Algemeen
Algemeen
Er zijn verschillende lay-out wijzigingen doorgevoerd. Knoppen met eenzelfde actie hebben een kleur gekregen, om het systeem gebruiksvriendelijker te maken.
- Alle knoppen met een toevoeg of koppel actie hebben een paarse kleur gekregen
- Het veranderen van status heeft een lichtblauwe kleur gekregen.
- Alle knoppen met een opslaan actie hebben een donkerblauw kleur gekregen.
- Verschillende links in de overzichtspagina’s, voorheen weergeven met een donkergroene knop, zijn aangepast. De tekst in de kolom is nu groen gemaakt en wanneer er met een cursor of de tekst wordt bewogen zal de tekst rood worden en de cursor veranderen van vorm.
Wachtwoord beleid
Vanaf versie 543 werkt Aerport met een wachtwoord beleid welke toegepast wordt op alle gebruikerstypes.
- Wachtwoordpogingen:
- Iedere gebruiker heeft 5 pogingen om het wachtwoord correct in te voeren. Als dit overschreden wordt, dan wordt het account vergrendeld voor 3 minuten.
- Daarna heeft de gebruiker nogmaals 5 pogingen. Indien dit aantal weer wordt overschreden wordt het account definitief vergrendeld waarna contact opgenomen moet worden de pakketadministrator.
- Wachtwoord verlopen:
- Een wachtwoord is vanaf nu een zes maanden geldig. Na het verstrijken van deze datum moet het wachtwoord worden gewijzigd. Er wordt een week voor het verlopen van het wachtwoord een herinnering verzonden via een email template, zodat de gebruiker ook zelf het wachtwoord kan aanpassen.
Commentaar
- Wanneer je jezelf tagged in een commentaar, ontvang je nu ook het commentaar email template van de desbetreffende module. Deze logica is toegepast op alle commentaartabs binnen het systeem. Dit werkt uitsluitend wanneer de betreffende entiteit niet is toegewezen aan de eigen gebruiker.
CRM
Relatie
- Voorheen werden de standaard betalingscondities enkel gekoppeld wanneer een relatietype werd toegevoegd aan de relatie. Nu worden de standaard betalingscondities ook gekoppeld wanneer een Interne BV wordt gekoppeld aan een relatie.
- De instelling ‘Factuur frequentie’ is gewijzigd naar ‘Facturatie indeling’. Het is nu mogelijk om via de veld waarden module zelf te bepalen welke opties hier zichtbaar zijn. Hier kun je de vertalingen wijzigen indien gewenst.
- De rechten benodigd voor de Bestellijst zijn gewijzigd.
- Bekijken: Verkooporders bekijken
- Bekijken en bewerken: Verkooporders bekijken, toevoegen en bewerken
- Wanneer de instelling: ‘Facturatie via hoofdrelatie’ actief is wordt op de subrelatie nu een melding getoond dat de betalingsconditie van de hoofdrelatie actief is om verwarring te voorkomen.
Kostenplaats koppeling:
- Aan de kostenplaatskoppeling op de relatiekaart is een kolom toegevoegd: ‘Actief’
- Wanneer een kostenplaats wordt gekoppeld op relatieniveau worden enkel de actieve kostenplaatsen getoond.
- Wanneer een categorie geen actieve kostenplaatskoppeling heeft wordt de categorie ook niet getoond in dropdowns.
Vergadering
- Het vinkje actief/inactief verwijderd van de vergaderpunt schermen en tabellen
HRM
Urenregistratie
- Probleem opgelost waarbij de standaard Interne BV altijd werd gekoppeld aan de urenregistratie
- Probleem opgelost waarbij de entiteit leeg werd opgeslagen wanneer gebruikers aan een specifieke interne BV’s gekoppeld waren.
- De logica voor het schrijven van uren werkte niet hetzelfde bij het schrijven via de Toggle API. Dit is nu aangepast.
Tickets
Algemeen
- De status ‘Uitgesteld ‘ (team) is toegevoegd aan de workflow.
- Wanneer de status ‘Uitgesteld’ (team) wordt geselecteerd kijkt het systeem bij het verlopen van de uitsteldatum naar de team instelling: “Standaard ticket uitvoerende”. Als hier een medewerker is geselecteerd wordt bij het verlopen van de uitsteldatum het ticket op de ingestelde ticket uitvoerende gezet. Is voor deze instelling geen ticket uitvoerende ingesteld wordt het ticket op het team toegewezen.
