Algemeen

Algemene aanpassingen

  • Bij gebruikersinstellingen kun je nu de ingelogde sessies zien. Vanaf deze pagina kun je eventuele openstaande sessies op afstand afsluiten/uitloggen.

Commentaar

  • Het is nu niet meer mogelijk om een leeg commentaar sjabloon te versturen.

Agenda

Agenda

  • Hrm tegoed boekingen worden niet meer getoond in de algemene agenda.

CRM

Relaties

  • Op de relatiekaart kun je nu een krediet limiet instellen per interne BV.
    Het is daarnaast ook mogelijk om aan te geven op welke order/zendingstatus het krediet limiet in werking moet treden.

Hoofd-subrelatie koppeling:

  • Indien een relatie gekoppeld is aan een hoofdrelatie worden er wat extra financiele velden geblokkeerd bij de subrelatie zodat deze instellingen alleen aangepast kunnen worden op de hoofdrelatie. 

Adressen

  • Bij het wijzigen van een adres werd de geselecteerde provincie niet goed opgeslagen. Dit is nu opgelost.

Ladingdrageradministratie

  • Er is nu een pagina waar de ladingdrager pdf’s in bulk verstuurd kunnen worden naar de relaties. Om een relatie te tonen op deze pagina moet je op de relatie instelling ‘Relatie op bulk pagina tonen’ aan zetten. De relatie wordt dan alleen getoond op deze pagina als ze een ongeaccepteerde balans regel heeft.
  • Bij het genereren van de ladingragerbalans pdf zonder datumrange voor een relatie zonder saldo datum is het nu toch mogelijk een PDF te genereren. Er wordt dan gekeken naar de aanmaakdatum van de oudste transactie en op basis hiervan wordt de PDF gemaakt.
  • Het is nu mogelijk om alleen relaties te tonen waar de geaccepteerde balans niet op 0 uitkomt met het vinkje ‘Alleen bedrijven met openstaande balans tonen’.
  • Aan de hoofdpagina van de ladingdrageradministratie is een extra filter toegevoegd voor het filteren op transactiestatus.

HRM

Algemeen

  • De afwezigheid widget op het dashboard toont voor medewerkers zonder rechten op afwezigheid nu minder details maar alleen of de medewerker aanwezig is of niet.
  • Interne B.V. rechten toegepast op de afwezigheid widget.
  • Medewerkers met een openstaande ziektemelding worden nu getoond in de afwezigheidswidget.

Medewerker

  • Wanneer een medewerker een werkschema had die doorliep over meerdere weken werden niet altijd de juiste overuren berekend. Dit is nu opgelost.

Tijdregistratie

  • De kolom pauze toonde niet altijd de goede berekening van de pauze-tijd. Dit is nu opgelost.

Urenregistratie

  • Probleem met tonen financiële entiteit opgelost.
  • Optimalisatie van de lay-out doorgevoerd. 

Taken

Algemeen

  • Probleem m.b.t. het versturen van de taakherinnering is opgelost.

Producten

Algemeen

  • In het product is het nu mogelijk om een voorraadwaarderingsmethode te koppelen aan het product. Dit werkt alleen bij product die ook gemarkeerd worden als ‘voorraadhoudend’. De volgende methodes zijn mogelijk:
    • Traditionele kostprijs
    • Vaste verrekenprijs
    • Gemiddelde inkoopwaarde prijs
  • Afhankelijk van de gekozen methode worden er velden getoond om de voorraadwaardering in te zien per product of in te kunnen vullen.
  • In de pakket instellingen kan een standaard voorraadwaarderingsmethode geselecteerd worden.

BTW

  • Bij het kopieren van een product worden nu ook de btw categorien die gekoppeld zijn aan het product toegevoegd aan het nieuw aangemaakte product.

Samenstelling

  • Bij het toevoegen / wijzigen van een product samenstelling verdwenen regels die niet ingevoerd konden worden altijd uit het scherm zonder dat een foutmelding getoond werd waarom het product niet in de samenstelling kon staan. Deze foutmelding wordt nu wel getoond.

Voorraad

  • In het voorraadoverzicht per locatie en voorraadgroep zijn de locatiesnu ook gesorteerd op de volgorde van de locaties in de instellingen.
  • De volgorde van de voorraaddetail regel per voorraadlocatie  aangepast.
    Alle voorraadregels staan nu gesorteerd op voorraadregels met dezelfde eigenaar, daarna gesorteerd op partijnummer oplopend.

