Algemeen

Medewerker zoekvelden

  • In verschillende modules zijn zoekvelden voor de medewerker aangepast. Het is nu mogelijk om op meerdere medewerkers tegelijk te kunnen zoeken.

Zoekfilters

  • De logica voor het zoeken naar een relatie is op iedere pagina waar dit mogelijk is nu gestandariseerd.
    • Na het zoeken op 3 of meer tekens worden de gematchte relaties weergegeven.
    • Indien je nu drukt op zoeken worden alle relaties geladen die overeenkomen met de ingevoerde tekens.
    • Indien je een specifieke relatie selecteert in de dropdown dan zoekt Aerport enkel op deze specifieke relatie.

CRM

Relatie

Er zijn aanpassingen gemaakt op het tabblad ‘prijsafspraken’

  • Via de filters en zoekoptie’s kun je diverse type afspraken naar voren halen, product of categorie specifiek en ook de prijsafspraken die gelden voor de klantgroepen waaraan de relatie is gekoppeld.
  • Per prijsafspraak kun je doorlinken naar het desbetreffende product of de categorie. Indien je de juiste rechten hebt kun je deze in de betreffende module bewerken.

Contactpersonen

  • Contactpersonen die via een webshop koppeling aangemaakt worden konden achteraf niet meer losgekoppeld worden van de relatie. Deze restrictie is niet meer nodig en is nu verwijderd uit de logica.
  • De verplichting voor het koppelen van een e-mail adres bij het aanmaken van een contactpersoon is nu verwijderd.
  • Het is nu mogelijk om bij het importeren van contactpersonen de contactpersoon direct aan meerdere relaties te koppelen.
  • Het recht ‘contactpersoon inzien’ kan nu ook de loginformatie bekijken. Daarnaast is er een probleem opgelost waardoor de menu optie niet goed geladen werd.
  • De velden voor prijslijst, geboortedatum en skype zijn verwijderd.

    Eindklanten

    • Het is bij het koppelen van een klant-eindklant combinatie niet meer verplicht om een relatie te koppelen. Het is nu voldoende om enkel een naam op te geven.

      Klantgroepen

      • Je hebt nu het enkel het recht ‘manage company groups’ nodig om de klantgroepen te beheren.
      • Je hebt dit recht niet meer nodig om op de relatiekaart via het relatie menu klantspecifiek kopje de gekoppelde klantgroepen te zien of de koppelingen te beheren.
          • Om de klantgroep koppelingen te zien heb je enkel de rechten nodig om een relatie te mogen inzien.
          • Om de klantgroep koppelingen te beheren heb je  het recht nodig waarbij je relatie ook mag bewerken.
      • Diverse lay-out aanpassingen gemaakt in het klantgroepen overzicht
      • Er wordt gelogd wie de klantgroep wanneer heeft aangemaakt en wie wanneer voor het laatst de pagina heeft opgeslagen
      • Er is meer gedetailleerde informatie beschikbaar om op te zoeken t.b.v. het koppelen van de juiste relaties

      Ladingdrageradministratie

      • De aantallen in het ladingdrageroverzicht werken nu op basis van de datumzoekvelden in de zoeksectie.
      • Als het vinkje “Alleen bedrijven met openstaande balans tonen” aan staat worden relaties waarbij de balans van alle ladingdrageropties i.c.m. de statussen geselecteerd in veld “Transactie status” uitkomt op 0 verborgen.

      Ticket

      Ticket gebundeld sluiten

      • Je kunt nu direct vanuit deze module het ticket openen waar je meer informatie over wilt hebben. Hier kun je nu alle informatie vinden die je nodig hebt om het ticket te wijzigen of te sluiten.
      • Het is niet meer mogelijk om per regel vanuit dit scherm een wijziging aan te brengen.

      Taken

      Algemeen

      • Er wordt nu een mail gestuurd wanneer de gekoppelde taak wordt gesloten en de gekoppelde taak wordt geopend.

      Bedrijfsprocessen

      Wachtwoord manager

      • Het is nu mogelijk om de URL te kopieren.

      Producten

      Eenheden

      • Diverse optimalisatie aanpassingen doorgevoerd:
        • Toevoegen en bewerk opties verplaatst naar een pop-up zodat er meer ruimte komt om de gekoppelde eenheden te tonen
        • Grid lay-out verbeterd en overbodige kolommen verwijderd zodat het netjes op past qua breedte op een standaard monitor
        • Extra controles ingebouwd op de toegestane eenheid i.c.m. de emballage bij het toevoegen en/of wijzigen van eenheden

      Voorraad

      • De voorraadlog entiteit vertalingen zijn geoptimaliseerd.

