Versie 541.1 | 23-11-2023
Fotogalerij
- Na het toevoegen van een afbeelding is het nu mogelijk om de afmetingen te wijzigen die worden gebruikt na het opslaan. De afbeelding wordt niet meer gecropt op basis van de pixelwaarde. Het systeem wijzigt het kader waarin de afbeelding wordt geplaatst wanneer de pixelwaarde veranderd. Middels scrollen met de muis en de pijltjestoetsen kan de afbeelding in kader worden geplaatst om zeer precies de gewenste afbeelding te creëren.
- Datumveld: ‘Datum afbeelding’ is toegevoegd aan de fotogalerij. Deze datum is standaard ingevuld op: ‘Datum van vandaag’. In het Fotogalerij overzicht scherm kan met de datumfilters gezocht worden op deze datum.
- Er is een knop toegevoegd om alle afbeeldingen toe te voegen aan de fotogalerij.
- Er is een knop toegevoegd om alle gekoppelde producten te ontkoppelen van de afbeelding.
Verkooporder
- Bij het openen van het ‘log’ tabje in de verkooporder worden de subtabs nu pas ingeladen als je ook daadwerkelijk op één van de subtabs klikt.
Zendingen:
- In de zending is het nu mogelijk om de zending te wijzigen naar een route die gekoppeld is aan een afleverwijze die gekoppeld is aan Incoterm EXW. Dit houdt in dat ingedeelde zendingen nu weer kunnen worden gewijzigd naar routes om af te halen en andersom.
Zendingsticker:
- In de zendingsticker zijn twee nieuwe opties toegevoegd. Dit gaat om de volgende opties:
- Nieuwe token %TotalPackagingCount% waarmee je het totaal aantal eenheden per ladingdrager kunt weergeven
- Nieuwe optie ‘Productregels samenvoegen’. Deze optie voegt, indien mogelijk, de producten met deze eenheid zoveel mogelijk samen op de sticker. Het systeem checkt bijvoorbeeld op:
- Eenheid
- Emballage
- Eindklant
- Referentie
Floriday:
- Voor Floriday stickers die gekoppeld worden aan orderregels, wordt nu automatisch de omschrijving van de orderregelsticker gevuld met een standaard tekst. Hierdoor kun je op bijvoorbeeld de zendingsticker zichtbaar maken dat er een sticker aan gekoppeld is.
CRM
Relatie
Algemeen:
De betalingscondities op de relatiekaart voor klant en leverancier zijn aangepast.
- Betalingscondities zijn nu per Interne BV instelbaar.
- Lay-out wijzigingen en verbeteringen doorgevoerd
- Alle Interne BV’s worden getoond wanneer een betalingsconditie wordt toegevoegd, afhankelijk van de relatie instellingen is de Interne BV selecteerbaar
- De logica werkt als volgt:
De betalingsconditie is te gebruiken wanneer op de relatiekaart de betalingsconditie gekoppeld is aan de Interne BV en wanneer de Interne BV gekoppeld is aan de betalingsconditie op de stamgegevens instellingspagina. De gebruiker moet gekoppeld zijn aan dezelfde Interne BV om de betaalconditie te kunnen selecteren.
Relatie toevoegen:
Het aanmaken van relaties is aangepast. Het is nu mogelijk een relatie en adressen toe te voegen vanuit de KvK.
- Wanneer een relatie wordt aangemaakt wordt een pop-up zichtbaar waarin de bedrijfsnaam en/of KvK nummer ingevuld kan worden. Er zijn 2 opties; zoeken in Aerport en zoeken in KvK.
- Zoeken in Aerport: Het systeem zoekt naar relaties in Aerport die gelijk kunnen zijn aan de relatie die de gebruiker wil aanmaken. Om te voorkomen dat dubbele relaties worden aangemaakt dient de gebruiker eerst te controleren of de relatie niet al bestaat in Aerport. Wanneer in de lijst geen relatie wordt gevonden. Dient de gebruiker met de knop ‘Relatie toevoegen’ een nieuwe relatie aan te maken. De bestaande flow van het aanmaken van een relatie wordt gevolgd.
- Zoeken in KvK: Het systeem zoekt naar bestaande bedrijven in de KvK database. Wanneer het bedrijf gevonden is in de Kvk database kan de gebruiker middels het plus icoon dit bedrijf toevoegen als relatie in Aerport. De basisgegevens van deze relatie worden ingeladen op de ‘Relatie toevoegen’ pagina in Aerport. De gebruiker dient de verplichte en gewenste gegevens aan te vullen alvorens de relatie kan worden opgeslagen.
- Toevoegen van adressen met KvK: Er is een knop toegevoegd op de adres toevoegen pop-up pagina ‘Toevoegen met KvK’ . De adressen die beschikbaar zijn in de KvK database worden hier getoond op basis van het KvK nummer van de relatie. Het beschikbare adres kan worden toegevoegd wanneer de gebruiker op het plus icoontje drukt. De beschikbare gegevens worden ingeladen op de adres toevoegen pop-up pagina. De gebruiker kan de verplichte en gewenste gegevens invullen alvorens de relatie kan worden opgeslagen.
- Relaties zijn nu afhankelijk van de gekoppelde interne BV’s zichtbaar in het systeem. Wanneer een gebruiker gekoppeld is aan dezelfde Interne BV als de relatie kun je de relatie inzien/wijzigen op basis van de rechten.
- Indien een nieuwe relatie wordt toegevoegd wordt er door het systeem eerst een check uitgevoerd of de relatie al bestaat in het systeem. Wanneer de relatie al is aangemaakt kan de gebruiker toegang tot de relatie vragen voor de gewenste Interne BV’s. Wanneer toegang is aangevraagd krijgt een ingestelde medewerker een email met de aanvraag om de Interne BV’s te koppelen aan de relatie. Na het koppelen van de Interne BV’s is de relatie te gebruiken voor de medewerker.
