesticker
                                • Zendingsticker

                                Aerport HRM

                                HRM app

                                • Het is niet meer nodig om een pincode in te geven als je als medewerker zelf bent ingelogd.
                                • Het is mogelijk om in te loggen als locatie, waardoor de locatie verder vaststaat en medewerkers niet kunnen inklokken/uitklokken op een andere locatie.

                                Aerport Authenticator

                                Authenticator app

                                • Er is een app ontwikkeld om 2-factor authentication mogelijk te maken. Het gebruik van deze app is in te stellen per medewerker.
                                  Zodra 2 factor authentication geactiveerd is krijgt de medewerker na inloggen de mogelijkheid om een QR code te scannen. Hierna is de registratie voltooid en kan de medewerker inloggen. Bij het inloggen verstuurt Aerport een pushbericht naar de gebruiker die deze dient te accepteren om in te kunnen loggen.
                                  Het is ook mogelijk om in te loggen middels een toegangscode.

                                Aerport Transport

                                Transport app

                                • Er is een app ontwikkeld om zendingen te kunnen ophalen op eigen locaties en te kunnen leveren bij de klant. De chauffeur kan inloggen en ziet op zijn app alle transporten die hij/zij moet rijden.
                                  Per transport staan de zendingen in het scherm die geladen of gelost moeten worden. Van iedere zending is te zien of deze al klaar staat of nog niet.
                                  Als de zending wordt afgerond verdwijnt deze uit het scherm.
                                  Ook de belading van een zending is zichtbaar bij het laden en lossen.