Algemeen

Commentaar

  • In iedere module waar commentaar geplaatst kan worden kan de geplakte afbeelding nu geopend worden door te dubbelklikken op de afbeelding.

CRM

Relaties

  • Bij het uploaden van een logo op de relatiekaart zijn vanaf nu enkel de volgende bestandsformaten toegestaan
    • .PNG
    • .JPEG
  • Op de pagina van de product historie worden nu alleen de hoofdregels van het product getoond en niet alle regels van een samenstelling.

HRM

Medewerker:

Werktijden:

  • Diverse verbeteringen doorgevoerd met betrekking tot het aanmaken van een werktijdenschema waarin gebruik gemaakt wordt van een schema die meer dan 1 week heeft.

Contracten:

  • Bij het verwijderen van een contract komt nu eerst een melding ‘weet je het zeker’ voordat het contract daadwerkelijk verwijderd wordt.

Overuren

  • Omdat het nu vanuit verschillende modules mogelijk is om overuren te genereren is het nu zichtbaar vanuit welke entiteit het overuur is toegevoegd.
  • Bij het wijzigen van een overuur wordt er nu een logregistratie gedaan die zichtbaar is voor de administrators.
  • De layout van het aanmaken en bijwerken van overuren is geoptimaliseerd.
  • Het is nu mogelijk om handmatig aangemaakte overuren te laten keuren door de teamleider. Bij het aanmaken van het overuur krijgt de teamleider een email met daarin de gegevens van het geregistreerde overuur. Via een link kan de teamleider het geregistreerde overuur afkeuren/goedkeuren.

    Urenregistratie

    Er zijn diverse aanpassingen gedaan aan de urenregistratie pagina

    • Het is nu mogelijk om een zoekprofiel toe te voegen.
    • Er zijn verschillende nieuwe zoekopties toegevoegd en het is nu mogelijk om in 1 keer de zoekselectie te legen.

    Ticket

    Ticket

    Er zijn verschillende verbeteringen toegevoegd in de ticket module ter optimalisatie:

    • Via de knop Bekijk e-mail openen url’s nu automatisch in een nieuw tabblad.
    • Het is nu mogelijk om een ticket aan jezelf toe te wijzen door op de toegewezen knop te drukken in een ticket.
    • Het is nu mogelijk om een afbeelding te plakken in het externe omschrijving veld.
    • Afbeeldingen van geimporteerde emails worden nu ook getoond in de externe omschrijving.
    • Mogelijkheid tot zoeken op ticket nummer toegevoegd op het ticket overzicht.
    • Mogelijkheid tot het koppelen van één of meerdere issues aan een ticket toegevoegd.
    • Het is nu ook mogelijk om medewerkers te taggen bij het veranderen van de status.
    • Mogelijkheid om de status te veranderen bij het plaatsen van commentaar.
    • Al is er tekst getypt in het commentaar veld dan wordt dit overgenomen bij het gebruik van 1 van de status knoppen op de algemene tab.
    • Wachten op klant logica geoptimaliseerd.
    • Probleem opgelost waarbij de contactpersoon niet goed werd opgehaald in reactie email.
    • In een ticket kun je nu de gemiddelde beoordeling van een ticket van de gekoppelde relatie inzien.

    Ticket sluiten

    • Op de twee pagina’s om tickets direct te sluiten is een extra type filter toegevoegd. Bij het verversen van de pagina wordt het laatst geselecteerde ‘type’ nu onthouden in de filter.

    Ticket generator

    • Bij het veld ‘frequentie’ is een extra optie toegevoegd om de tickets te plannen met een frequentie van ‘iedere drie maanden’.

    Taken

    Taken

    •  Het is nu mogelijk om taken toe te voegen zonder uitvoerende. Deze taken worden dan automatisch geplaatst in de status ‘niet toegewezen’. Deze logica werkt ook bij het aanmaken van taak templates.

     

    Projecten

    Project overzicht

    • Diverse lay-out wijzigingen doorgevoerd.
    • Mogelijkheid tot het aanpassen van meerdere taken tegelijkertijd toegevoegd.