- Er is een aparte instellingspagina gemaakt om de gewenste medewerkers in te kunnen stellen die de toegang tot relatie email dienen te ontvangen.
- Per Interne BV kunnen meerdere gebruikers worden aangewezen om de toegang tot relatie email te ontvangen.
Financiele autorisatie:
Voor wijzigingen die worden toegepast aan velden met financiële impact op de relatie kaart is een financiële autorisatie toegevoegd. De optie kan actief worden gezet in de pakketinstellingen.
- Wanneer een gebruiker zonder het recht: ‘Relatie financiële en andere gevoelige gegevens bekijken, toevoegen en bewerken’, wijzigingen aanbrengt aan velden met financiële impact op de relatiekaart, dienen de wijzigingen eerst goedgekeurd te worden door een gebruiker met bovengenoemd recht om de relatie beschikbaar te maken om te gebruiken in het systeem.
- Als de relatie geautoriseerd dient te worden kan de gebruiker de relatie niet selecteren in de modules waar financiële impact aan verbonden is. Voor de volgende modules toont het systeem een foutmelding wanneer een relatie met financiële autorisatie actief wordt geselecteerd:
- Tijdregistratie
- Projecten
- Ticket
- Intake
- Producten (toevoegen leveranciers)
- Inkoopreservering
- Inkooporders
- Inkooporders afronden
- Rma
- Verkoopkansen
- Snelle aanvraag
- Offertes
- Reserveringen
- Orders
- Server calculatie
- Assemblageorders
- Zendingen
- Transportplanning
- Abonnementen
- Live domein beheer
- Telefoon contracten
- De tab: Financiële autorisatie instellingen is toegevoegd aan de CRM pakket instellingen. Op deze instellingspagina kan per interne BV een medewerker worden geselecteerd die de financiële autorisatie email notificatie ontvangt.
- De Financiële autorisatie instelling kan op deze pagina aan of uitgezet worden.
- Nieuw email template toegevoegd die wordt verzonden naar de ingestelde medewerkers die de financiële velden van de relatie dient goed te keuren.
Relatiemenu:
De zichtbaarheid van de menu items op de relatiepagina is afhankelijk gemaakt van bijpassende rechten.
- O.b.v. rechten zijn de gegevens van de verschillende menu’s zichtbaar en/of bewerkbaar
- Wanneer een gebruiker geen recht heeft is het menu item niet zichtbaar
- In het menu op de relatiekaart is een snelkoppeling naar de contracten van de desbetreffende relatie toegevoegd.
Commentaar relatiemenu:
De commentaar pagina op de relatiekaart is geoptimaliseerd.
- Commentaar van alle modules is nu enkel zichtbaar wanneer de gebruiker gekoppeld is aan de juiste interne bv’s
- De lay-out van de commentaar pagina is geoptimaliseerd. Wanneer een gebruiker getagd is, zijn de namen nu weergeven als link. De groene buttons voor links zijn verwijderd om een rustigere weergave te creëren.
- De gebruikersafbeelding van commentaar is vervangen door het intern en extern commentaar logo.
- Er is een scheidingslijn toegevoegd tussen elk commentaar om de weergave overzichtelijker te maken.
- Modules waar de gebruiker geen recht toe heeft zijn niet te selecteren in het dropdown menu sectie.
- Modules zijn alleen maar zichtbaar in de dropdown sectie wanneer comments actief zijn.
- Bijlage types worden nu aangeduid middels een afbeelding (o.a. pdf bestanden hebben een pdf icoon)
- Bijlages zijn nu ook vanaf de commentaar pagina te downloaden.
- De optie om resultaten per pagina in te stellen is toegevoegd aan de commentaar pagina.
- Verschillende bug fixes
Vergaderingen
- Email sjablonen zijn geoptimaliseerd en verschillende bug fixes toegepast.
- Wanneer een vergadering wordt geannuleerd in Aerport is het nu een keuze om wel of geen annuleringsbevestiging mee te sturen aan alle aanwezige personen.
- Wanneer een vergaderaanvraag via het Klantportaal wordt geannuleerd in Aerport is het nu mogelijk een opmerking mee te geven.
- De emailadressen van aanwezige contactpersonen worden nu automatisch ingeladen in de afspraak bevestiging pop-up en annulering bevestiging pop-up.
Correcties
In de correctie module zijn verschillende aanpassingen gedaan om deze module te verbeteren:
- Bij het corrigeren van een orderregel die ingedeeld is in een zending kun je nu Aerport de belading laten herberekenen. De regel die gecorrigeerd is wordt dan automatisch niet meer meegenomen in de berekening.
- Het is nu mogelijk om een logistieke regel direct na het leveren te kunnen markeren als ‘geen factuur nodig’.
- In de logistieke tab van de verkooporder zijn verschillende aanpassingen gemaakt om de logica gelijk te houden met de logica van de correctie module. Je kunt een regel nu niet meer zomaar annuleren op de status ‘gecontroleerd, verzonden en geleverd’. Daarnaast wordt in het geval van een correctie nu iedere gekoppelde zending geopend waardoor je kunt kiezen waar de correctie gemaakt moet worden.
- Het is nu mogelijk om in de correctie voor een gefactureerde regel de optie ‘volledig retourneren en crediteren’ te gebruiken.
HRM
Urenregistratie
- Urenregistratie vanuit Toggl geüpdatet naar de nieuwe manier van uren registreren.
- Geschreven uren dienen voortaan als garantie gemarkeerd te worden wanneer de urenregistratie niet moet worden gefactureerd.
- Het facturatie vinkje is vervangen voor een garantie vinkje. Wanneer garantie wordt geselecteerd, wordt de urenregistratie niet gefactureerd.
