CRM

Relatie

  • Het icoon van het submenu ‘Inkoopfacturen’ is nu hetzelfde als het icoon van het hoofdmenu waaronder deze module valt.

Ladingdrageradministratie

  • Transacties met het type inname en uitgifte komen nu ook binnen op status ‘concept’, na het selecteren van de locatie kunnen deze definitief gemaakt worden.

HRM

Urenregistratie – Toggle API

  • Nieuw veld toegevoegd om te zoeken op einddatum
  • Nieuw veld toegevoegd om te kunnen zoeken naar een specifiek deel van de omschrijving
  • Datumvelden zijn verplicht en worden standaard gevuld.
  • Je kunt enkel zoeken binnen een range van 3 maanden geleden t/m de huidige datum. De Toggl API staat niet toe om buiten deze range te zoeken.
  • Uitlijning kolommen verbeterd
  • Bij het verwijderen van een record verschijnt nu een bevestigingsmelding: “Weet je zeker dat je dit wilt verwijderen?”

Tickets

Ticket

Algemeen:

  • Verschillende bugs opgelost bij het wijzigen van de ticket status.
  • Lay-out van status pop-ups zijn uniform gemaakt
  • Ticket uitstellen datum pop-up is het niet meer mogelijk datum uit het verleden te selecteren.
  • Het wijzigen van de uitvoerende medewerker voor een Ticket wordt nu ook gelogd in het Workflow log.
  • Er is een extra kolom aan het log toegevoegd die het Team toont.
  • Op de overzichtspagina wordt nu een commentaaricoon weergegeven in het grid. Hieraan is een extra tabblad toegevoegd waarmee de externe beschrijving snel kan worden ingezien.
    Op de ticketdetailpagina is de knop ‘E-mail bekijken’, die werd weergegeven bij een geïmporteerd ticket, vervangen door een detailknop. Deze detailknop opent dezelfde pop-up als het commentaaricoon op de overzichtspagina.

Ticket status:

  • Het is nu mogelijk om de ticket status uit te breiden met een supportlijnstatus.
    Via de pakketinstellingenpagina ‘Ticket’ kunnen de gewenste supportlijnstatusniveaus beheerd worden. Het is dus mogelijk om meerdere supportlijnen toe te voegen.
  • Voor de supportlijnstatus is een extra kolom en filter toegevoegd op de overzichtspagina.
    • Ook worden supportlijnstatuswijzigingen nu gelogd in het workflowlog.
  • Voorheen werden er bij de statussen ‘Wachten op klant’ en ‘Uitgesteld’ twee knoppen weergegeven om een ticket toe te wijzen aan een team of individu. Deze optie wordt nu getoond in de pop-up van de betreffende statussen.
  • Via de pakketinstellingenpagina ‘Ticket’ kan voor ‘Wachten op klant’ en ‘Uitgesteld’ een standaardinstelling worden geconfigureerd om standaard toe te wijzen aan het team of individu.
  • De status ‘Toegewezen’ is verwijderd. Wanneer een ticket wordt toegewezen (voorzien van een uitvoerende), krijgt het direct de status ‘In behandeling’.

Projecten

Backlog

Token naar backlog detailpagina in onderstaande e-mailsjablonen aangepast van %BackLog.Link% naar %BackLog.InternalNotification.Link%

Aangepast sjablonen:

– notification.backlog.responsible.template
– notification.backlog.employeestatus.template
– notification.backlog.employeecomment.template

Issue

  • Het is nu mogelijk om Issue commentaren te optimaliseren met ChatGPT.
  • Er is een nieuwe pakketinstellingpagina toegevoegd voor de module ‘Projecten’.
    Op deze pagina kunnen de gewenste promptinstellingen worden geconfigureerd. Deze instellingen bepalen de selectieopties die beschikbaar zijn bij het optimaliseren van commentaren in Issues.