- Wanneer een reactie wordt gegeven op een uitgesteld ticket (via email of klantportaal) werd voorheen de status veranderd naar “Niet toegewezen”. Nu blijft de status uitgesteld. Enkel het verstrijken van de uitsteldatum veranderd de status van het Ticket.
- Het OneTime-secret tekst veld is vergroot. Zo kunnen er meerdere regels tekst worden ingevoerd.
Gebundeld sluiten
- In de zoeksectie zijn de volgende filters toegevoegd:
- Zoekprofiel
- Relatie
- Financiële entiteit
- Financiële subentiteit
- Team en Uitvoerende
- De optie knop rechtsboven in de pagina is toegevoegd waar de gebruiker zoekprofielen kan instellen.
- De kolom ‘Factuur tekst’ is toegevoegd aan het grid.
Taken
Algemeen
- In de zoeksectie is het filter entiteit aangepast. Voorheen toonde deze filter niet alle entiteiten waaruit een taak aangemaakt kon worden.
- De koppelingen met alle entiteiten zijn nagelopen en gecontroleerd.
- Voor het zoekprofiel zijn nu dynamische zoekvelden toegevoegd. De zoekvelden ‘Datum van’ en ‘Datum tot en met’ tonen resultaten o.b.v. taak ‘Startdatum’ en ‘Einddatum’.
- Verschillende probleem oplossingen en lay-out optimalisaties
- Bij het aanmaken van een taak zijn de velden aangepast om Team/Uitvoerende te selecteren. De velden zijn vervangen door het veld Team en Uitvoerende. In dit dropdown selectieveld kan het gewenste team of medewerker geselecteerd worden, die verantwoordelijk is voor het uitvoeren van de taak. Op basis van de Taak instellingen op Teamniveau wordt bij het selecteren van een team de standaard Ticketuitvoerende geselecteerd.
- Onder kopje HRM > Teams zijn de ‘Taak instellingen’ aangepast.
- De instelling ‘Informeer medewerkers’ informeert de gewenste medewerkers van het team. De geselecteerde medewerkers ontvangen bij het aanmaken van een taak het email sjabloon: Notification.Task.New.NotAssigned.Template
- De instelling “Informeer email adres(sen)” informeert de gewenste emailadres(sen). De geselecteerde emailadres(sen) ontvangen bij het aanmaken van een taak het email sjabloon: Notification.Task.New.NotAssigned.Template
- De instelling “Standaard taak uitvoerende” bepaald de medewerker die standaard wordt geselecteerd voor het uitvoeren van de taak. De taak uitvoerende ontvangt het email sjabloon: Notification.Task.New.Assigned.Template.
- De gebruikersinstelling > ‘Meldingen Taken’ is aangepast. Er kan nu één gewenste tijd worden geselecteerd (in minuten) wanneer de herinneringsemail wordt verzonden.
Projecten
Klant ideeen
- De data van de sub-tabbladen wordt niet meer direct ingeladen bij het openen van de details van een idee.
- Het is nu mogelijk om contactpersonen te koppelen van relaties die niet gekoppeld zijn aan het idee.
Backlog
- De e-mail template ‘Backlog toegewezen’ wordt nu niet meer verstuurd als je de backlog toewijst aan de eigen gebruiker.
Issue
- Het is nu mogelijk om een specifieke commentaar regel URL te kopiëren d.m.v. een apart kopieer icoontje.
Bedrijfsprocessen
Wachtwoord manager
- Log toegevoegd om in te zien wie het wachtwoord heeft aangemaakt/bekeken/gewijzigd.
- Wanneer een veld is gewijzigd wordt dit ook in het log getoond. Om te zien welk veld is gewijzigd, dient op het informatie icoon geklikt te worden. Hier worden alle velden getoond die zijn gewijzigd.
- De rechten sectie wordt nu altijd getoond. Indien een gebruiker enkel het recht mag inzien wordt deze sectie met grijze velden getoond die niet aangepast kunnen worden door de gebruiker.
Wachtwoord sjablonen:
- Het is nu mogelijk om wachtwoordsjablonen te maken die gebruikt kunnen worden bij het toevoegen van een wachtwoord.
- Onder ‘Stamgegevens’ is het kopje ‘Bedrijfsprocessen’ toegevoegd
- Onder ‘Bedrijfsprocessen’ is het kopje ‘Wachtwoord sjablonen’ toegevoegd waar de Wachtwoordsjablonen aangemaakt kunnen worden
- Bij het aanmaken van een Wachtwoord is het veld ‘Wachtwoord sjabloon’ toegevoegd. Hier kan één van de aangemaakte sjablonen geselecteerd worden. Na selectie, laad het systeem alle velden in a.d.h.v. het Wachtwoord sjabloon.