- In het urenoverzicht grid is de kolom garantie enkel gevuld wanneer een facturabele kostenplaats is geselecteerd. Voor niet facturabele kostenplaatsen is het garantie vinkje verborgen en zijn de iconen in de garantie kolom verborgen.
- Recht toegevoegd: Tickets beheren van financiële velden op status gesloten, waarmee na sluiten ticket financiële velden aangepast kunnen worden.
- Voor de Ticket pagina is de tab: Financieel aangepast, wanneer een ticket is gesloten kan er met het nieuwe recht op status sluiten wijzigingen aangebracht aan de financiële velden en urenregistraties.
Bedrijfsprocessen
Fotogalerij:
- De werking voor de fotogalerij is aangepast. Voorheen werden afbeeldingen aan producten gekoppeld. Met de aanpassingen worden producten aan afbeeldingen gekoppeld. Wanneer de afbeelding gewijzigd dient te worden kan dit op één centrale plek in de fotogalerij worden gewijzigd. Het systeem zal automatisch de gekoppelde producten wijzigen.
- Wanneer een nieuwe foto wordt toevoegt, wordt de gebruiker gevraagd om de nieuwe afbeeldingen te koppelen aan een categorie en een afbeeldingstype.
- Middels het tweede tabje: ‘Photo editor’ kan de gebruiker de gewenste afbeelding toevoegen en bewerken.
- Na het bewerken van de afbeelding dient de gebruiker de gewenste producten te koppelen aan de afbeelding.
Fotogalerij instellingen:
- Er zijn extra pakketinstellingen toegevoegd om de afbeeldingstypes te beheren. De gebruiker kan de gewenste afmetingen aan een afbeeldingstype toevoegen. De afbeeldingstype waarde wordt weergeven in pixels (breedte x hoogte).
- Afbeeldingsformaten worden aangemaakt o.b.v. het format: … x … In deze versie kan het systeem enkel nog afbeeldingen genereren met een gelijke hoogte x breedte. De uitbreiding naar dynamische afbeeldingsformaten wordt in een toekomstige versie geïntroduceerd. Wanneer toch een afbeeldingsformaat wordt ingesteld met verschillende waarde (vb: 300×200) zal het systeem de eerste waarde gebruiken om de afbeelding te generenen. Het formaat van de afbeelding wordt dan 300×300.
- Verschillende bug fixes
Product
- Op de product pagina ‘Afbeeldingen’ kunnen afbeeldingen worden geüpload of worden gekoppeld uit de fotogalerij.
- Wanneer een afbeelding wordt geüpload, is het mogelijk de afbeelding te verwijderen, hiermee wordt de afbeelding uit Aerport verwijderd.
- Wanneer een afbeelding wordt gekoppeld uit de fotogalerij, is het mogelijk de afbeelding te ontkoppelen van het product, hiermee wordt de afbeelding niet verwijderd uit Aerport.
Pakketinstelling:
- Het is nu mogelijk een een maximaal aantal van een afbeeldingstype te koppelen aan een product. Voor sommige producttypes is het vereist dat er een maximaal aantal van dit specifieke producttype gekoppeld kan worden aan een product.
Producten
Algemeen
De product samenstelling tab is geoptimaliseerd:
- Overzicht grid lay-out is gewijzigd.
- Verwijder button is verplaats naar de product combinatie detailpagina onder Opties
- Product combinatie detailpagina is verbeterd. Enkel producttype ‘standaard’ kunnen worden toegevoegd aan een product combinatie
- Product zoeken en toevoegen functie is toegevoegd.
- Verschillende meldingen toegevoegd om gebruiksgemak te verbeteren
Voorraad layout aanpassingen:
- Voorraad toevoegen kan nu op locatie niveau
- Voorraad verwijderen kan nu op locatie niveau
- Afgeboekte voorraad terugzetten aangepast, zodat er meerdere regels per keer teruggezet kunnen worden en er gekozen kan worden op welke locatie dit neergezet wordt.
Ontvangst instellingen:
De ontvangstpositie logica is aangepast. Het is nu mogelijk om op product niveau per Interne BV een standaard ontvangstpositie toe te wijzen.
- De kolom Standaard ontvangstpositie en instelling is verwijderd uit de Voorraadtabel van het Magazijn.
- Een nieuwe tab: ‘Standaard product ontvangstpositie’ is toegevoegd onder Voorraad tab
- Op de nieuwe tab kan op Interne BV niveau een standaard ontvangstpositie worden toegewezen.
De logica voor het automatisch selecteren van een standaard ontvangstpositie is tevens gewijzigd. Het systeem kijkt naar de volgende instellingen om de standaard ontvangstpositie te kunnen bepalen.
1. Het systeem kijkt of er een Standaard product ontvangstpositie is ingesteld voor de Interne BV. Ja? Systeem selecteert deze ontvangstpositie. Nee? Zie stap 2.
3. Wanneer geen Standaard ontvangst locatie pakketinstelling is ingesteld, wordt positie leeggelaten.
Inkoop
Reservering
- Volgorde van de regels bij het koppelen van inkoopreservering regels aan inkooporder regels is aangepast zodat deze hetzelfde is als de volgorde in de verkoop reservering/order.
Inkooporder
Algemeen:
De rechten voor de inkooporder zijn aangepast.
- Namen en vertaling van rechten zijn aangepast en toegevoegd.
- Werking van functionaliteiten van rechten gecontroleerd en verbeterd.
- Overbodige rechten verwijderd.
Verkoop
Offerte
Algemeen:
- Offerte statussen zijn geoptimaliseerd, overbodige statussen die niet in het systeem gebruikt worden zijn verwijderd.
- Offerte pagina lay-out is geoptimaliseerd, uitlijning van velden zijn gelijk getrokken.
- De lay-out van de pop-up voor het toevoegen van een Afleveradres is aangepast.
- Het telefoonnummer van het contactpersoon voor een offerte is toegevoegd op de tab Algemeen.
