Algemeen

Dashboard

Een aantal verbeteringen gemaakt in de widgets op het dashboard.

  • Vergaderingen widget
    • De naam van de vergadering is nu zichtbaar en klikbaar.
    • De eerstvolgende 5 vergaderingen worden nu getoond op de widget.
  • Ticket widget
    • Bij een ticket met een onderwerp wat de kolomgrootte overschrijd wordt het onderwerp nu afgekort i.pv. niet getoond.

Commentaar

  • Bij het commentaar kun je bij het kopiëren van tekst kiezen of je de opmaak wilt behouden van de gekopieerde tekst. Wanneer voor deze optie gekozen werd ontstond er een probleem met het niet direct kunnen vesturen van het commentaar. Dit is nu opgelost.

Agenda

Agenda

  • Probleem opgelost in de agenda waarbij zoekresultaten van collega’s werden weergegeven als je zocht op eigen activiteiten.
    • Taken en issues worden nu getoond in de agenda
      • Alleen taken / issues met een startdatum + tijd en een einddatum + tijd worden getoond.
    • Lay-out optimalisatie doorgevoerd.
    • Mogelijkheid to selecteren standaard timeline weergave toegevoegd.
    • Mogelijkheid to selecteren specifieke afspraken toegevoegd.
    • Probleem opgelost waarbij in andere weergaven de afspraken niet werden ingeladen.

CRM

Relaties:

  • Het instellen van een afhaalroute is niet meer afhankelijk van het afhaal adres. De instellingen zijn verplaatst naar de klantinstellingen op de relatiekaart.
    Hier heb je de mogelijkheid om aan te geven of de klant mag afhalen, of dit standaard is en/of welke routes gebruikt mogen worden.

Mailingen:

  • Problemen met het vervormen van afbeeldingen opgelost.
  • Problemen met het niet uitsturen van test E-mails opgelost.

Vergaderlijsten:

  • Vergaderpunten pagina in vergaderlijsten geoptimaliseerd.

HRM

Medewerkers

  • Bij het aanmaken van een gebruiker bij een medewerker kan nu een tijd worden ingesteld voor het versturen van het wachtwoord naar de nieuwe medewerker.

Afwezigheidoverzicht

  • Diverse verbeteringen doorgevoerd wanneer er vrij gevraagd wordt met een werktijdenschema waarin gebruik wordt gemaakt van verschillende werkdagen.

Overuren

  • In het overuren uitkeren scherm werd de selectie van medewerkers ongedaan gemaakt wanneer je wijzigingen maakte in één van de urenregels van de medewerkers. Dit is nu aangepast waardoor de selectie behouden blijft.

Ticket

Ticket

  • Het is nu mogelijk om in het changelog veld een afbeelding te uploaden.
  • Probleem opgelost waarbij tickets met wachten op klant (team) niet automatisch werden gesloten

Ticket sluiten

  • Er is op beide ticket sluiten pagina’s een type filter toegevoegd.

Taken

Algemeen

  • In de taak tab in verschillende modules wordt nu ook het gekoppelde team getoond.
  • Het is nu mogelijk om specifieke medewerkers een mail te sturen zodra er voor een team een taak wordt aangemaakt.

Taak templates

  • Het is nu mogelijk om op een onderliggende entiteit meerdere keren hetzelfde taken template toe te voegen.

Projecten

Issues

  • Mogelijkheid toegevoegd om geplande start- en eindtijden toe te voegen.

Backlog

  • Wanneer een backlog gesloten wordt, wordt een e-mail verstuurd naar de verantwoordelijke.

Producten

Samenstelling

  • Algemene lay-out aanpassingen.
  • Samensteling bewerken:
    Het is niet meer mogelijk om eenheden die zelf een samenstelling gekoppeld hebben te selecteren.

Inkoop

Besteladvies

  • Als je inkoopt vanuit het besteladvies dan wordt er eerst gekeken of er een aanwezige inkooporder op status “invoer” is waar deze regel aan kan worden toegevoegd als extra inkooporder regel. Als dit niet het geval is dan wordt er een nieuwe inkooporder aangemaakt. Als dit wel het geval is dan wordt de inkooporderregel toegevoegd aan deze huidige order.
  • Indien Aerport 2 inkooporders vindt, dan wordt de regel aan de laatste aangemaakte inkooporder toegevoegd.
  • Het is nu mogelijk om vanuit het besteladvies de aantallen op te hogen en in te kopen. De extra ingevoerde aantallen worden ingekocht voor de vrij voorraad.
  • Producten waar de minimale en gewenste voorraad hetzelfde staan ingesteld worden nu ook getoond op het besteladvies.

Inkooporder

  • Bij het aanmaken van een inkooporder met een leverancier waarvan het land anders is dan het land van de gekoppelde interne BV wordt nu gecheckt of de BTW instellingen goed gekoppeld zijn voor het land van de interne BV.
    Wanneer dit het geval is wordt deze BTW-categorie gekoppeld aan de regels van de inkooporder. Als dit niet ingesteld staat wordt het aanmaken van de inkooporder geblokkeerd.