- Nieuw recht toegevoegd: Wachtwoord template beheer.
MFA sleutel:
- Het is nu mogelijk om een multi-factor authenticatie sleutel toe te voegen aan de wachtwoordmanager. Bij het aanmaken van een wachtwoordmanager kan de Instelsleutel voor de werking van TOTP code worden toegevoegd. Na het opslaan van de wachtwoordmanager genereerd het systeem elke 30 seconde een unieke 6-cijferige sleutel (authenticatie code).
- De Instelsleutel is na het opslaan van de wachtwoordmanager enkel zichtbaar voor de ingestelde ‘Beheerders’ van het wachtwoord.
- De Authenticatie code is zichtbaar voor alle gebruikers die toegang hebben tot de wachtwoordmanager.
- Wanneer je op de authenticatie code klikt wordt deze gekopieerd, zo kun je gemakkelijk de code gebruiken in de betreffende applicatie.
Producten
Algemeen
- In de producteenheden wordt nu ook loginformatie bijgehouden. Zo kun je zien wie de eenheid heeft aangemaakt en wanneer en kun je de wijzigingen ook bijhouden.
Fotogalerij
- Het filteren op kolommen op het overzicht pagina is geoptimaliseerd.
- Kolom toegevoegd aan het overzicht die de ‘Datum afbeelding’ toont.
- Wanneer een afbeelding wordt gewijzigd van een bestaande Fotogalerij wordt de gewijzigde afbeelding ook correct getoond in het voorbeeld van het overzicht. Ook wordt de gewijzigde afbeelding nu getoond bij de gekoppelde producten op tab: ‘Afbeelding(en)’.
- Verschillende problemen verholpen bij het toevoegen en wijzigen van de afbeelding in de foto editor.
- Wanneer een product kopie wordt gemaakt, is het mogelijk afbeeldingen mee te kopiëren, voorheen werd de koppeling met de fotogalerij niet mee gekopieerd. Nu worden ook de koppelingen met de Fotogalerij ook gekopieerd.
Inkoop
Reservering
- Het is nu mogelijk om een weekverdeling pdf te genereren van de inkoopreservering.
- De layout van tab: ‘Verdeling per week’ van Reservering is geoptimaliseerd.
- De knoppen ‘Items verdelen’ en ‘Opslaan’ wanneer een Reserveringsregel wordt geopend zijn naar rechts verplaatst in het grid.
- Er is een raster toegevoegd aan de weekregels.
Inkooporder
- Voorheen werd er geen BTW berekend over de transportkosten. Aan de hand van het BTW percentage van de ingekochte producten wordt nu de BTW over transportkosten berekend. Op het inkooporderregelgrid wordt het hoogste BTW percentage gebruikt van de toegevoegde producten om de BTW over de transportkosten te berekenen.
- Wanneer producten op verschillende locaties worden ontvangen creëert het systeem meerdere Inkoopleverbevestigingen. Op de PDF’s worden de BTW over transportkosten berekend aan de hand van het hoogste BTW percentage van de producten op de Inkoopleverbevestiging. Het kan dus voorkomen dat het BTW bedrag over transportkosten afwijkt op de verschillende gecreëerde Inkoopleverbevestigingen omdat het BTW percentage van de producten kan verschillen.
Verkoop
Reservering
- Bij het genereren van de weekverdeling pdf is er nu de optie om 0-regels te verbergen. Deze optie is beschikbaar in de instellingen. Weken waar 0-waardes zijn ingevuld worden verborgen.
- De layout van tab: ‘Verdeling per week’ van Reservering is geoptimaliseerd.
- De knoppen ‘Items verdelen’ en ‘Opslaan’ wanneer een Reserveringsregel wordt geopend zijn naar rechts verplaatst in het grid.
- Er is een raster toegevoegd aan de weekregels.
Aanbiedingen:
- Er is een nieuwe functie toegevoegd om aanbiedingen te kopieren.
- De velden ‘Leverbaar van’ en ‘leverbaar tot en met’ worden nu automatisch gevuld met de waardes uit ‘bestelbaar van’ en ‘bestelbaar tot en met’. Er is nog steeds de mogelijkheid deze velden handmatig aan te passen.