      Klantspecifiek

      • Op de tab ‘klantspecifiek’ linkt de klant en klantgroepnaam nu door naar de juiste detailpagina.

      Categorie

      • Optimalisatie lay-out complete module i.c.m. rechten. Indien je geen rechten hebt om te bewerken worden de velden met een grijze achtergrond getoond.
      • Als je een koppeling of record verwijderd dan wordt er ter bevestiging nu een ‘succesvol’ melding getoond.
      • Indien je op een link klikt welke een andere module opent, opent deze zich in een nieuwe tab.
      • Op het tabje ‘gekoppelde producten’ kun je nu ook zoeken op een productnaam en productnummer. De inactieve producten die nog steeds gekoppeld zijn aan een categorie kun je nu ook zichtbaar maken.

      Inkoop

      Algemeen

      • De inkoop wizard is nu verwijderd en niet meer in gebruik.
      • De afroep logica uit de inkooporder is nu verwijderd en niet meer in gebruik. Je kunt nu bij het aanmaken van een handmatige inkooporder niet meer kiezen welk ordertype je aan wilt maken. Overbodige PDF documenten zijn verwijderd.

      Inkooporder

      • Het is nu mogelijk om een inkooporder te kopieren. Dit kun je doen voor alle inkooporders, ongeacht de status. De nieuwe optie is nu beschikbaar in de inkooporder onder de opties rechtsbovenin het scherm. De inkooporderregels worden gekopieerd en de inkooporder status van de nieuwe order is invoer.
        Hier kun je dan zelf weer aanpassingen maken.
        Voor het kopieren is het verplicht om de relatie, intern bedrijf en de betalingsconditie te selecteren. Optioneel kun je ook de contactpersoon en het adres wijzigen.
      • Op de inkooporder leverbevestiging is een extra veld toegevoegd voor de gewenste levertijd.
      • Op de inkooporder PDF is het nu mogelijk om de gewenste aflevertijd te tonen.

      Interne inkooporders:

      • Voor interne inkooporders is een aanpassing gemaakt in de weergave van de locatie van de leverancier. Voorheen werd deze informatie getoond in het veld ‘Leverancier’ op de algemene tab van de inkooporder. Dit bracht verwarring indien de leverancier van meerdere interne locaties aanleverde. De koppeling is nu zichtbaar op het logistieke tabblad van de inkooporder per logistieke inkoopregel.

      Verkoop

      Offertes

      • Er zijn aanpassingen gemaakt in de lay-out op het algemene tabblad van de offerte. Er zijn velden verplaatst van de sectie algemeen naar de nieuwe sectie ‘levering’.

      Reservering

      • In het reservering zoekprofiel is nu toegevoegd dat je een start-einddatum kunt toevoegen. Je kunt als gebruiker zelf bepalen of je een statische of dynamische datum wilt toevoegen.
      • Bij het koppelen van een orderregel aan een reserveringsregel wordt de reserveringreferentie nu overgenomen naar orderregelreferentie. Let op: dit gebeurd enkel als de orderregelreferentie op dat moment geen waarde bevat.
      • In de reservering details is het nu mogelijk om de start en einddatum van een reservering aan te passen.

      Verkooporder

      Algemeen:

      • De orderregelsticker optie wordt vanaf nu in het optie menu getoond vanaf de status invoer.
      • De logsitieke regel sticker optie wordt vanaf nu in het optie menu getoond na de status invoer voltooid.
      • Functie toegevoegd om orders van FLEUR te importeren.
      • Het veld orderstatus in de verkooporder is niet meer handmatig aan te passen.
      • In de verkooporder is er nu een veld voor verantwoordelijke, deze wordt voor handmatige orders automatisch gevuld met de medewerker die hem aanmaakt, en voor import orders met de medewerker die de eerste aanpassing maakt.

      Belading indelen:

      •  Er is een extra kolom toegevoegd voor de in te delen regels. Hier is de eindklant zichtbaar indien deze gekoppeld is aan een orderregel.
      • Er is een nieuwe knop toegevoegd bij het indelen indien gebruik gemaakt wordt van ladingdragers. Deze knop kan gebruikt worden om de complete regel in één keer in te delen.
      • Wanneer een er ladingdrager en locatie geselecteerd wordt dan kan nu de knop gebruikt worden om de belading her te berekenen. Voorheen werden dan de originele instellingen om in te delen gebruikt. In de nieuwe logica wordt de belading geprobeerd in te delen o.b.v. de geselecteerde locatie en ladingdrager.

