Transport app
Deze staat onder de huidige knop ‘afronden’.
De logica werkt als volgt:
- Indien je 1 zending selecteert, worden de ladingdragers van die zending ingeladen, mits er maar 1 soort ladingdrager in de zending zitten. De boeking wordt aangemaakt zoals je al gewend was.
- Indien je 1 zending selecteert met meerdere ladingdragers in die zending, dan kun je wel een boeking doen, maar dan worden er niet automatisch ladingdrager aantallen ingeladen. Deze dien je dan zelf in te geven.
- Indien je meer dan 1 zending selecteert van dezelfde relatie, kun je alsnog een boeking doen, maar dan worden er niet automatisch ladingdrager aantallen ingeladen. Deze dien je dan zelf in te geven.
- Indien je meer dan 1 zending selecteert van verschillende relaties tegelijk (je lost ladingdragers van meerdere relaties op hetzelfde afleveradres), dan kun je ook geen ladingdragers ruilen. Als je dan toch boekingen wilt maken, dan moet je de zendingen ook afzonderlijk lossen.
Algemeen
Zoekprofiel
In het zoekprofiel van de volgende modules is het nu mogelijk om een dynamische of statische tijd mee te geven. Hiermee kun je zelf de tijd die standaard wordt ingeladen bij een zoekprofiel aanpassen.
- Ticket overzicht
- Taken overzicht
- Inkooporder overzicht
- Verkooporder overzicht
- Zendingen overzicht
- Assemblageorder overzicht
CRM
Relaties
Er zijn verschillende optimalisaties doorgevoerd in het scherm ‘relatie toevoegen’ en het toevoegen van KVK-adressen is versimpeld.
Optimalisaties:
- Het veld voor het EORI-nummer is toegevoegd.
- Adressen kunnen direct tijdens het aanmaken van een relatie worden toegevoegd en beheerd.
KVK-adressen:
- Bij het aanmaken van een relatie via de KVK-optie worden nu automatisch alle adressen uit de KVK-database opgehaald. Deze adressen worden standaard als inactief ingeladen en kunnen indien gewenst worden aangevuld en geactiveerd.
- Het toevoegen van losse KVK-adressen na het aanmaken is ongewijzigd.
Mailingen
We hebben nieuwe statistieken toegevoegd ter vervanging van oudere, niet meer actuele statistieken. Ook is de verzendfunctionaliteit uitgebreid met een extra optie.
Statistieken:
- De oude statistiekenpagina is verwijderd en er zijn nieuwe statistieken toegevoegd op de detailpagina.
- We hebben een nieuwe statistiek toegevoegd die bijhoudt hoe vaak afbeeldingen van de mailing zijn geladen, per ontvanger.
- Ook hebben we een nieuwe statistiek toegevoegd die per type en ontvanger toont hoe vaak er is geklikt op knoppen, links of mailto-links in de mailing.
Verzendopties:
- We houden nu per ontvanger bij of de mailing is verzonden.
- Bij het verzenden van een mailing is het nu mogelijk om te kiezen tussen alle ontvangers of alleen ontvangers die de mailing nog niet eerder hebben ontvangen.
HRM
Tijdregistratie
- Op de tijdregistratie-overzichtspagina worden de verlofuren nu weergegeven in uren. Voorheen werden deze getoond als een getal in decimalen; bijvoorbeeld, een kwartier werd weergegeven als ‘0,25’ in plaats van ’00:15′. Dit is aangepast, zodat verlofuren nu ook in uren/minuten-formaat worden getoond op de tijdregistratie-overzichtspagina.
- Na de laatste update verscheen er bij het wijzigen van een tijdregistratieregel een pop-up waarin een reden voor de wijziging moest worden opgegeven. Het veld voor het opgeven van de reden is nu toegevoegd aan de pop-up voor het wijzigen van de tijdregistratie.