- De offerte status veranderen naar ‘Invoer voltooien’ kan alleen wanneer producten zijn toegevoegd aan het offerte grid.
- Foutmeldingen zijn geoptimaliseerd
- Pop-up voor migratie naar Order is toegevoegd. De gebruiker kan nu een getekende offerte toevoegen voordat de offerte wordt gemigreerd. Het document is vervolgens zichtbaar onder de ‘Documenten’ tab.
- Wanneer een offerte via de Customer Portal wordt goedgekeurd, wordt de offerte niet meer automatisch gemigreerd naar een order. De gebruiker moet de order handmatig migreren.
PDF aanpassingen:
- De logica hoe het systeem de pdf versie opslaat is geoptimaliseerd. Zo worden er geen onnodig versies van offerteversies behouden om database vervuiling te voorkomen.
- Daarnaast is het enkel nog mogelijk om op de status ‘invoer’ toevoegingen aan het offerte grid te maken.
- Er is tevens een knop toegevoegd om gemakkelijk terug naar de invoerfase van de offerte te gaan.
Reservering
Reservering:
- Het is nu mogelijk om per reservering in te stellen of het systeem deze reservering bij het invoeren van een verkooporderregel automatisch mag koppelen aan de orderregel. Dit gebeurd door middel van een achtergrondtaak. De reservering wordt enkel automatisch gekoppeld als deze 100 procent overeenkomt. Dit houdt in dat de volgende zaken overeen moeten komen:
- Product
- Datum
- Prijs
- Eenheid
- Samenstelling
- Een reserveringsregel kan nu niet meer gekoppeld worden indien de samenstelling van de orderregel verschilt van de reserveringsregel.
- Een reserveringsregel kan nu gekoppeld worden indien de prijs van de reserveringsregel afwijkt van de orderregelprijs. Dit kan enkel handmatig en er wordt nog om bevestiging gevraagd.
- Je kunt de samenstelling van een orderregel niet meer wijzigen indien er een reserveringsregel aan gekoppeld is. Je dient eerst de reservering los te koppelen.
- De volgorde van de regels is de reservering-koppel popup is nu gelijk als de volgrode van de regels in de reservering
- In de verkoopreservering is een extra status toegevoegd: ‘Afgerond’. Deze status kan worden gebruikt om aan te geven dat de reservering niet meer gebruikt kan worden om te koppelen in een verkooporder.
Aanbiedingen:
- Er is een nieuwe module gemaakt om aanbiedingen te versturen naar Floriday. Deze module is nu te gebruiken om mixbundels samen te stellen en deze per klantgroep en periode aan te bieden. Op dit moment is het enkel mogelijk om de mixbundel variant samen te stellen en deze via Floriday af te handelen.
Bij het importeren van de order vanuit Floriday wordt de karsamenstelling van de mixbundel overgenomen (indien mogelijk). In de volgende versies van Aerport wordt verder gewerkt aan deze module en wordt o.a. de mogelijkheid toegevoegd om handmatig ook mixbundels en aanbiedingen te koppelen aan orders.
Ladingdrager afbeelding genereren:
- Wanneer een aanbieding is gecreëerd is een nieuwe optie toegevoegd onder het optie menu: ‘Afbeelding aanbieding downloaden’. Wanneer de gebruiker op deze optie klikt genereerd het systeem een Jpeg-bestand op basis van laagafbeeldingen van de geselecteerde producten een visualisatie van de karopbouw van de aanbieding.
- Wanneer een aanbieding meerdere karren bevat genereerd het systeem een Zipfile. Voor elke kar van de aanbieding wordt een apart Jpeg-bestand gecreëerd.
- Wanneer voor een product geen laagafbeelding beschikbaar is zal het systeem een standaard afbeelding tonen met tekst: ‘Geen afbeelding beschikbaar’
Pakketinstellingen Aanbiedingen:
- Er is een aparte pakketinstelling pagina gecreëerd voor Aanbiedingen. Hier kan de gebruiker de gewenste hoogte van de product afbeeldingen, plaathoogte en hoogte tussen afbeeldingen voor de aanbiedingsvisualisatie instellen, zodat afbeeldingen realistisch worden weergeven voor de aanbieding visualisatie.
- Een eigen afbeelding kan worden geüpload wanneer de product afbeelding niet beschikbaar is.
- Het design wat voor de plaat van de ladingdrager wordt gebruikt kan de gebruiker hier ook wijzigen.
Extra informatie:
- De afbeeldingen die worden gebruikt om de aanbieding visualisatie te creëren moeten een breedte hebben van exact 800 pixels. Het systeem past de visualisatie op elke hoogte aan.
- De hoogte van de kar wordt bepaald aan de hand van de hoogte van de gebruikte afbeeldingen. De kar visualisatie kan per aanbieding in hoogte verschillen.
- De product afbeeldingen die worden gebruikt om de visualisatie te weergeven dienen te worden geüpload op de product pagina tab: ‘Extra informatie’.
Verkooporder
Algemeen:
Het is nu mogelijk om orders te importeren voor Hornbach/Dechent. Dit is mogelijk via een handmatige optie of via een automatische koppeling.
- Order wordt per filiaal geïmporteerd. Je kunt daarna zelf bepalen hoe je deze wilt indelen.
- In Aerport moeten verschillende zaken worden ingericht om een order te kunnen importeren. Dit gaat o.a. om
- GLN koppeling hoofdrelatie, intern bedrijf en subrelatie (filiaal)
- Om een Aerport product te herkennen moet een klantspecifiek productnummer toegevoegd worden in Aerport.
- Het is mogelijk om de barcode en retailprijs te importeren. Dit is enkel mogelijk door een standaard consumentenlabel in te stellen die automatisch gekoppeld wordt aan de orderregel. We vervangen dan het prijsveld en de barcode met de waardes uit het xml bericht.