      Interne orders:

      • Bij het intern inkopen wordt nu het originele partijnummer vastgehouden.

      Bijlagen:

      • Als de orderstatus gefactureerd is kun je nu, met de juiste rechten, alsnog de bijlages inzien / bewerken.

      Logistiek

      Zendingen

      • Het is nu mogelijk bij het aanpassen van de belading in de zending om producten zonder emballage te koppelen aan een ladingdrager.

      Transport

      • Het volledig verplaatsen van een zending naar een ander transport is aangepast. Je kunt nu makkelijker zoeken op transporten en het is duidelijker weergegeven naar welk transport je gaat verplaatsen. Daarnaast zijn er nu de volgende restricties:
        • Verplaatsen is enkel mogelijk als transport nog niet definitief is gepland.
        • Route van nieuw transport is gekoppeld aan het afleveradres van de geselecteerde zending.
        • Verzenddag van nieuw transport is gekoppeld aan het verzendadres van de geselecteerde zending.

      In de transport PDF zijn de volgende aanpassingen gemaakt:

      • Zendingen zonder ladingdrager worden nu weergegeven op de Transport PDF.
      • Hierbij wordt ook getoont hoeveel losse colli er in de zending zitten. 

      Abonnement

      Live teller

      • Bij de N-Central liveteller apparaten wordt nu getoond wie de laatst ingelogde gebruiker op het apparaat was.

      Financieel

      Facturen

      •  In de factuur details is het verkoopordernummer nu zichtbaar. Door op de veldnaam te klikken kun je direct het gekoppelde verkoopordernummer openen in een nieuw tabblad. Wanneer er meerdere verkoopordernummers gekoppeld zijn krijg je een popup te zien waarna je de gewenste verkooporder kunt openen.
      • Indien een factuur niet verzonden kan worden omdat er geen correct financieel e-mailadres op de relatiekaart is ingevuld of als er op interne BV niveau geen ontvanger voor printfacturen is ingesteld loopt nu niet meer de gehele batch vast.
        Enkel de facturen waarvoor een probleem optreed blijven dan hangen in de factuur wachtrij.
      • Indien de hoofdrelatie – subrelatie koppeling gebruikt werd waarbij de factuur naar de subrelatie verzonden werd ontstond er een fout op de layout.
      • Op de factuur leek het alsof de factuur alsnog gefactureerd werd aan de hoofdrelatie. Dit probleem is nu opgelost.

      Gebruikers

      Gebruiker

      • Per gebruiker wordt nu een log bijgehouden wanneer er:
        • Interne B.V. rechten worden geactiveerd/gedeactiveerd.
        • Toegang tot specifieke Interne B.V.’s wordt toegwezen/afgenomen.
      • Het is nu mogelijk om in de HRM Portal in te loggen met tweestapsauthenticatie. Je kunt dit instellen bij de medewerker – gebruiker koppeling.

        Rechten

        De rechtenstructuur van Aerport is aangepast. Het is nu mogelijk om per gebruiker specifieke rechten toe te kennen. Daarnaast zijn de volgende aanpassingen gemaakt:

        • Per gebruiker kan nu worden opgevraagd welke rechten de gebruiker heeft.
        • Rechten zijn nu onder verdeeld in hoofd- en subcategorieen.
        • Er kunnen nu meerdere rechten tegelijkertijd aan een gebruiker/gebruikersgroep worden toegekend.
        • Lay-out optimalisatie doorgevoerd.
        • Rechten log toegevoegd zodat er gekeken kan worden wanneer bepaalde rechten zijn toegewezen.

        Verder zijn de volgende aanpassingen gemaakt in bestaande rechten:

        • Alle import/export rechtnamen zijn gewijzigd zodat deze uniform zijn.
        • In de modules voor projecten, wachtwoordmanager, vergaderlijsten en PowerBi is een aanpassing gemaakt indien een inactive medewerker beheerder is van de rechten van de entiteit. Deze medewerker werd voorheen niet weergegeven. Dit is nu aangepast. Indien een medewerker inactief is wordt deze middels een rode kleur weergegeven.