    Issues

    • Mogelijkheid toegevoegd om bij het sluiten van een issue direct een wijzigingsbericht toe te voegen.
    • Mogelijkheid toegevoegd om een issue template zonder uitvoerende(n) aan te maken.
    • Diverse lay-out optimalisaties doorgevoerd.

        Bedrijfsprocessen

        Autorisatie

        • Aparte pagina toegevoegd voor het keuren van afwezigheidsverzoeken
          • Toont onder meer huidig tegoed, tegoed na goedkeuren en een optie om te zien hoe de aanvraag invloed heeft op het team.
        • Aparte pagina toegevoegd voor het kunnen keuren van overuren.

        Intranet

        • Recht toegevoegd om historie van alle intranet documenten te kunnen inzien.

        Producten

        Producttypes

        • Producttypes omgezet naar nieuwe producttypes met een achterliggend systeemtype bestaande uit de volgende types:
          • Standaard
          • Verkoopvariant
          • Dienst

        Deze aanpassingen zorgen ervoor dat het aanmaken van diensten niet meer werkt zoals voorheen. De diensten kunnen nu aangemaakt worden vanuit het product tabblad in Aerport.
        Met deze aanpassing zijn ook de aparte dienst categorieen en dienst grootboek koppelingen verwijderd. In de abonnementen kun je enkel de type dienst producten gebruiken.

        • Aparte rechten toegevoegd om toegang te limiteren per systeem producttype.

        (Staffel)prijzen

        • Het is nu mogelijk om “Geen voorraadgroep” te kiezen bij prijsstaffels.

        Voorraadlog

        • Interne B.V. toegevoegd aan de voorraadlog.

        Inkoop

        Inkooporder

        • Er zijn algemene aanpassingen in de inkooporder gemaakt om de lay-out van de inkooporder meer gelijk te trekken met de verkoop modules. Er zijn o.a. aanpassingen gemaakt in de volgorde van de velden op de tab algemeen.
          Daarnaast is de volgorde van de kolommen op het tabblad ‘logistiek’ gewijzigd.
        • Bij het aanpassen van de verwachte ontvangstdatum van één of meerdere logistieke regels berekent Aerport ook of er aanpassingen gedaan moeten worden in de zendingen. Dit gebeurd alleen als er één of meerdere verkooporderregels gekoppeld zijn aan deze logistieke regel.
          Echter leverde dit proces traagheid op indien er meerdere verkoopregels gekoppeld waren omdat de berekeningen direct gebeurden. Er is nu aangepast dat Aerport deze berekening uitvoert d.m.v. een achtergrond taak waardoor deze vertraging niet meer voor moet komen.

        Ontvangst

        • In de inkooporder is een veld verwijderd t.b.v. de ontvangs email die gestuurd kan worden naar een medewerker. Dit kon je in de vorige versie selecteren op het hoofdniveau van de inkooporder. De medewerker kon zo op de hoogte blijven van de ontvangst van een product en kon zo eventueel actie ondernemen aan de verkooporder.
          Deze optie is nu vervangen voor een automatische koppeling van de medewerker bij het inkopen vanuit het besteladvies of bij het achteraf koppelen van de verkooporder.Het is hierdoor nu mogelijk om de email bij ontvangst te versturen naar meerdere verkopers tegelijk. Dit is omdat één logistieke inkoopregel een koppeling kan hebben aan meerdere verkoop logistiek regels.

          In de email template die gestuurd wordt na de ontvangst is het nu mogelijk om een extra token in te richten die  aangeeft voor welke verkoopordernummers de ontvangst geldt.

        • Bij het ontvangen van een voorraadverplaatsing worden de ladingdrageraantallen overgenomen van de verkooporder.

        Inkoopfacturen

        • Er zijn diverse layout technische optimalisaties doorgevoerd in de pagina’s waar de standaard instellingen zijn opgeslagen.
        • Het is nu mogelijk om de direct facturen definitief te boeken.