- Overuren die gegenereerd worden vanaf de tijdregistratiepagina hebben nu een eigen entiteit genaamd ‘Tijdregistratie’. Voorheen werd hiervoor de entiteit ‘Systeem’ gebruikt.
Afwezigheid
- Lay-out optimalisatie en verschillende problemen opgelost.
Teams
Er zijn verschillende aanpassingen gemaakt aan de teamstructuur in Aerport.
Teamtypes:
- Het type ‘afwezigheid keuren’ is hernoemd naar ‘Hrm’ vanwege uitbreidingen op dit type.
- De types ‘offerte keuren’ en ‘locatie’ zijn verwijderd vanwege functies rondom deze types die ook verwijderd zijn.
- De instellingen m.b.t. de teams types zijn geoptimaliseerd.
- Per team kun je geen teamleider meer instellen, omdat de functionaliteit is vervangen voor nieuwe ‘informeren bij’ instellingen op het tabblad ‘Hrm’.
Instellingentabs:
- De logica van de taak instellingen tab is geoptimaliseerd. De selectie van teamleden toont nu enkel teamleden in plaats van alle medewerkers. De externe e-mailinstelling is volledig losgekoppeld van de instelling ‘Teamleden informeren’. Verder is de terminologie aangepast en nu uniform over alle instellingentabs.
- De logica van de ticket instellingen tab is geoptimaliseerd. Wanneer een teamlid zowel bij ‘Teamleden informeren’ als ‘Standaard uitvoerende’ is ingesteld, ontvangt deze alleen de e-mail ‘Ticket toegewezen’. De externe e-mailinstelling is volledig losgekoppeld van de instelling ‘Teamleden informeren’. Verder is de terminologie aangepast en nu uniform over alle instellingentabs.
- De HRM instellingen tab is uitgebreid met twee nieuwe ‘Informeren bij’-instellingen voor meldingen bij een afwezigheidsaanvraag en bij nieuwe overuren. Waarvoorheen enkel de teamleider werd geïnformeerd, kan nu worden gekozen uit alle medewerkers of het informeren van het team via het opgegeven team-e-mailadres. Verder is de terminologie aangepast en nu uniform over alle instellingentabs.
Rechtenstructuur
-
Meerdere rechten zijn samengevoegd tot één nieuw recht ‘Team beheren’, hiermee kan je alles van een team beheren en instellen.
Verwijderde onderdelen
-
De pagina’s ‘Team planning’ en ‘Activiteiten per team’ zijn verwijderd. De pagina ‘Teams’ is teruggebracht tot een los menu-item zonder sub-items.
Ticket
Ticket
De ticket-openingstijdeninstellingen zijn aangepast. Het is nu mogelijk om per Interne B.V. specifieke openingstijden in te stellen.
- Daarnaast zijn er nieuwe pakketinstellingen toegevoegd om tickets automatisch te herinneren of de status ervan te wijzigen op basis van deze openingstijden. De instellingen werken als volgt:
- Herinneren: Stel een tijd in waarna de klant automatisch een herinnering ontvangt, wanneer het ticket de status ‘Wachten op klant’ of ‘Wachten op klant (team)’ heeft.
- Voltooien: Stel een tijd in waarna het ticket automatisch als voltooid wordt gemarkeerd bij de status ‘Wachten op klant’ of ‘Wachten op klant (team)’.
- Sluiten: Stel een tijd in waarna het ticket automatisch wordt gesloten als het de status ‘Voltooid’ heeft.
- Feestdagen meetellen: Geef aan of het systeem rekening moet houden met ingestelde feestdagen bij het versturen van herinneringen of het wijzigen van statussen.
De ingestelde tijden worden uitgedrukt in uren en tellen alleen mee binnen de ingestelde openingstijden. Bijvoorbeeld:
- Voor automatisch herinneren is ingesteld: 8 uur. De openingstijden zijn: maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 (9 uur per dag). Het ticket krijgt op maandag om 10:00 uur de status ‘Wachten op klant’. De herinnering wordt dan dinsdag om 09:00 uur verstuurd, aangezien alleen de uren binnen de openingstijden worden meegeteld.