Belading indelen:
- Als een gebruiker handmatig de assemblage of paklocatie gewijzigd heeft wordt deze niet opnieuw berekend als de knop “Belading herberekenen” gebruikt wordt.
Logistiek:
- Een logistiekeregel kan alleen op status gecontroleerd worden gezet wanneer alle logistiekeregels binnen dezelfde zending zijn gepakt.
- Verschillende bugfixes m.b.t. de zending status toegepast
- Wanneer een orderregel van een order is gefactureerd is het niet meer mogelijk om aanpassingen te maken aan de orderregel in het order grid.
- Dit geldt ook voor een orderregel die is opgesplitst in meerdere logistiekeregels. Wanneer 1 of meerdere logistiekeregels is gefactureerd zijn aanpassen aan de gehele orderregel niet meer mogelijk.
- Wanneer een orderregel is opgesplitst in meerdere logistiekeregels, en 1 of meerdere logistiekeregels is geannuleerd. Zijn de geannuleerde logistiekeregels niet meer zichtbaar in het order grid. Wijzigingen aan de resterende logistiekeregels van de orderregel blijven mogelijk.
- Voor geblokkeerde orderregels zijn foutmeldingen toegepast.
Abonnement aanmaken:
- Indien je vanuit een orderregel een abonnement aanmaken of een bestaand abonnement ophoog en koppelt dan wordt er nu een harde koppeling geregistreerd in de orderregel. Voorheen werd er enkel bijgehouden of er een abonnement aanwezig was, maar nu we ook weten welke, kunnen we bij het abonnement accuratere info tonen in het log.
- Op het tab intern proces hebben we teven de tekstuele buttons vervangen voor icoontjes zodat het beter in de sectie past.
De icoontjes zijn geplaatst in een logisch volgorder: Abonnement toevoegen, Update bestaand abonnement, Open gekoppeld abonnement. De optie om een regel te markeren als “Abonnement aanwezig” is nog steeds mogelijk.
Het ongedaan maken van de actie ‘ Abonnement toevoegen, Update bestaand abonnement is niet mogelijk. - Er kan enkel nog een percentagekorting worden gegeven voor dienstorderregels. Wanneer korting zonder het procentteken wordt ingevuld, toont het systeem een foutmelding.
- Het koppelen of toevoegen van een dienst aan een abonnement kan enkel wanneer de dienstorderregel in het logistieke grid status geleverd heeft. Voorheen was het mogelijk een abonnement aan te maken of toe te voegen voordat de dienstorderregel geleverd was.
- Wanneer een dienst wordt toegevoegd aan een bestaand abonnement geeft het system een nieuwe melding: waarin beschreven staat dat naast het aantal ook de prijs wordt aangepast op basis van de toegevoegde dienst.
- Op de Interne proces pagina > Abonnement is de kolom korting van de dienstorderregel toegevoegd aan de abonnementen in order grid. In het bestaande abonnementen grid is de kolom korting van het abonnement toegevoegd aan het grid.
- De abonnement detailpagina button op de Interne proces pagina is aangepast naar de generieke detail button die in Aerport wordt gebruikt.
Logistiek
Assemblageorder
- Bugfixes bij het pauzeren van assemblage orders
- Algemene layout aanpassingen
- Indien een assemblageorder al gestart is maar nog niet is afgerond, kun je geen aanpassingen maken in de orderregel op de logistieke tab voor deze gekoppelde regel. Je dient dat eerst de assemblage order helemaal af te ronden
- Indien een assemblage order nog niet gestart is kun je in de order op de logistieke tab nog aanpassingen maken voor de ze gekoppelde regel. Je kunt bijvoorbeeld al eerder geassembleerder voorraad koppelen.
In dit scenario die je handmatig de assemblageorder te annuleren.
Mocht je dit vergeten dan worden op alle schermen hiervan een melding getoond bij het starten van deze assemblageorder zodat er geen voorraad gaat zweven.
Zendingen
- Het is nu mogelijk om commentaar en bijlage(n) toe te voegen aan een zending, de bijlage(n) zijn ook te downloaden vanaf het werkvloerscherm.
- Documenten uit die vanuit de order gegenereerd worden, die worden nu ook per zending getoond in het documentenlog.
- Er is een aanpassing gemaakt in het wijzigen van het afleveradres van een zending. Dit kan nu enkel nog door gebruik van de knip ‘Route wijzigen’. Dit komt omdat het wijzigen van het afleveradres ook gevolgen heeft voor de regio en route keuze. Nu kan alle logistieke informatie in één actie gewijzigd worden voor de gehele zending.
Werkvloerscherm
Op het werkvloerscherm zijn verschillende verbeteringen doorgevoerd:
Inkoop:
- In de pakket instellingen is het nu mogelijk om een zoekprofiel toe te voegen. Daarnaast zijn hierin verschillende extra zoekfilters toegevoegd. Zo is het nu mogelijk om te filteren op:
- Ordertype
- Datum filter sorteren op
- Aangemaakt op
- Leverdatum inkooporder logistiekregel
- Gewenste leverdatum inkooporder
- Er is een extra kolom toegevoegd waarin een icoontje getoond wordt. Indien het icoontje grijs gekleurd is, kunnen er nog geen regels ontvangen worden. Indien het icoontje groen gekleurd is, kunnen er één of meerdere inkoopregels ontvangen worden.
Assemblage:
- De voorraadgroep wordt nu per assemblageregel weergegeven.
Zending:
- Het is nu mogelijk om zoekprofielen toe te voegen via de pakket instellingen. Dit maakt het mogelijk om snel te switchen naar een andere weergave.
- In de zending details zijn verschillende verbeteringen doorgevoerd in de layout.
- De voorraadgroep wordt nu per regel weergegeven.