Inkoop

Inkooporder

    Overzicht:

    • Zoekfilters zijn aangepast en aantal zoekvelden zijn samengevoegd. Er zijn nu 2 verschillende datum velden waarin je door middel van een type selectie kan zoeken op meerdere opties.
    • Kolomvolgorde is aangepast en aantal kolommen zijn verwijderd.
    • Gewenste levertijd toegevoegd aan overzicht.

    Inkooporder details:

    • Inkooporder extra type veld is verwijderd.
    • De inkooporder regel details layout is geoptimaliseerd
    • Inkooporder document log is geoptimaliseerd.

    Interne inkooporder

    • De ladingdrager aantallen in de interne inkooporder komen nu altijd overeen met de aantallen in de interne verkooporder.

    Verkoop

    Lead

    • Diverse lay-out optimalisaties doorgevoerd voor de Lead acties tab
    • Diverse kleinere aanpassingen doorgevoerd m.b.t. het juist opslaan van onderwerp, aanmaak- en updateinformatie van de afzonderlijke lead acties

    Reserveringen

    • Bij het koppelen van een reservering aan een verkooporder zal de productnaam van de reservering overgenomen worden.
    • Het is vanaf nu mogelijk om reserveringen van het hoofdbedrijf te koppelen aan orders van de onderliggende bedrijven.

    Offerte

    • Het transportkosten veld in de offerte is veranderd in een indicatief veld. Dit betekent dat het niet meer overgenomen wordt vanuit de offerte naar de verkooporder.

    Verkooporder

    Algemeen:

    • Bij het aanmaken van de order wordt standaard de betaalconditie van het factuuradres opgehaald en voorgeselecteerd. Dit werkte niet goed door bij alle ordertypes waardoor er soms orders bleven hangen in het facturatie proces.De logica is nu voor alle ordertypes als volgt:
      • Indien er op factuuradres een betaalcondities is ingesteld dan wordt deze opgehaald en voorgeselecteerd.
      • Indien er op factuuradres geen standaard betaalcondities is gedefinieerd dan wordt gekeken welke betalingscondities er bij de relatie zijn gekoppeld.
        Indien er slechts 1 optie mogelijk is dan wordt deze voorgeselecteerd, zijn er meerdere optie’s mogelijk dan wordt er niets voorgeselecteerd en dien je zelf een keuze te maken.
        Met name voor niet handmatig aangemaakt orders is het dus van belang dat bij het factuuradres een standaard staat ingevuld zodat deze gebruikt kan worden als Aerport de order genereerd.
    • Bij het aanmaken van een order wordt gecheckt of de juiste btw-instellingen zijn gekoppeld aan het land van de relatie. Deze check werd niet goed uitgevoerd bij het kopieren van een order. Deze check wordt nu wel uitgevoerd.
    • Bij het kopieren van klok orders wordt het ordertype nu ook goed meegenomen naar de nieuwe order.

    Logistiek regel:

    • In geannuleerde verkooporders is de logistiek regeldata nu ook zichbaar als je op de logistieke regel klikt.

    CM.COM import:

    • cm.com orders worden nu gesplitst per onderliggend bedrijf
    • Verbeteringen doorgevoerd in de achterliggende berekening van cm.com orders.

    Belading indelen:

    • Er zijn wat layout aanpassingen gemaakt bij het selecteren van de voorraadlocatie of assemblagelocatie in de verkooporder bij het indelen van de belading.
    • Bij het indelen van de belading is een extra icoontje zichtbaar waarmee je in één keer de voorraad of de te assembleren voorraad kunt zien voor de producten die in de sectie ‘nog in te delen regels’ staan.
      De voorraad wordt alleen ingeladen als er een keuze gemaakt is in de paklocatie van deze regel.
    • Optimalisatie van het automatisch indelen van belading. De automatische indeling voor interne en externe orders wordt nu gedaan op basis van het aantal eenheden in plaats van op volgorde van invoer.
    • Probleem opgelost waardoor emballage niet goed gegroepeerd werd bij het toevoegen per stuk.

    Krediet limiet

    • Voor de medewekers met het recht om het kredietlimiet aan te passen is het mogelijk om het kredietlimiet voor deze order te negereren of de blokade naar een andere status te verplaatsen.

      Logistiek

      Sticker printscherm

      • Er worden nu alleen nog printregels getoond als er een assemblageorder aan deze orderregel gekoppeld is. Hierdoor is het niet meer mogelijk dat er dubbele regels ontstaan op het scherm.