Aanpassingen ticket status:
- Er is een nieuwe status toegevoegd: ‘Voltooid definitief’.
- Een ticket krijgt deze status automatisch nadat het de status ‘Voltooid’ heeft gehad.
- In de pakketinstelling Ticket: Automatische ticketstatus tijdinstellingen > Voltooid definitief kan worden ingesteld na hoeveel tijd een ticket automatisch definitief wordt voltooid.
- Zodra een ticket de status ‘Voltooid definitief’ heeft, kan de klant niet meer via e-mail of het klantportaal reageren.
- In het klantportaal wordt het ticket in dit geval weergegeven met de status ‘Gesloten’.
- Het is ook niet meer mogelijk om te reageren via e-mail op tickets die de status ‘Gesloten’ hebben.
- Het is mogelijk om een e-mail template in te stellen waarmee je de klant kan informeren dat een ticket reactie niet meer wordt ingelezen door het systeem.
Algemene punten:
-
- Diverse visuele optimalisaties doorgevoerd op de ticketdetailpagina van het klantportaal.
- De lay-out van de pakketinstelling ‘Ticket standaard wachten op klant/uitgesteld’ is verbeterd.
- Commentaar sjablonen zijn nu beschikbaar op het niveau van interne B.V.’s. Voor elk sjabloon kan worden ingesteld voor welke interne B.V.’s het van toepassing is
Ticket log:
- De voormalige workflowlog-tab is vernieuwd en omgebouwd naar een Ticket Actielog.
In dit log worden nu de volgende acties vastgelegd:- Status wijzigingen
- Reactie geplaatst
- Reactie aangepast
- Reactie verwijderen
- Team / medewerker bijgewerkt
- Ticket beoordeling
- Daarnaast wordt de laatste actiedatum op de ticket-overzichtspagina nu gesynchroniseerd met de datum van het meest recente actielog-record.
Op het ticketlog-tabblad wordt voortaan ook de naam van de medewerker weergegeven indien deze inactief is.
Projecten
Ideeën
- Er is een stamgegevenspagina toegevoegd waarmee per interne B.V. ingesteld kan worden welke medewerkers een e-mail ontvangen wanneer een klantidee wordt aangemaakt. Deze pagina is te vinden onder het tabblad ‘Algemeen’, subtabblad ‘Projecten’.
- De e-mailsjablonen zijn vervangen door nieuwe sjablonen, omdat met de vorige set niet in alle scenario’s de gewenste e-mails konden worden verzonden. De volgende e-mailsjablonen zijn toegevoegd:
- Klantideeën | Aangemaakt
Wordt verzonden op basis van de stamgegevensinstelling ‘Klantideeën aangemaakt e-mailnotificatie’ naar de geselecteerde medewerkers. - Klantideeën | Ontvangen
Wordt verzonden naar de contactpersoon die het klantidee heeft aangemaakt in het klantportaal. - Klantideeën | Gekeurd
Wordt verzonden naar de contactpersoon die het klantidee heeft aangemaakt in het klantportaal, wanneer het idee is goedgekeurd of afgekeurd. - Klantideeën | Commentaar intern
Wordt verzonden naar de interne watchers bij het plaatsen van een reactie. - Klantideeën | Commentaar extern
Wordt verzonden naar de externe watchers bij het plaatsen van een reactie.
- Klantideeën | Aangemaakt
- De duimpjes hebben geen invloed meer op het volgen van een Idee. De duimpjes zijn bedoeld om voor of tegen een idee te stemmen. Om een Idee te volgen dient op de detailpagina het idee gevolgd te worden middels de knop ‘Idee volgen’. Het is nu ook mogelijk om het idee te ontvolgen door de knop ‘Idee ontvolgen’ te gebruiken.
Bedrijfsprocessen
Meldingen
T.b.v. het beschikbaar maken van meldingen in de API zijn diverse optimalisaties doorgevoerd.