Verkooporder
Algemeen:
- Het verwijderen van een order is nu ook mogelijk als de status invoer voltooid is. Dit is mogelijk wanneer voor de order:
- Geen zending is gekoppeld
- Geen assemblage order is gekoppeld
- Geen logistieke regel gepakt is
- Geen urenregistratie is toegevoegd
- Geen taak is toegevoegd
- Indien één of meer van bovenstaande voorwaarde aanwezig is wordt een notificatie melding getoond dat verwijderen niet mogelijk is.
- Wanneer de positiekoppeling wordt verwijderd wanneer logistieke regel status gepakt heeft wordt nu de positie correct getoond waar de logistieke regel gepakt is.
Uitgebreid zoeken:
- Toevoegen van producten in het order grid is aangepast. De knoppen: ‘Producten zoeken en toevoegen’, ‘Prijslijst’ en ‘Toevoegen uit reservering’ zijn onder één knop beschikbaar gemaakt: ‘Producten zoeken’. Middels een pakket instelling is het mogelijk om een standaard tab te kunnen openen.
- De tab ‘Producten’ waar alle producten uit het systeem worden getoond is geoptimaliseerd.
- Het grid toont cellen waarop geklikt kan worden om opties te selecteren, bijvoorbeeld kolom Voorraadgroep. Standaard wordt voor elk product de standaard ingeladen.
- De kolom ‘Aantal’, kan na selecteren middels de tab knop de volgende regel geselecteerd worden.
- De knop ‘Overzicht’ toont het aantal producten waar door de gebruiker een aantal is ingevuld voordat de producten zijn toegevoegd aan het Order grid. In getoonde Overzicht pop-up kan een laatste controle worden uitgevoerd en eventuele producten worden verwijderd uit het overzicht alvorens de producten worden toegevoegd aan het Order grid.
Excel import:
- De standaardroute wordt nu opgehaald op basis van het standaard afleveradres voor een Excel-import.
- Bij een Excel-import wordt nu ook de logica voor de selectie van de betalingsconditie gevolgd.
Logistiek
Sticker Printscherm
- Hoofdproduct kolom toegevoegd.
- Ordertype filter werkt nu samen met de beschikbare ordertype instelling.
Werkvloerscherm
Algemeen:
- Wanneer het werkvloerscherm inactief is wordt er na x tijd gevraagd om een GebruikersId en pincode. Na het invoeren van de medewerkers id en pincode werd het oude werkvloerscherm getoond. Dit probleem is verholpen.
Ontvangst:
- Op het ontvangstscherm is een filter toegevoegd om te zoeken op de relatie van de gekoppelde verkooporder die aan de inkooporder is gekoppeld.
Assemblagorder:
- Veld voor assemblageordernummer wordt ook geleegd als er geen assemblage order gevonden wordt.
- Filter voor entiteit toegevoegd.
Zendingen:
- Bij het starten en stoppen van de zending in het werkvloerscherm worden het aantal assemblage orders die worden verwerkt getoond middels een scheidingsteken.
- Knop toegevoegd om alle documenten te printen, als deze knop ingedrukt wordt worden alle documenten die op dit moment voor deze zending beschikbaar zijn en automatisch geprint kunnen worden aan de printwachtrij toegevoegd.
Financieel
Algemeen
- Wanneer een voorvoegsel voor het factuurnummer van het boekjaarperiode is ingesteld wordt deze meegestuurd naar de boekhoudsoftware (Twinfield of Exact). Indien het voorvoegsel wordt leeggelaten voor een boekjaarperiode van het factuur nummer wordt het voorvoegsel niet meegestuurd naar de boekhoudsoftware.
Twinfield
- 0 balans facturen in Twinfield krijgen status: ‘Niet afletterbaar’. Deze status wordt nu opgehaald en toegewezen aan facturen in Aerport.
- De volgorde waarmee facturen worden ingelezen is aangepast. Wanneer een set facturen ingelezen wordt dan wordt de oudste factuur als eerste ingelezen.
ExactOnline
- 0 balans facturen in Exact krijgen status: ‘Niet afletterbaar’ wanneer facturen verwerkt (definitief geboekt) zijn in Exact Online. Deze status wordt nu opgehaald en toegewezen aan facturen in Aerport.
Instellingen
PDF instellingen
Controlebon:
- Veld voor “Telefoonnummer bedrijf” toegevoegd aan de controlebon.
Transportopdracht:
- Op de transportopdracht wordt het zendingnummer nu ook getoond.
Factuur:
- Het is nu mogelijk om de incoterms van de zending op de factuur te tonen.
- Er kan een EORI nummer worden toegevoegd aan een relatie, deze kan getoond worden op de factuur PDF.