Inkoop facturatie

  • Module toegevoegd om inkoopfacturen te herkennen op basis van de inkoopoorder regel. Deze inkoopfacturen kun je controleren of aanpassen om ze vervolgens weg te kunnen boeken in de boekhouding.
  • Mogelijkheid ingebouwd om ontvangen inkoopfacturen te autoriseren volgens een autorisatieschema.
  • Aparte pagina ingebouwd waarop alle te keuren facturen kunnen worden getoond.

Werkvloerscherm ontvangst

    • Kleine lay-out optimalisatie toegepast in de filter sectie
    • Tonen gekoppelde verkooporder info:
      • Verkooporder nummer
      • Verkooporder klantnaam
      • Verkooporder verwachte pakdatum
    • Er is nu een optie om (enkel per regel) afwijkende aantallen te onvangen.
      Na het aanpassen van het te ontvangen aantal verschijnt er een popup waarin je kunt bepalen wat er moet gebeuren met het restant middels het veld actie:

       

      • Incident -> er wordt een nieuwe ontvangstregel aangemaakt en deze direct wordt op status incident gezet.
      • Resterend aantal wordt later ontvangen -> er wordt een nieuwe ontvangst regel gemaakt voor het restant.
    • Indien je een hoger aantal ontvangt dan verwacht, dan wordt deze extra voorraad bijgeboekt en wordt er tevens ook een nieuwe inkooporder regel aangemaakt.
      De prijs op deze nieuwe inkoopregel is overgenomen uit de originele orderregel.

Verkoop

Offerte

  • De externe versie van de offerte PDF werd niet goed opgeslagen in het verzend log, dit is nu opgelost.
  • De berekening in de offerte voor de offerte korting en offerte regel korting is aangepast. De korting wordt nu per regel opgeslagen en afgerond op 2 decimalen waarna deze bij elkaar opgeteld wordt.
    Hierdoor zijn er geen afrondingsverschillen meer mogelijk in de PDF totalen en in de berekening van de totalen van het ordergrid.

Reservering

  • Interne opmerking en referentie kunnen nu appart gevuld worden.

Verkooporder

Algemeen:

  • Bij het koppelen van een reservering aan een verkooporder wordt het ladingdrager veld overgenomen op de regel.
  • Berekening cm.com order import geoptimaliseerd.
  • API functie toegevoegd om orders van Altena te kunnen importeren.
  • De berekening in de verkooporder voor de orderkorting en orderregel korting is aangepast. De korting wordt nu per regel opgeslagen en afgerond op 2 decimalen waarna deze bij elkaar opgeteld wordt.
    Hierdoor zijn er geen afrondingsverschillen meer mogelijk in de PDF totalen en in de berekening van de totalen van het ordergrid.

Belading indelen:

  • Als er een order met een enkele regel ingekocht wordt is de getoonde orderstatus nu ingedeeld.
  • Indien orderregels toegevoegd werden aan al eerder ingedeelde orders, was in bepaalde situaties de al eerdere aangemaakte zending niet meer zichtbaar op de “belading indelen tab”.
  • Bij selecteren van een positie in de order logistiek wordt de ingestelde positievolgorde nu goed aangehouden.
  • Er zijn wat layout aanpassingen geweest in hoe de voorraad/te assembleren voorraad getoond wordt in de verkooporder.
    Er is nu en knop in de visualisatie waarmee je in één keer de voorraad van de producten die ongepland zijn kan tonen.

    Correcties:

    • Bij een prijscorrectie van een Floriday order nadat de veilingbrief gegenereerd is wordt de complete regel gecrediteerd en wordt er een nieuwe regel met de juiste prijs aangemaakt.

    Logistiek

    Zendingen

    Layout verbeteringen:

    • Transportnummer is nu een normaal veld i.p.v. een knop, het transport kan geopend worden door op de veldnaam te klikken.
    • De verkooporder kan geopend worden door op de veldnaam te klikken. Indien er meerdere verkooporders gekoppeld zijn aan één zending wordt een popup geopend om naar de gewenste verkooporder te gaan.
    • Het veld “Opmerking (Touchscreen)” wordt nu overgenomen van het veld “Opmerking voor logistieke app” uit de verkooporder. In de zending is deze nog aan te wijzigen. Deze wijziging geldt dan alleen voor deze specifieke zending.
    • Het is nu mogelijk om de belading vaan een zending te wijzigen. Dit kan door op de knop “Wijzig belading” te drukken, als je klaar bent met het wijzigen van de belanding kan deze weer bevestigd worden, in de tussentijd kan de status van de zending niet gewijzigd worden.
    • Het is nu mogelijk om te zoeken op het logistiek label van RFH in het zendingoverzicht.