- De oude databasekolommen voor start- en einddatum/-tijd zijn vervangen door gecombineerde datum-tijdkolommen die in UTC-formaat worden opgeslagen.
- De losse start- en eindvelden voor datum en tijd op de detailpagina zijn aangepast naar een gecombineerd datumtijdveld.
- De kalender voor de datumselectie is vernieuwd naar een nieuwe stijl.
Informatiescherm
Met deze update introduceren we een nieuwe module voor het aanmaken van informatieschermen. Deze schermen zijn geschikt voor het tonen van slides en vergaderinformatie. Hieronder de belangrijkste functionaliteiten:
-
Slides tonen
Je kunt per informatiescherm meerdere slides instellen. Voor alle slides samen stel je één overgangseffect en een weergave-interval in. -
Vergaderingen tonen
Het is mogelijk om vergaderingen automatisch op de schermen te tonen. Per scherm bepaal je welke vergaderingen wanneer zichtbaar zijn. Ook hier kun je een effect en interval instellen voor de weergave bij meerdere vergaderingen. -
Beveiliging en bereikbaarheid
Informatieschermen kunnen publiekelijk toegankelijk zijn of juist beperkt worden op basis van IP-adres. -
Auto-update functionaliteit
Na de laatste slide controleert het scherm automatisch op nieuwe slides of gewijzigde vergaderinformatie. Zo blijft de inhoud actueel zonder handmatige actie. -
Let op bij updates
Na een herstart van Aerport (bijvoorbeeld na een update) moet het informatiescherm handmatig worden ververst.
Producten
Algemeen
- Er is een nieuw producttype: ‘Collection’ toegevoegd. Voorheen werd op de productkaart voor collection producten het vinkje: ‘Collection producten’. Voor dit producttype is een nieuw recht toegevoegd: ‘Producttype Collection toevoegen en bewerken’.
- Er is een nieuw producttype: ‘Uurtarief’ toegevoegd. Voorheen werd op de productkaart voor uurtarief-producten het vinkje: ‘Uurtarief-product’. Voor dit producttype is een nieuw recht toegevoegd: ‘Producttype uurtarief toevoegen en bewerken’.
Rechten:
- De producttyperechten zijn aangepast voorheen was het nodig om over specifieke producttyperechten te beschikken om producten van het bijbehorende type te kunnen zien. Dit is gewijzigd: alle producten zijn nu altijd zichtbaar voor gebruikers die het recht ‘Producten bekijken’ hebben.
- De producttyperechten zijn voortaan alleen nodig om producten van bepaalde types toe te kunnen voegen en bewerken.
- Als een gebruiker het recht ‘Producten bekijken, toevoegen en bewerken’ heeft, zijn de producttyperechten overbodig.
Afbeeldingen
De optie ‘Toon op webshop’ is verwijderd van de tab Afbeeldingen.
De bijbehorende logica is nu volledig overgenomen door de optie ‘Beschikbaar in API’.
Voorraad
- Er is een nieuw ‘link-icoon’ toegevoegd voor de voorraadregels. Achter dit icoon worden de gekoppelde entiteiten Order-, Inkoop-, productie- en Assemblageorders getoond waaraan de voorraadregel is gekoppeld. Via de pop-up kan gemakkelijk worden doorgelinkt naar de desbetreffende entiteit.
- Het icoon voor het wijzigen van de positie is verwijderd. Om aan te geven of de positie geldt als ‘Standaard voorraadpositie’ en/of ‘Standaard assemblagepositie’, kunnen het kruisje of het vinkje worden aangeklikt om de positie als standaard in te stellen.
Voorraad instellingen:
- De standaard ontvangstpositie instelling is uitgebreid met het veld ‘voorraadgroep’
- Het is nu mogelijk om voor de minimale en de gewenste voorraad hetzelfde aantal in te vullen.
- Het is nu mogelijk om per minimale voorraadinstelling (Locatie minimale voorraad & Positie minimale voorraad) aan te geven of het systeem moet kijken naar de totale voorraad of de vrije voorraad.