        Werkvloerscherm

        De werking van de icoontjes getoond op het zendingen overzicht is aangepast. De volgende aanpassingen zijn gemaakt:

        Op zendingoverzicht:

        • Als een zending een assemblageorder met sticker bevat zal er een icoontje getoond worden.
        • Als een deel van de stickers in deze zending als geprint gemarkeerd wordt zal het icoontje geel kleuren.
        • Zodra alle stickers in deze zending als geprint gemarkeerd wordt zal het icoontje groen kleuren.

        Op zendingdetail:

        • Het icoontje wordt alleen getoond op de regel waar de assemblageorder aan gekoppeld is.
        • Als een deel van de stickers op een regel als geprint gemarkeerd wordt zal het icoontje geel kleuren.
        • Zodra alle stickers op een regel als geprint gemarkeerd wordt zal het icoontje groen kleuren.

          Zendingen

          • Als de route aangepast wordt vanuit de zending zal deze zending automatisch in een transport geplaatst worden die dezelfde route en verzenddag heeft.
            Als er geen route is met deze verzenddag zal er een nieuw transport aangemaakt worden.
          • Voor zendingen met Floriday koppeling is er nu een pakket instelling om aan de kunnen geven of de optie om een enkele brief te genereren op de zending automatisch aan moet staan.
          • Ladingdrager barcodes worden nu gegenereerd vanuit een globale instelling.

            Zendingsticker

            • Als er producten in een zending zitten die niet op een ladingdrager ingedeeld zijn krijg je voor deze regels een aparte zendingsticker per logistieke regel.
            • Nieuwe tokens toegevoegd aan de zendingsticker voor nummer en totaal aantal per ladingdrager type.

              Transport

              • Het aanpassen van een route in de transport is alleen mogelijk als de transport nog niet definitief gepland is en de transport geen zending bevat die al gecontroleerd is.
                Als de route of transporteur aangepast wordt vanaf de transport wordt deze data ook aangepast in alle onderliggende zendingen.

              Retour

              • Het is nu mogelijk om gefactureerde orders als retour te markeren.

              Abonnement

              Live teller

              • De instellingpagina voor de Account en opslag tellers zijn samengevoegd.

              Financieel

              Factuur overzicht

              • Op deze pagina was het mogelijk om facturen dubbel te versturen zonder een waarschuwing dat je de factuur voor de tweede keer ging versturen. Dit kwam door een fout in het herladen van het overzicht. Deze fout is nu opgelost. 

              Twinfield koppeling

              Twinfield memoriaal:

              • Er is een nieuwe Twinfield pagina voor het versturen van de memoriaal boekingen naar Twinfield. Op basis van de interne BV instellingen verschijnen hier alle te versturen memoriaal boekingen.
              • Voor iedere memoriaal boeking is in te zien hoe deze verstuurd wordt naar de boekhouding. Daarnaast zijn de details van de boeking te zien, zoals een entiteit, het bedrag en het entiteit nummer.

              Memoriaal boekingen:

              • De Twinfield memoriaal boekingen voor de types ‘verkoopfactuur’, ‘inkoopfactuur’, ‘product pakken’, ‘product ontvangst’, ‘product ontvangst retouren’ worden nu gedaan op basis van de daadwerkelijke datum van de actie in plaats van de datum waarop de memoriaal boeking wordt aangemaakt.

              ExactOline koppeling

              ExactOnline verkoopfacturen:

              • Traagheid in refreshen verkoopfacturen opgelost waardoor een time-out ontstond in het versturen van facturen naar ExactOnline.

              ExactOnline memoriaal:

              • Er is een nieuwe ExactOnline pagina voor het versturen van de memoriaal boekingen naar ExactOnline. Op basis van de interne BV instellingen verschijnen hier alle te versturen memoriaal boekingen.
              • Voor iedere memoriaal boeking is in te zien hoe deze verstuurd wordt naar de boekhouding. Daarnaast zijn de details van de boeking te zien, zoals een entiteit, het bedrag en het entiteit nummer.

              Memoriaal boekingen:

              • De ExactOnline memoriaal boekingen voor de types ‘verkoopfactuur’, ‘inkoopfactuur’, ‘product pakken’, ‘product ontvangst’, ‘product ontvangst retouren’ worden nu gedaan op basis van de daadwerkelijke datum van de actie in plaats van de datum waarop de memoriaal boeking wordt aangemaakt.

              Rapportages

              Power BI

              • Het is nu mogelijk om als gastgebruiker in te loggen in de Aerport integratie van Power Bi.
              • Het is nu mogelijk om via het algemene zoekveld te zoeken naar Power Bi rapporten.