- Er is een aanpassing gemaakt in de knoppen voor het veranderen van de zendingstatus. Indien er verschillende logistiek regel statussen zijn binnen de zending, worden nu extra knoppen getoond in de status sectie. Hiermee kun je zorgen dat alle regel(s) van dezelfde status toch in één keer overgezet worden naar de volgende status.
Transport
- Bij het laden en lossen in een bulk actie wordt de ingevoerde datum nu ook gebruikt als transactie datum voor de ladingdrageradministratie.
Financieel
Factuur overzicht:
De factuur overzicht pagina is geoptimaliseerd.
- Overbodige velden van het zoeksegment zijn verwijderd.
- De lay-out van zoeksegment is geoptimaliseerd, de standaard positie van velden is aangepast en de uitlijning is aangepast.
- Zoekprofiel beheer pop-up is aangepast en geoptimaliseerd
- Optimalisatie van vertaling
- Het factuur overzicht grid is geoptimaliseerd, icoontjes zijn gecentreerd en de download knop tekst is vervangen voor een icoontje.
- De logica wanneer het print of email icoontje wordt getoond is aangepast. Het systeem kijkt nu naar de actuele instellingen op relatieniveau om te bepalen of het print of email icoontje getoond moet worden.
- De logica van het opslaan van Factuur-PDF bestanden is verbeterd.
- Optimalisatie van het Factuurlog, tonen van acties en wanneer het download icoon getoond dient te worden is verbeterd. Alle actief downloaden/verzenden worden nu getoond in het log.
- Vertalingen verbeterd
Rapportage
Algemeen
Urenregistratie:
- Lay-out wijzigingen toegepast aan het zoeksegment.
- Overbodige entiteiten voor het filteren op ‘Bron’ zijn verwijderd.
- Zoekselectie wissen optie toegevoegd.
- Getoonde urennummers is vervangen voor een detail icoon
- Kolom Urenregistratie omschrijving toegevoegd.
- Verschillende lay-out wijzigingen toegepast aan het urenregistratie grid
- Vertalingen verbeterd
Verkoop orderregel:
- Zoekvelden van alle rapportage zijn gecontroleerd en werkend gemaakt.
- Zoekvelden volgorde aangepast.
- Exporteren naar Excel optie is werkend gemaakt. De Excel rapportages data is gelijk aan de data getoond in de Aerport verkooprapportage.
- Kolommen nagelopen en geoptimaliseerd en toegevoegd: Afbeelding/Productnummer/Aantal eenheden/Inhoud eenheid/ Eenheid/Emballage/Orderreferentie
- Enkel de hoofdregels worden nu getoond in de orderregel rapportage.
- Getal notaties geoptimaliseerd.
- Voor de orderregel rapportage kan nu ook gezocht worden op Ordertype/Categorie
- Het is nu mogelijk om op verschillende datums te zoeken: Aangemaakt op/Gewenste afleverdatum-tijd/Pakdatum/Leverdatum
- Zoekprofielen optie is toegevoegd, er kan tevens een statisch of dynamisch zoekveld worden ingesteld voor het zoekprofiel.
- Alle vertalingen gecontroleerd en geoptimaliseerd.
- Verschillende bug fixes.
Instellingen
Pakket instellingen
Het offerte autorisatierecht is aangepast
- De pakketinstelling pagina lay-out is vernieuwd.
- De velden die ingesteld dienen te worden zijn gewijzigd de volgende velden dient de gebruiker in te vullen om een autorisatieregel aan te maken:
- Eerst worden de gewenste Interne BV’s geselecteerd.
- Vervolgens worden de gewenste medewerkers waarvoor de autorisatie regel geldt geselecteerd. De gebruiker kan ervoor kiezen om de optie alle medewerkers te selecteren. Wanneer deze optie wordt gekozen geldt de regel ook voor toekomstige nieuwe medewerkers die gekoppeld worden aan de geselecteerde Interne BV’s.
- De gebruiker kan vervolgens het gewenste bedrag invoeren wanneer een offerte gekeurd kan worden. Indien hier 0 wordt ingevuld geldt de autorisatieregel voor alle offertes.
- Als laatste dienen de medewerkers geselecteerd te worden die de offerte moeten keuren. Alle geselecteerde medewerkers ontvangen een e-mail met de melding dat een offerte gekeurd dient te worden.
- Meerder offerte autorisatie regels kunnen ingesteld worden wanneer Interne BV, Medewerker en keurder gelijk is, zolang het ingestelde bedrag verschillend is.
- Er is een extra recht toegevoegd: Offertes autorisatie admin keurrecht. Dit recht geeft de gebruiker altijd het recht om offertes goed te keuren ongeacht de ingestelde offerte autorisatie regels.
Interne BV
- Per Interne BV is het nu mogelijk om boekjaren in te stellen.
- Het is mogelijk om een boekjaar aan te maken wat verschilt van een kalendermaand
- Wanneer een boekjaar in gebruik is, is het niet meer mogelijk dit boekjaar te verwijderen.
- Voor elke entiteit waar een boeknummer vereist is (bijv. offerte, order of factuur) kan een uniek voorvoegsel worden toegevoegd aan het boeknummer.
- Het boeknummer wordt opgebouwd uit een voorvoegsel (optioneel), boekjaar (verplicht), en startnummer (verplicht).
- Op alle pagina’s waar een entiteit wordt gebruikt zijn de zoekvelden aangepast. Er kan nu gezocht worden op de Prefix + nummer.
PDF instellingen
- Referentie en Omschrijving toegevoegd aan de inkooporder PDF instellingen
- Zendingnummer toegevoegd aan: pakbon, controlebon, verzendbon en afleverbon
- Eindklant toegevoegd aan controlebon
Sticker
Belading/zendingsticker:
Er zijn verschillende aanpassingen geweest in de beladingsticker in Aerport:
- De huidige token om de verkooporder relatie te weergeven is aangepast. Deze is nu enkel te gebruiken indien er meerdere orders gecombineerd worden in één zending.