- Totale voorraad: het systeem kijkt naar de totale voorraad (inclusief gereserveerde artikelen). Als de totale voorraad lager is dan de ingestelde minimale voorraad, wordt op basis van die instelling een advies weergegeven in het voorraadadvies-scherm.
- Vrije voorraad: het systeem kijkt alleen naar de vrije voorraad. Als dit aantal lager is dan de ingestelde minimale voorraad, wordt eveneens een advies getoond in het voorraadadvies-scherm.
Productie
Productieplanning
Er zijn diverse aanpassingen gedaan aan de productieplanning module
- Lay-out verbeteringen t.b.v. een duidelijkere weergave.
- Mogelijkheid toegevoegd om verschillende productieplanningsregels te koppelen aan elkaar, om zo een doorlopende planning te kunnen creëren.
- Het is nu mogelijk om de leveranciers te koppelen aan de ingrediënten van een productieplanningsregel. Deze leverancier wordt ook doorgezet naar de productieorder waardoor het mogelijk wordt om de voorraad enkel bij deze leverancier te kopen.
- In het productieplanning overzicht worden het aantal kolommen nu ook opgeteld weergegeven.
Productieorder
Er zijn verschillende aanpassingen geweest in de productieorders:
- Het is nu mogelijk om te filteren op het teeltschema.
- De aantallen van de productieorders worden nu ook opgeteld weergegeven in het productieorder overzicht.
- Het is nu mogelijk om een leverancier te koppelen aan de productieorder ingrediënten. Wanneer deze leverancier gekoppeld wordt, kun je de producten enkel inkopen bij de gekoppelde leverancier. Dit betekent ook dat je geen andere vrije voorraad kunt koppelen dan de vrije voorraad van de gekoppelde leverancier.
- Diverse lay-out verbeteringen en aanpassingen gemaakt in de logica, waardoor deze stabieler is en minder fouten veroorzaakt in voorraden.
Inkoop
Reservering
Er zijn verschillende aanpassingen geweest t.b.v. verbeterd verbruik van de inkoopreserveringen.
- Reserveringsnummer instelling is verplaatst naar de boekjaren instelling op de interne bedrijven pagina.
- Niet gebruikte kolommen verwijderd.
- De ingekochte aantallen worden nu berekend op basis van de logistieke regelstatus van de inkooporder, in plaats van de hoofdstatus van de inkooporder. Het is mogelijk om een inkooporderregel te koppelen als de indien wordt voldaan aan de volgende voorwaarden:
Logistieke regel is:- Geaccepteerd
- Niet gemarkeerd zijn als incident
Inkooporder
- Voor Interne inkooporders en voorraadverplaatsing inkooporders is een nieuwe inkooporderstatus toegevoegd: ‘Geen facturatie nodig’. Deze status is automatisch van toepassing voor inkooporders met deze inkoopordertypes waarbij de Interne BV gelijk blijft en de inkooporderregel ontvangen wordt.
Koppelen inkoopreservering en inkooporder:
- Inkooporderregels kunnen automatisch worden gekoppeld wanneer aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- De leverancier, de interne BV en het product-id van de reservering komt overeen met die van de inkooporder
- De eenheid en prijs van de inkooporderregel en inkoopreserveringsregel komen overeen.
- De verpakking, de voorraadgroep en de regels uit de samenstelling komen overeen.
- De status van de inkooporderregel is ‘Geaccepteerd’
- De inkoopregel is nog niet ontvangen of geannuleerd
- De gewenste ontvangstdatum van de inkooporder is niet ingevuld of valt binnen de datumbereik van de inkoopreservering.