- De omschrijving van het statistieknummer kan nu ook getoond worden op de factuur PDF.
Sticker
- Het is nu mogelijk om de opmerking van de consumentenlabels te tonen op de logistieksticker.
E-mail sjablonen
- Release date token toegevoegd aan template Backlog op naam gezet.
Activiteiten
- Het is nu mogelijk om het activiteiten type ‘teelt’ te koppelen aan een activiteit
- Je kunt nu activiteiten koppelen aan recepten.
- Diverse lay-out verbeteringen m.b.t van het koppelen van activiteiten aan recepten.
Koppeling Floriday
Algemeen
- API versie aangepast naar 2024v1
Producten
- Aanpassing in de producten export taak. Er is nu een nieuwe taak beschikbaar die de beschikbaarheid van de producten exporteert naar Floriday. Hierdoor is het mogelijk om deze twee processen onafhankelijk te synchroniseren naar Floriday.
- De handmatige optie ‘product exporteren naar Floriday’ wijzigt vanaf nu niet meer de beschikbaarheid. Er is een nieuwe optie beschikbaar om handmatig de beschikbaarheid te updaten.
Verkooporder
- Als orders een betalingsconditie hebben met betaalwijze “Floriday | Via factuur” krijgen deze orders het ordertype “Floriday via Factuur”. De afhandeling van deze orders gaat niet via Floriday maar via de handmatige factuurmethode.
- Het is nu mogelijk om meerdere Floriday betalingscondities aan dezelfde relatie te koppelen. De standaard kan worden bepaald op het factuuradres. Indien er geen standaard ingesteld staat en er meer dan één betalingsconditie beschikbaar is, moet een keuze worden gemaakt.
- Het is nu mogelijk om Floriday stickers te printen vanaf het sticker printscherm.
- De bestanden worden getoond in de orderlog.
Logistiek
- Het transportbedrijf van de zending wordt nu meegegeven aan de fulfillment order, deze wordt ook getoond op de veilingbrief.
Klantenportaal
- Het token %Ticket.Portal.Link% uit de email sjablonen opende niet de data van de desbetreffende pagina wanneer een Klantportaal gebruiker was ingelogd voor een andere Relatie/Interne BV. Wanneer nu de klantportaallink wordt geopend en de Klantportaal gebruiker is ingelogd voor een andere Relatie/Interne BV wordt een pop-up getoond, waarin de gebruiker kan kiezen om te switchen naar de correcte Relatie/Interne BV.
- Het token %Ticket.Portal.Link% is werkend gemaakt in de volgende emailsjablonen:
- Notification.Email.Ticket.Comment.Template
- Notification.Ticket.Received.Template
- Notification.Ticket.Scheduled.Template
- Notification.Ticket.Resolved.Template
- Notification.Ticket.InternalResolved.Template
- Notification.Ticket.DepartmentSupervisor.Approve.Template
- Notification.Ticket.ExtraComment.Receiver.Template
- Notification.Ticket.Create.Email
- Notification.Email.Contact.Template
- Notification.Ticket.WaitingForCustomer
- Notification.Contact.Ticket.Responsible.Template
- Notification.Contact.Responsible.For.All.Tickets.Template.Default
Koppeling Webshop
- Wanneer de prijsafspraken worden verstuurd naar de webshop wordt er rekening gehouden met de Interne BV. Enkel de prijsafspraken die bedoelt zijn voor de desbetreffende webshop worden verstuurd naar de webshop.
- Indien bij het aanmaken van een prijsafspraak de Interne BV leeg word gelaten geldt de prijsafspraak voor alle Interne BV’s. Deze prijsafspraken worden nog steeds verstuurd naar de Webshop.
Transport app
- Wanneer een zending wordt geleverd is er een optie toegevoegd om een extra ladingdrager toe te voegen in de Transport app. Het is daarmee mogelijk om vanaf de locatie van de klant extra ladingdragers mee te nemen. Hier wordt een aparte ladingdragertransactie voor aangemaakt in Aerport.
- Voor de extra ladingdragertransactie actie via de app is een aparte entiteit gecreëerd: ‘Transport app’
- De ladingdragers die gekoppeld zijn aan de relatie kunnen in de dropdown in de Transport app worden geselecteerd.
- Het is mogelijk meer dan één ladingdragertransactie toe te voegen in de Transport app voor de zending.
- Bug verholpen met het tonen van de ladingdragerdetailpagina transactie aantallen. Deze werden met een mingetal getoond. Deze worden nu correct getoond met positieve aantallen.