        Verkoop

        Verkooporder

        • Op het tabblad ‘algemeen’ zijn verschillende lay-out aanpassingen doorgevoerd. De volgorde van de velden is aangepast. Daarnaast zijn de totaalprijs velden naar het kopje identificatie verplaatst.
        •  In de reservering, order en offerte is het nu mogelijk om een standaard eindklant te selecteren, deze eindklant zal standaard gevuld worden bij het toevoegen van regels aan het grid.
        • Er is nu een mogelijkheid om orders te kunnen importeren via een klantspecifieke koppeling voor Willaert.
        • Indien voor een orderregel al een logistieke regel bestaat kun je het positieve aantal in de orderregel niet meer verlagen naar een negatief aantal of vice versa.
        • Enkel bij invoer van een nieuwe regel kun je het aantal aanpassen naar een negatieve waarde.
        • Mogelijkheid toegevoegd om een ticket aan te maken voor een team vanuit de verkooporder.

              Consumentenlabels

              • De werking van het koppelen van consumentenlabels (stickers) aan een specifieke samenstellingsregel is verbeterd.

                    Logistiek

                    Zendingen

                    • Indien je voorheen een logistieke orderregel als incident markeerde werd deze regel direct uit zending en uit de belading gehaald. Deze actie is nu verplaatst naar de ‘annuleer actie’ en niet wordt nu niet meer op de ‘incident actie’ uitgevoerd.

                    Ladingdragers

                    • In het geval van een interne verrekening op één locatie worden de eventuele toegevoegde ladingdragers van de interne verkooporder nu ook meegenomen naar de interne inkooporder waardoor bij het automatisch ontvangen geen ladingdragerverschil meer ontstaat.

                    Financieel

                    Facturatie

                    • Op de proeffactuur layout werdt bij de hoofd-subrelatie logica niet altijd de juiste proefweergave van de factuur getoond. Dit zorgde voor verwarring omdat het leek alsof de factuur onjuist aangemaakt zou worden. 
                      De proeffactuur weergave is nu aangepast zodat deze volledig overeen komt met de factuur.
                    • Op de proeffactuur layout worden logistiek regels die samengevoegd kunnen worden op de PDF nu ook als één geheel getoond.

                      Factuur overzicht

                      • Bij het verzenden van een kopie factuur kun je nu een bijlage toevoegen. 

                          Gebruikers

                          Gebruiker

                          • Mogelijkheid toegevoegd om tweestapsauthenticatie van standaard apps (zoals google authenticator) te gebruiken om in te loggen in Aerport.

                          Instellingen

                          Locaties

                          • Op het locatie overzicht van een specifieke rij in het magazijn wordt nu ook de juiste positie type getoond
                          • De log informatie wordt nu onder opties in de juiste volgorde getoond.

                          Valuta

                          • Lay-out optimalisatie doorgevoerd
                          • Validatie verplichte velden verbeterd en Nederlandse vertalingen doorgevoerd.
                          • Optie toegevoegd om handmatig actuele koers afzonderlijk voor een valuta op te halen
                            • Na het handmatig ophalen van de nieuwe koers, dien je deze nog wel op te slaan via de opslaan button

                          Klantportaal

                          Tickets

                          • Op de ticket overzichtspagina kun je nu ook de contactpersoon en de aanmaakdatum zien van het ticket wat zojuist is aangemaakt.

                          Inkoop

                          • Er zijn twee pagina’s toegevoegd waarbij leveranciers gedetailleerde informatie kunnen zien over bestellingen. De pagina’s zijn bedoeld om aan de leverancier te kunnen tonen welke bestellingen er waarschijnlijk aan gaan komen en om te zien welke bestellingen definitief geplaatst zijn.

                          Aerport Logistiek

                          Logistiek app

                          • Bij het verplaatsen van de gehele voorraad van een positie naar een andere positie via de logistieke app kon het voorkomen dat er een 0 regel zichtbaar bleef in de voorraad van het product. Dit probleem is nu opgelost.