- Er is een nieuwe token toegevoegd (%ShipmentCompany%) om de relatie van de zending te tonen op de sticker. Dit was nodig om een enkele sticker te kunnen genereren wanneer er meerdere relaties gekoppeld zijn aan één zending. Ook de interne order logica is nu aangepast op dit nummer.
- Er is een nieuwe token toegevoegd (%ShipmentFinalCompany%) om de eindklant van de zending te tonen op de sticker. Deze token kan ook gebruikt worden voor interne orders.
- Er zijn een tweetal nieuwe tokens toegevoegd om op hoofdniveau het totaal aantal ladingdragers weer te kunnen geven. Dit gaat om %CargoCarrierNumber% en %TotalCargoCarriers%.
- Het is nu mogelijk om op de beladingsticker de stickerinformatie te tonen van geselecteerde producten uit de samenstelling. Je kunt zelf instellen welke data je wilt tonen en hebt hierbij de keuze uit de prijs, barcode of sticker opmerking.
- Op de beladingsticker zijn nieuwe tokens toegevoegd voor het kunnen tonen van een klantspecifieke barcode. Deze barcode zorgt er ook voor dat de stickers op een nieuwe manier gegenereerd kunnen worden, namelijk per filiaal.
- Op de relatie klantkaart is het nu mogelijk om een Klantspecifieke barcode in te stellen.
Logistiekregelsticker:
- Overbodige tokens verwijderd.
- Namen van tokens duidelijker gemaakt.
E-mail sjablonen
- Er is een E-mail template toegevoegd voor het goedkeuren van vergaderaanvragen via het klantenportaal. Wanneer een vergadering via het klantenportaal wordt toegevoegd dient deze goedgekeurd te worden, de aanvraag wordt verzonden naar de ingestelde gebruikers.
- De pakketinstellingen notificatie voor aangemaakte vergaderingen via het klantenportaal is geoptimaliseerd. Op de pakketinstelling pagina kan op Interne BV niveau een gebruiker worden toegewezen die de email voor, vergaderingen aangemaakt via het klantenportaal dient goed te keuren, ontvangt. (raadzaam is om per interne BV een medewerker in te stellen anders wordt voor die specifieke interne BV de e-mail niet verzonden)
- Overige templates zijn geoptimaliseerd, tokens die niet werkte zijn werkzaam gemaakt.
De logica wanneer het e-mail template voor commentaar wordt verzonden is aangepast.
- Het e-mail commentaar sjabloon wordt verzonden wanneer een commentaar wordt geplaatst, geüpdatet of verwijderd
- Wanneer een comment wordt geüpdatet werd voorheen het oude commentaar doorgestreept weergeven, nu wordt enkel het geüpdatet commentaar weergeven.
- Wanneer een comment wordt verwijderd wordt de tekst doorgestreept weergeven.
- Er is een token toegevoegd die de status van het commentaar weergeeft. (Nieuw/Updatet/Verwijderd).
Wanneer een comment wordt geplaatst in een taak wordt het sjabloon: notification.task.comment.email.template verzonden. Voor dit template zijn twee tokens toegevoegd die de entiteit weergeven waar de taak direct aan gekoppeld is.
Als bijvoorbeeld een taak wordt aangemaakt voor een order. Met de toegevoegde tokens is het bedrijf en het onderwerp van de order weergeven. Zodoende kan de ontvanger van de email in één oogopslag zien om welk bedrijf/onderwerp de comment van de taak gaat. Is er geen bedrijf gekoppeld aan bovenliggende entiteit zoals bijvoorbeeld in de issue module het geval is dan wordt het token genegeerd.
- Assignedtask.MappedEntity.Company: Toont het bedrijf van de bovenliggende entiteit
- Assignedtask.MappedEntity.Subject: Toont het onderwerp van de bovenliggende entiteit
Kostenplaats
Het aanmaken en beheren van kostenplaats is geoptimaliseerd.
- De twee pagina’s ‘Standaard kostenplaats’ en ‘Kostenplaats instellingen’ zijn samengevoegd tot 1 pagina: ‘Kostenplaats’
- Diensten worden nog steeds aangemaakt als veldwaarde. De diensten kunnen op de nieuwe Kostenplaats pagina worden geselecteerd om een kostenplaats te creëren.
- Alleen producten die zijn gemarkeerd als uurtarief producten kunnen gekoppeld worden aan een Kostenplaats.
- Gecreëerde kostenplaatsen kunnen niet meer worden verwijderd, om te voorkomen dat actieve koppelingen verdwijnen. De kostenplaatsen kunnen wel worden aangepast.
- De kostenplaats pagina op relatie niveau is geoptimaliseerd.
- Er is een extra check toegevoegd wanneer een gekoppelde kostenplaatsen op relatie niveau word ontkoppeld. Er wordt nu een melding getoond die aangeeft of je zeker bent van het ontkoppelen van de kostenplaats voor deze relatie.
Systeem
Systeemlog
Het is nu mogelijk om gepersonaliseerde meldingen in te stellen voor systeemlog meldingen.
- Nieuwe pakketinstelling toegevoegd aan ‘Algemene pakketinstellingen’ om de systeemlognotificatie meldingen in te stellen.
- De nieuwe pakketinstelling kijkt naar de tekst van de systeemlog melding op basis van ‘een match’ in tekst, die door de gebruiker in te stellen is, geeft het systeem een notificatie aan de gebruiker.
- Onder ‘Gebruikersinstellingen’ kan de Systeemlog notificatie meldingen worden ingesteld. Hierin heeft de gebruiker de keuze om een email en/of een melding in Aerport te ontvangen van de systeemlog notificatie. De tijd (in minuten) kan worden ingesteld wanneer het systeem gelezen meldingen uit het zij-menu verwijderd.