Producten

Voorraad

  • Bij het verplaatsen van voorraad via het Voorraadadvies-scherm toont het systeem een pop-up met twee vensters. Indien er voldoende voorraad is van het product dat verplaatst wordt, verschijnt de regel in het venster ‘Verplaatsen’. Indien er onvoldoende voorraad is van het product dat verplaatst wordt, verschijnt de regel in het venster ‘Assembleren en verplaatsen’.

Algemeen

  • De product attributen structuur is verbeterd. Het is nu mogelijk om op een hoofdproduct attribuut waardes te koppelen. Deze attribuut waardes kun je gebruiken om het hoofdproduct te specificeren.
  • De product attribuut waardes van verkoopvarianten zijn verplaatst en zichtbaar op een eigen tabblad van het product. Hier kun je nu ook de waardes aanpassen van de varianten.

Eenheid

  • Bij het toevoegen van een eenheid kan een voorraadgroep geselecteerd worden. Hier is de optie ‘Geen voorraadgroep’ verwijderd. Het niet selecteren van een optie voor het veld voorraaadgroep is voldoende om geen voorraadgroep te koppelen.
  • Voor het producttype: ‘Verkoopvariant’ is het niet meer mogelijk om voor een eenheid een voorraadgroep te koppelen. 

Geschiedenis

  • De tabbladen met productgeschiedenis zijn verbeterd. Voor de Inkooporder, verkooporder en verkoopreserveringen zijn layout aanpassingen gemaakt zodat er meer uniformiteit is. Verder is het nu mogelijk om te filteren op meerdere logistieke statussen en zijn er verschillende weergave bugs verholpen.
  • Voor de inkoopreserveringen is nu ook een subtabblad toegevoegd.

Inkoop

Inkooporder

  • Het systeem ondersteunt nu het verzenden/accepteren van inkooporderregels op logistiek regelniveau. Daarnaast zijn de inkooporderstatussen uitgebreid om de voortgang en status van de inkooporders duidelijker weer te geven. De volgende nieuwe statussen zijn toegevoegd:
    • Gedeeltelijk verzonden
    • Gedeeltelijk geaccepteerd
    • Incident
  • Op de inkooporder leverbevestiging worden voortaan alleen logistieke regels weergegeven die zijn geaccepteerd.

Verkoop

Aanbiedingen

  • Er zijn verschillende kleine punten aangepast voor de aanbiedingsmodule, waaronder:
    • Het is nu verplicht een type te selecteren.
    • Lay-out verbeteringen
    • Dubbele status verwijderd
    • Standaard emballage wordt nu per regel goed opgehaald.
    • Bij het invullen ‘datum van /datum tot en met’ is het niet meer noodzakelijk om het jaartal in te vullen.

Reservering

  • Het is nu mogelijk om een betalingsconditie te koppelen aan de verkoopreservering. Wanneer deze is gevuld, dan is het noodzakelijk dat deze in de verkooporder overeenkomt.
  • Het is mogelijk om dit veld op de verkoopreservering pdf te tonen.
  • In de verkoopreservering wordt de ladingdrager nu automatisch gevuld bij het invoeren van een productregel, mits er een standaard gekoppeld is voor de eenheid/emballage combinatie.

Verkooporder

Algemeen:

  • In de verkooporder wordt de ladingdrager nu automatisch gevuld bij het invoeren van een productregel, mits er een standaard gekoppeld is voor de eenheid/emballage combinatie.
  • In Aerport is een standaardlogica ontwikkeld die geldt voor alle ordertypes.
    Voor importorders, zoals webshoporders, wordt standaard geen medewerker meer geselecteerd bij het aanmaken van een importorder. Op de orderoverzichtspagina toont het systeem dan ‘Geen verantwoordelijke’. De verantwoordelijke medewerker voor de order wordt vervolgens automatisch toegewezen aan de medewerker die de actie ‘Invoer voltooid’ uitvoert.
  • De logica is voor alle ordertypes waarbij het systeem de ‘aangemaakt door’ , ‘bijgewerkt door’ en ‘Verantwoordelijke’ vult gelijk getrokken.