              Instellingen

              Interne Bedrijven

              • Per interne BV is het nu mogelijk om de boekhoud koppeling beter in te richten. Je kunt nu per interne BV de volgende instellingen bepalen:
                • Verkoopboekcode
                • Inkoopboekcode
                • Memoriaalboekcode
                • Standaard debiteurennummer en crediteurennummer
              • Daarnaast kun je voor de memoriaal boekingen per entiteit bepalen of de boeking geactiveerd wordt. Dit kun je bepalen voor de volgende entiteiten:
                • Verkoopfactuur
                • Verkooporder voorraad pakactie
                • Inkooporder ontvangst actie
                • Inkoopfactuur
                • Retour ontvangst actie
                • Handmatig voorraad opboeken
                • Handmatig voorraad afboeken
              • Het is niet meer mogelijk om dezelfde relatie meer dan één keer te koppelen aan een interne bedrijf.

              Emballage

              • De samenstelling van de emballage kan vanaf nu op dezelfde manier ingesteld worden als de samenstelling van een verkoopvariant of orderregel.

              E-mail sjablonen

              • Diverse kleine bugfixes toegepast w.a.:
                • Filter interne bedrijven
                • Kopieerfuntie
                • Zoeken per pagina
                • Testemail per taal
                • Informatie log
              •  Diverse optimalisaties toegepast w.a.:
                • Categorie filter optie in de actieve taal
                • Bijlage per taal kunnen instellen
                • Testmail per taal
                • Button om gemakkelijk alle tokens te kunnen kopiëren
                • Lay-out optimalisatie op de E-mail template tab bij het koppelen van sjablonen vanuit de intere de interne b.v. module

              Consumentenlabels

              Er zijn een aantal nieuwe tokens toegevoegd aan de informatiesticker:

              • Klant
              • Eindklant
              • Klant/Eindklant
              • Ordernummer
              • Order onderwerp
              • Interne BV
              • Gewenste leverdatum
              • Controledatum
              • Assemblage locatie

              Route/Regio’s

              • Verzendagen met de zelfde tijden maar andere dagen worden nu gebundeld getoond op het route scherm.
                Het is nu mogelijk om meerdere verzenddagen tegelijk te wijzigen in een route.

              Grootboekschema

              • Er zijn een aantal punten gewijzigd in de layout om deze overzichtelijker te maken.
              • In het grootboekschema zijn velden toegevoegd om memoriaal boekingen mogelijk te maken. Per entiteit is er de mogelijkheid om debet / credit grootboeknummers en debet / credit kostenplaatsen toe te voegen.
              • De import en exporteer functie zijn uitgebreid met alle velden die ook zichtbaar zijn in de grootboek module.
              • Er zijn een aantal punten gewijzigd in de layout om deze overzichtelijker te maken.
              • In het grootboekschema zijn velden toegevoegd om memoriaal boekingen mogelijk te maken. Per entiteit is er de mogelijkeheid om debet / credit grootboeknummers en debet / credit kostenplaatsen toe te voegen.
              • De import en exporteer functie zijn uitgebreid met alle velden die ook zichtbaar zijn in de grootboek module.
              • Het grootboekschema heeft nu een koppeling met de boekhoudsoftware van de interne BV. Dit betekent dat je alleen nog grootboeknummers en kostenplaatsen kunt vullen die ook in de boekhoudsoftware van de gekoppelde interne BV gevuld zijn.
              • Per grootboekregel is log informatie toegevoegd om te kunnen zien wie er wijzigingen heeft gemaakt.
              • Het is nu niet meer mogelijk om een regel toe te voegen voor meer dan 1 interne BV tegelijk. Dit zorgt voor een betere samenwerking met de boekhoud software.

              Webshop

              • Webshop adres database tabel geoptimaliseerd.
                Dit is aangepast zodat deze meer overeenkomt met Aerport en duidelijk is in de webshop welke adres een factuur- en/of afleveradres is.
              • Bij het afronden van een bestelling in de webshop is het nu mogelijk om een nieuw afleveradres aan te maken of een bestaand (factuur) adres te koppelen als afleveradres.

              Koppeling Floriday

              Belading

              • Het is vanuit Aerport mogelijk één veilingbrief per zending te genereren. Dit is alleen mogelijk als de regels van Royal Flora Holland dit toelaten voor de betreffende zending. Het vinkje wordt dus alleen getoond bij zendingen waar het mogelijk is één brief te kunnen ophalen.

              Klantportaal

              Vergaderingen

              • Bij het uploaden van bijlagen vanuit de klantportaal wordt de correcte werknemer / contactpersoon getoond in Aerport desktop.
              • Er is een start- en einddatum veld toegevoegd om mee te kunnen filteren op een datumrange.
              • Er kan weer commentaar geplaatst worden bij een vergadering in de klantportaal.