- Indien tijd staat ingesteld op ‘0’ minuten, wordt de systeemlog notificatie na openen direct uit het zij-menu verwijderd.
- Het zij-menu is aangepast. Zo zijn de drie iconen toegevoegd;
- Bel-icoon: Toont alle meldingen in het zij-menu (terugbelverzoeken en systeemlog notificaties)
- Checklist-icoon: Toont alle taken (terugbelverzoeken)
- Tandwiel-icoon: Toont alle meldingen (systeemlog meldingen)
- Het zij-menu toont maximaal de meest recente 50 meldingen (systeemlog meldingen)
- Onder aan het zij-menu is de button: ‘Alle meldingen wissen’ toegevoegd. De button verwijderd de getoonde 50 meldingen uit het zij-menu. Het systeem laat automatisch de volgende, maximaal 50 meldingen, in. Note: Taken (terugbelverzoeken) worden nooit verwijderd.
- Verschillende optimalisaties ten behoeve van de functionaliteit.
- Verschillende bug fixes
E-mail wachtrij
- Dropdown velden lay-out geoptimaliseerd.
- Toon niet verzonden optie is veranderd in een dropdown. Nu kan de gebruiker zowel de niet als wel verzonden e-mails selecteren.
- De zoekselectie wissen optie is geoptimaliseerd
- Verzonden op datum wordt nu getoond als Nederlandse notatie
- Bug fixes waarbij templates niet zichtbaar is op de e-maildetailpagina.
Systeemtaken
- Het is nu mogelijk om de taak voor het invoeren van samenstelling orderregels en het berekenen van de belading parallel processen uit te laten voeren. Dit kan enkel indien het gaat om verschillende producten, zodat er geen conflicten kunnen ontstaan met het koppelen van de voorraad.
Taken wachtrij
De tab factuur genereren van de taken wachtrij is geoptimaliseerd. Facturen die niet gegenereerd kunnen worden blijven hangen in de taken wachtrij, de reden van het niet genereren van de facturen was niet zichtbaar, daarom zijn de volgende aanpassingen verricht.
- Er is een pop-up toegevoegd met 10 checks die het systeem uitvoert om de factuur te genereren. Wanneer het systeem op één of meerdere van de 10 checks vastloopt, wordt een korte uitleg gegeven over het probleem. De gebruiker kan het probleem nu zelf gemakkelijk oplossen door de actie van de check uit te voeren.
- Overbodige kolommen verwijderd.
- Voor de kolommen: Ordernummer, Relatie en Interne BV zijn links naar de juiste pagina’s toegevoegd.
- Lay-out verbeteringen en vertalingen aangepast
Koppeling Floriday
Algemeen
- Als een levering wordt geannuleerd vanuit Floriday, wordt de status in Aerport aangepast naar gepakt.
- Optie toegevoegd om de klokminimumprijs toe te voegen, deze kolom wordt standaard gevuld veld met de data van het veld “Basis inkoopprijs” op het product.
Klantportaal
Algemeen
- Lay-out van pagina’s is aangepast zo zijn de volgorde van de kolommen op pagina’s offerte, orders, factureren nagekeken en aangepast om eenheid te creëerden.
- Product afbeeldingen op de offerte en order detailpagina zijn werkend gemaakt.
- Algemene lay-out verbeteringen en uitlijning van kolommen toegepast.
- Getal notaties in kolommen verbeterd
- Zoekfilters geoptimaliseerd
- Uploaden van bijlage lay-out gewijzigd
In het klantportaal zijn voor de volgende opties in het submenu toegevoegd:
- Ticket aanmaken onder Tickets
- Idee toevoegen onder Ideeën
- Nieuwe vergaderaanvraag maken onder Vergaderingen
Logistieke app
- De logistieke app rechten zijn aangepast.
- Verouderde rechten zijn verwijderd.
- De naam van de rechten voor de nieuwe logistieke app zijn gewijzigd.
HRM app
- Hiermee kan de gebruiker per dag/week zien waar en wanneer is in en uitgeklokt.
- Aan de hand van de ingestelde werktijden wordt het verschil in gewerkte uren weergeven.
- Wanneer een willekeurige dag wordt geselecteerd wordt het tijdregistratieoverzicht detailpagina weergeven, waar de gebruiker alle klok in en klok uit registraties en locaties kan zien.
- Per klok in en klok uit actie wordt de status weergeven (in uitvoering/afgerond/wachten op goedkeuring/goed gekeurd)
- Middels de filter opties kan de gewenste dag of week geselecteerd worden.
- Er worden enkel urenregistraties getoond, er wordt nog geen rekening gehouden met verlof en/of feestdagen. Het overzicht is zoveel als mogelijk gelijk gehouden aan dezelfde module als we nu al in de HRM portal hebben.
Stiply
- Inloggen voor de Stiply API is niet meer nodig. De inlog setting op de pakketinstelling pagina zijn verwijderd. Zie onderstaand hoe Stiply API gekoppeld dient te worden.
- De Stiply API is geüpdatet van v1.0 naar v2.0. In gebruik veranderd er niks, met deze aanpassing wordt de koppeling ook in de toekomst ondersteund.
Webshop
- Per webshop kunnen worden nu de actieve betaalmethodes opgehaald in Aerport
- Per klant kan worden ingesteld welke webshop betaalmethodes gebruikt kunnen worden in de webshop
- Voor webshop orders is zichtbaar welke betaalmethode in de webshop is gebruikt. Dit veld is terug de vinden in de identificatie sectie van de verkooporder detailpagina.
- Voor facturen welke voortkomen uit een webshoporders is zichtbaar welke betaalmethode in de webshop is gebruikt. Dit veld is terug de vinden in de factuur info sectie van de factuur detailpagina
- Het is ook mogelijk om de webshop betaalmethode op de factuur PDF te tonen