Ordertype Transus:

Als de volgende gegevens ontbreken, kan de order niet worden verwerkt en verschijnt deze op het importfoutenscherm:
  • BuyerGLN (Kopers-GLN)
  • SupplierGLN (Leveranciers-GLN)
  • Article (Product)
  • LineNumber (Regelnummer)
  • ArticleCodeBuyer (Productnummer koper)
  • OrderedQuantity (Bestelde hoeveelheid)
De volgende gegevens zijn optioneel en niet verplicht:
  • RequestedDeliveryDate (Gewenste leverdatum)
  • OrderNumberBuyer (Ordernummer koper)
  • DeliveryPartyGLN (GLN afleveradres)
  • ArticleNetPrice (Netto productprijs)
  • UnspecifiedText (Vrije tekst)
  • GTIN (Productbarcode)
  • SuggestedRetailPrice (Adviesverkoopprijs)

    Ordertype Altena:

    • Voorheen werd de referentie ingelezen als de orderregelreferentie.
      • Vanaf nu wordt deze gebruikt om de eindklant te koppelen, waardoor de orderregelreferentie leeg blijft.
      • Als de eindklant niet wordt gevonden, verschijnt de bestelling op het order import fouten overzicht.

    Belading indelen:
    Het is vanaf nu mogelijk om de een logistieke regel in de verkooporder te verplaatsen naar een andere verkooporder of verkoopzending. Hiermee kun je bijvoorbeeld een nabestelling toevoegen aan een bestaande verkooporder of zending. Het is enkel mogelijk om deze regel te verplaatsen indien de volgende variabelen in beide orders/zendingen gelijk zijn:

    • Order mag nog niet zijn bevestigd (geldt enkel voor verkooporder, niet voor zending).
    • Logistieke route moet gelijk zijn.
    • De verzenddatum-tijd moet gelijk zijn.
    • Je kunt enkel verplaatsen naar een order/zending als er in de belading al geplande ladingdragers zijn.
    • De interne BV moet gelijk zijn
    • Het kwekersadministratienummer moet gelijk zijn.
    • Relatie moet gelijk zijn.
    • Het afleveradres moet gelijk zijn.
    • Het afleveradres GLN moet gelijk zijn.
    • Het ordertype moet gelijk zijn

    Je kunt binnen een order zelf kiezen welke regels verplaatst moeten worden naar een andere order/zending. Na het indelen van deze regel(s) in de andere order, is de belading direct gewijzigd. Deze dient echter nog wel bevestigd te worden in de order/zending waar de belading is gewijzigd. Dit geldt dus ook voor zendingen.

    Naast bovenstaande is het nu ook mogelijk om in het belading indelen scherm direct te zien hoeveel platen er berekend zijn op een ladingdrager. Dit wordt weergegeven door het aantal platen weer te geven achter de ladingdrager tussen haakjes.
    Indien je dus extra platen toevoegt op een ladingdrager, wordt direct zichtbaar welke extra zijn toegevoegd en welke door Aerport zijn berekend.

    Belading indelen per hoofdrelatie:
    Er zijn wat algemene verbeteringen doorgevoerd voor orders die logistiek gecombineerd kunnen worden met de hoofdrelatie.

    • Indelen op een colli toont nu ook de juiste eindklanten en filiaalnamen.
    • Indien de status van de gecombineerde belading is ingedeeld is het niet meer mogelijk om verkooporders toe te voegen aan deze belading. Dit kan enkel nog indien de status ‘belading indelen’ is.

      Logistiek

      HUB

      • Het is nu mogelijk om op de klantkaart in te stellen of de ladingdragers in het geval van een hub zending geboekt moeten worden op de eigenaar van de hub. Dit is enkel relevant indien gebruik wordt gemaakt van een externe hub.
      • Problemen opgelost in indeling, waardoor orders naar twee verschillende afleveradressen gecombineerd werden in een zending.