        Voor productcategorieen zijn nu de volgende rechten actief:

        • manage product category can view
        • manage product category can view add and edit
        • manage product category price
        • manage product category can delete
        • manage product category can export
        • manage product category can import

        Instellingen

        Pakket instellingen

        • CMR pakket instellingen layout geoptimaliseerd.
        • Op de zendingsticker is een extra token toegevoegd voor de eindklant.
        • Op de zendingsticker zijn 2 velden toegevoegd voor het bepalen van de marge aan de onder en bovenzijde van de sticker.
        • Het is nu mogelijk om de inhoud van het veld ‘Algemene product opmerking’ te tonen op de zendingsticker. 
        • Op de logistiek regelsticker is een extra token toegevoegd voor de eindklant.
        • Voor de inkoop orderegel sticker die per e-mail verzonden kunnen worden is een optmalisatie doorgevoerd t.b.v. de logo positionering

        PDF instellingen

        • De instellingen voor de volgende PDF documenten zijn verplaatst:
          • Verkoop | Offerte
          • Verkoop | Reservering
          • Verkoop | Orderbevestiging
          • Verkoop | Leverbevestiging
          • Verkoop | Proforma factuur
          • Verkoop | Pakbon
          • Verkoop | Controlebon
          • Verkoop | Verzendbon
          • Verkoop | Afleverbon
          • Inkoop | Orderbevestiging
          • Inkoop | Leverbevestiging
          • Inkoop | Backorder
          • Inkoop | Reservering
          • Factuur | Factuur
          • Factuur | Herinnering
          • Transportopdracht
          • Ladingdrager administratie overzicht
        • Er is nu een aparte pagina om de layout van deze documenten te kunnen beheren. Door middel van zoekfilters kun je nu per intern bedrijf de PDF documenten opzoeken en aanpassen. Het is niet meer verplicht om alle documenten aan te maken. In de module zie je nu ook een preview van hoe de PDF eruit komt te zien. De gegevens van de preview worden opgehaald op basis van de laatst aangemaakte regel in de desbetreffende module.
          Wanneer een document voor een intern bedrijf niet ingesteld staat dan volgt in de desbetreffende module een foutmelding dat de PDF niet verzonden of gedownload kan worden.
        • Er is een nieuw recht om deze instellingen te kunnen beheren.

        E-mail sjablonen

        • Voor algemene email sjablonen is het niet meer mogelijk om de sjabloonnaam te wijzigen.
        • Voor de herkenbaarheid zijn nu vanuit Aerport categorieen gekoppeld aan deze sjablonen.

        Locatie

        • In het locatie overzicht is de uitlijning binnen de zoeksectie verbeterd.
          De actie buttons staan nu netjes uitgelijnd met de velden erboven.
          In het overzicht wordt nu rekening gehouden met de weergave volgorde die per locatie is ingesteld.
        • Op de tab gebruikers kun je nu zoeken op de gebruikers bij een locatie. Daarnaast kun je nu ook filteren op de inactieve gebruikers.
        • Op de tab segementen was de weergave onjuist indien er bij een zone, rij of een positie geen code was ingevuld, dit is nu hersteld.
        • Indien je geen rechten had om locaties te bewerken kon je ook de log informatie niet bekijken. Dit is nu opgelost.

        E-mail accounts

        • Het is nu mogelijk om IMAP Microsoft authenticatie in te stellen voor een e-mail adres.

        Afleverwijze

        • Het is nu mogelijk om een vertaling toe te passen voor een afleverwijze.

        Ladingdrager

        • Verschillende layout aanpassingen in de ladingdrager en ladingdrager optie.
        • Het is nu mogelijk om te zoeken door gebruik van de enter toets.
        • Het is nu mogelijk om verschillende codes toe te voegen aan ladingdragers voor Dobbe en Floriday 

        Landen

        • Lay-out optimalisatie doorgevoerd voor de landen details.

        Koppeling Floriday

        Producten

        • Als het veld “Verborgen artikel” aan staat in Aerport en het product wordt geëxporteerd, dan wordt de beschikbaarheid in Floriday uitgezet.
        • Het is mogelijk om een taak te starten waardoor de beschikbaarheid vanuit Floriday geïmporteerd wordt. Het veld ‘verborgen artikel’ wordt vervolgens op basis van de Floriday data aangepast.

        Instellingen

        • In de instellingen van de Floriday API is een aanpassing gemaakt om ervoor te zorgen dat verkooporderregels voor de specifieke datum gevuld in deze instelling niet geimporteerd worden.

        Aerport Transport

        Transport app

        • De layout van de transport app is geoptimaliseerd.
        • De route wordt nu weergegeven bij ieder transport in het transportoverzicht.