    Werkvloerscherm

    Layout verbeteringen:

    • Vanuit het werkvloerscherm kun je nu ook de logistiek regel sticker afdrukken voor de regels in de zending. Je kunt zelf een keuze maken in de hoeveelheid af te drukken stickers.

    Transport

    • De zendingstatus wordt nu getoond op het laad-losvolgorde scherm.

    Financieel

    RFH facturatie

    • Mogelijkheid om per factuurregel statusfiltering toe te passen toegevoegd.

    ExactOnline API

    • Aanpassing gemaakt in de taak die facturen verstuurd naar ExactOnline zodat de API limits van ExactOnline niet bereikt worden. Hierdoor kan het inboeken van facturen wat langer duren.

    Rapportages

    Power BI

    • De beheerder van de rapportage kan gebruikers nu een optie geven om een dataset te verversen in Aerport. Dit kan ook als de gebruiker hier normaliter geen rechten voor heeft in PowerBi.
    • Diverse lay-out verbeteringen toegepast.

    Instellingen

    Interne Bedrijven

    • Bij de PDF opmaak is op onderstaande PDFs het volgende veld toegevoegd: de verkoopprijs inclusief franco opslag
      • Offerte
      • Reservering
      • Orderbevestiging
      • Proforma factuur
      • Leverbevestiging
      • Factuur
      • Het is nu mogelijk om in de totalen van iedere PDF in te stellen of je een bedrag wilt tonen per btw-categorie waarover deze berekening is gedaan.

    HRM

    De volgende pagina’s zijn toegevoegd aan de stamgegevens en kunnen nu beheerd worden door de gebruiker zelf:

    • Feestdagen
    • Overuren werktijden
    • Functieprofielen

    Locaties

    • Diverse lay-out verbeteringen en invoer-validaties toegevoegd t.b.v. de gebruiksvriendelijkheid

    E-mail accounts

    • Op de E-mail account pagina worden verschillende velden nu niet meer automatisch aangevuld door Google Chrome.

    Hub

    • Het is nu mogelijk om standaard tijden toe te voegen op een hub, deze worden dan automatisch toegepast bij het koppelen van een hub in de zending en het transport.

    Afleverwijze

    • Afleverwijze is nu een aparte entiteit die toegevoegd kan worden bij stamdata

    Ladingdragers

    • Het is nu mogelijk om een ladingdrager code per entiteit te koppelen t.b.v. api koppelingen.

    Route

    • Op route kan gekozen worden of het afhaal- of afleveradres op de controle bon getoond moet worden.
      Hierdoor kun je de juiste afleverwijze koppelen aan de route terwijl je zelf de keuze kan maken welk adres getoond wordt.

    Webshop

    • Bij het synchroniseren van staffelprijzen wordt er nu rekening gehouden met de interne BV afhankelijkheid die je in Aerport kunt instellen per prijsafspraak op categorie- en productniveau.
    • Er is een verbetering gemaakt in het synchroniseren van nieuwe afleveradressen welke hun oorsprong hebben in een webshop.

    Koppeling Floriday

    Producten

    • Voorheen was het niet mogelijk om in Aerport te bepalen welke Floriday belading als standaard gemarkeerd moest worden, hier hebben we de volgende aanpassing in gedaan:
      Eerst wordt gekeken naar de emballage die gemarkeerd staat als “Standaard verkoop eenheid” in Aerport, vervolgens wordt de ladingdrager gekozen die voor deze emballage beschikbaar is op Floriday met de laagste “Volgorde” op de ladingdrager pagina.

    Belading

    • De logistieke label aanroep is aangepast om ervoor te zorgen dat Aerport de aanroep alleen nog opnieuw verstuurt wanneer een 500 foutmelding teruggekoppeld wordt uit Floriday.
    • Een enkel logistiek label (veilingbrief) genereren werkt nu ook als er meer dan 5 producten op één ladingdrager staan.

    Klantportaal

    Tickets

    • Bij het openen van de ticket details werd het ticketnummer niet altijd juist weergeven. Dit is nu opgelost.
    • Status ‘Wachten op reactie’ toegevoegd voor meer inzicht in de lopende tickets.
    • Instelling toegevoegd om standaard geplande tickets tot een bepaalde tijd te tonen zodat tickets in de toekomst uitgefilterd kunnen worden.
    • Mogelijkheid toegevoegd om te kunnen filteren welke tickets remote op afstand worden behandeld en welke op locatie van de klant behandeld worden..

    Inkoop

    • In de klantenportal is het nu mogelijk om regels te tonen aan de leverancier die je gaat inkopen bij hen. De leverancier kan zelf filteren of hij de geplande of werkelijke regels toont.
    • Er is een samenvattingspagina gemaakt om in het geval van samengestelde producten te kunnen zien welke producten in de samenstelling besteld zijn in een bepaalde periode.