      Transportplaning

      • Het is nu mogelijk om de datum-tijd filters in het zoekprofiel dynamisch in te stellen.

      Financieel

      Verkoopfacturen

      • De instelling: ‘Verzamelfactuur’ op relatie niveau is uitgebreid. Na het selecteren van de instelling: ‘Verzamelfactuur’ toont het systeem een tweede instelling: ‘Op referentie verzamelen’ om aan te geven of het systeem rekening moet houden met de order referentie. Wanneer de instelling: ‘Op referentie verzamelen’ gemarkeerd is worden alleen orders met dezelfde referentie gebruikt voor de verzamelfactuur. Wanneer de instelling: ‘Op referentie verzamelen’ niet gemarkeerd is worden ook orders met afwijkende referenties gezamenlijk gefactureerd. 
      • Er zijn informatie iconen toegevoegd aan de financiële instellingen van de relatie kaart, om meer uitleg te verschaffen over de werking van de instellingen. 
      • Het is nu mogelijk om de status van een factuur van ‘Wachten op betaling’ direct te wijzigen naar ‘Wachten versturen 1e herinnering’. Dit is bijvoorbeeld handig voor betalingscondities waarbij de factuur direct betaald had moeten worden, zodat de herinnering meteen verstuurd kan worden. Dit kan worden ingesteld via de pakketinstelling ‘Dagen tot 1e herinnering’, door deze op 0 dagen te zetten. Let op: deze instelling geldt voor alle betalingscondities.
        Voor de specifieke betalingsconditie waarbij de status direct moet worden gewijzigd naar ‘Wachten versturen 1e herinnering’, moet ook de instelling ‘Aantal dagen voor 1e herinnering’ op 0 dagen worden gezet. Dit betekent dat voor alle andere betalingscondities de instelling ‘Aantal dagen voor 1e herinnering’ handmatig moet worden aangepast naar het gewenste aantal dagen, omdat de pakketinstelling standaard op 0 staat.

      Inkoopfacturen

      • Wanneer een inkoopfactuur gekeurd dient te worden, wordt de keurstatus nu weergegeven als sub-status. De logica voor het verzenden van inkoopfacturen naar de boekhouding is onveranderd.
      • Wel is het nu mogelijk om een inkoopfactuur terug te zetten naar de status ‘Niet gekoppeld’, zolang deze nog niet is goedgekeurd.
      • Naast het keurstatusveld wordt een icoon weergegeven dat aangeeft welke medewerker(s) de inkoopfactuur moeten keuren. Dit icoon kan variëren, afhankelijk van de autorisatieflow (met of zonder volgorde).
      • Op de overzichtspagina van inkoopfacturen is een extra zoekveld en kolom toegevoegd, zodat er gefilterd kan worden op de keurstatus.
      • Verschillende bug fixes en optimalisaties van scenario’s binnen de keuringsflow zijn doorgevoerd.
      • De status Afgerond is toegevoegd aan de Inkoopfacturen. Wanneer een inkoopfactuur verzonden is naar de boekhouding, kan handmatig de status van de inkoopfactuur op afgerond worden gezet. 

      Rapportage

      Power Bi

      • Mogelijkheid toegevoegd om de tabblad naam van het huidige tabblad te tonen.
      • Mogelijkheid toegevoegd om een link naar het geopende huidige tabblad te kopiëren.

      Instellingen

      PDF instellingen

      • Op alle PDF documenten is een aanpassing gemaakt voor de kolom ‘korting’. Deze kolom wordt nu in het geval van een bedrag aan korting getoond zonder valutateken.

      Daarnaast is voor alle PDF documenten de weergave van het aantal decimalen op de PDF voor de onderstaande kolommen aangepast:

      • Aantal eenheden
      • Inhoud eenheid
      • Totaal aantal

      Voor al deze kolommen geldt nu dat er alleen decimalen worden weergeven indien deze ook daadwerkelijk benodigd zijn om te tonen. Zo wordt 1.00 bijvoorbeeld nu altijd getoond als 1.
      Daarnaast zijn de internationale en Nederlandse standaarden verder toegepast op de scheidingstekens voor de duizendtallen en decimalen voor ieder PDF document.

      Stickers:

      Assemblagesticker:

      • Voor assemblagestickers zijn de volgende tokens toegevoegd om de consumentenlabels van het product weer te geven:
        • %ClientSpecificStickerPrice% => Toont de consumentenlabel prijs
        • %ClientSpecificStickerBarcode% => Toont de consumentenlabel barcode
        • %ClientSpecificStickerComment% => Toont de consumentenlabel commentaar
      • De tokens zijn beschikbaar voor het product en de samenstellingsregels. 
      • Per producttype kan bepaald worden of de tokens getoond moeten worden op de assemblage order sticker. 

      Zendingsticker:
      Er zijn twee nieuwe tokens toegevoegd om te kunnen tonen op de zendingsticker. Dit gaat om:

      • Verkooporder referentie
      • Afleveradres pdf naam

      Producten

      • Er is een nieuw producttype toegevoegd voor niet voorraadhoudende producten: ‘Niet voorraadhoudend’.
      • Alle bestaande producten met producttype: ‘Standaard’ en ‘Verkoopvariant’ die niet gemarkeerd zijn als voorraad product zijn gekoppeld aan het nieuwe producttype: ‘Niet voorraadhoudend’.
      • Niet voorraadhoudende producten kunnen niet worden ingekocht.
      • Het is vanaf nu mogelijk om een maximale productnummer en -naam lengte in te stellen op producttype niveau. Indien de velden leeg gelaten worden, geldt er geen limiet.

      Klantportaal

      Tickets

      • Het is nu mogelijk om afbeeldingen en kleuren toe te voegen aan de tegelinstellingen voor het aanmaken van een ticket in het klantportaal.
        • Op de pakketinstellingpagina ‘Ticket’, onder de tab ‘Categorie (Klantportaal)’, kunnen de ticketcategorieën (tegelinstellingen) beheerd worden. Bij het aanmaken of bewerken van een ticketcategorie kan op de tweede tab, ‘Weergave-opties’, de tegelindeling bepaald worden. Hier kunnen onder andere de grootte, kleur en iconen worden gekozen.
      • Aan de ticketcategorie-instellingen zijn de opties ‘Interne link’ en ‘Externe link’ toegevoegd. Hiermee kan een gebruiker worden geleid naar een specifieke pagina binnen of buiten Aerport.

      Koppeling Floriday

      Kwekers

      • Bij het koppelen van een nieuwe API-sleutel aan een intern bedrijf worden nu automatisch de juiste sequence nummers opgehaald, waardoor oude berichten niet meer binnenkomen in Aerport.

      Kopers

      • Bij het koppelen van een nieuwe API-sleutel aan een intern bedrijf worden nu automatisch de juiste sequence nummers opgehaald, waardoor oude berichten niet meer binnenkomen in Aerport.
      • Het is nu mogelijk om in Aerport producten te kunnen importeren van leveranciers. Enkel de in Floriday als ‘favoriet’ geselecteerde producten kunnen worden opgehaald.
      • Voor de producten die daadwerkelijk worden aangemaakt in het systeem kan ook aanbod worden opgehaald. Deze aanbodsregels kunnen worden gekoppeld in een inkooporder naar een leverancier die via Floriday kan worden ingekocht. Deze aanbodsregels worden automatisch gematcht bij het markeren van invoer voltooid van een inkooporder. Het is ook handmatig mogelijk om te koppelen.
      • De inkooporder kan vervolgens via Floriday worden geplaatst.