- Er is slechts één overeenkomende reserveringsregel beschikbaar
- Systeemtaak: Inkooporder | Automatisch reserveringregels koppelen
- Wanneer een inkooporderregel is gekoppeld aan een inkoopreservering, is dit te herkennen aan de groene kleur in de productkolom van het inkoopordergrid. Via het menu dat verschijnt wanneer men met de rechtermuisknop op de productregel van de inkooporder klikt, kan onder de optie ‘Reservering’ de gekoppelde inkoopreserveringsregel worden getoond.
- Hier kan de gekoppelde regel ook handmatig worden ontkoppeld en/of vervangen door een andere reserveringsregel.
Verkoop
Reservering
- Er is een nieuwe kolom: ‘Winkelprijs’ toegevoegd aan het reserveringgrid.
- De rechten van de reserveringen zijn aangepast, er kan nu gekozen worden voor “Bekijken” of “Bekijken, toevoegen en wijzigen”
Order
Algemeen:
- Bij het controleren van een regel op de logistieke tab werd altijd de huidige datum als actiedatum gebruikt, ongeacht of er handmatig een datum was ingevuld.
Dit is aangepast: vanaf nu wordt de ingevulde datum overgenomen, net zoals bij de overige acties (pakken, verzenden, leveren, etc.). - Voor de berekening van de transportkosten in de zending is een aanpassing gemaakt in het franco limiet. Om te bepalen of het franco limiet is behaald, wordt voortaan gerekend met het ordertotaal exclusief btw.
Voorraadverplaatsing:
-
Op het scherm Order Import Fouten worden nu ook regels getoond voor voorraadverplaatsingsorders (interne inkoop-/verkoopregels) wanneer het systeem deze orders niet kan aanmaken, omdat een of meer noodzakelijke instellingen ontbreken. Nadat de ontbrekende of foutieve instellingen zijn toegevoegd of gecorrigeerd, kan de ontbrekende order handmatig worden gegenereerd. Hiermee krijgt de gebruiker meer grip op de voorraadverplaatsingslogica en kunnen fouten in de meeste gevallen handmatig worden hersteld.
Belading indelen:
- Er is nu een mogelijkheid om in de beladingsvisualisatie meerdere items zoals ladingdragers, lagen of eenheden tegelijk toe te voegen met een sneltoets.Wanneer de gebruiker de Shift-toets ingedrukt houdt en klikt op het toevoegen van een stuk, laag of ladingdrager, verschijnt er een pop-up waarin een aantal kan worden ingevoerd. Na bevestiging wordt dit aantal toegevoegd aan de visualisatie. Als het ingevoerde aantal hoger is dan het beschikbare aantal, wordt de volledige regel toegevoegd.
- Het is nu mogelijk om op de relatiekaart een standaard verzendlocatie vast te leggen voor een klant.
Deze locatie wordt automatisch toegepast in de verkooporder bij het indelen van een zending. - Het is nu ook mogelijk om extra lagen (platen) toe te voegen bij het indelen van de belading voor orders met een gecombineerde zending, zoals bij een hoofdrelatie.
- Het is nu mogelijk om niet-voorraadhoudende producten toe te voegen aan een zending tijdens het indelen van de belading in een order.
- Wanneer alleen een niet-voorraadhoudend product wordt verkocht, wordt er geen zending aangemaakt.
- Niet-voorraadhoudende producten kunnen wel worden toegevoegd aan de zending van een voorraadhoudend product.
Verkoop-inkoop koppeling:
- Bij het handmatig koppelen van een logistieke inkooporderregel aan een logistieke verkooporderregel werd de route niet berekend, waardoor ook de verwachte leverdatum niet werd gevuld. Het systeem berekent nu wel de route en de verwachte leverdatum bij het handmatig koppelen van een logistieke inkooporderregel aan een logistieke verkooporderregel.
- Wanneer via het werkvloerscherm een logistieke inkooporderregel gedeeltelijk werd ontvangen en het resterende deel een latere verwachte ontvangstdatum kreeg, werd bij het opsplitsen van de logistieke verkooporderregel (deels ontvangen) deze latere verwachte ontvangstdatum niet meegenomen in de berekening van de verwachte leverdatum van de logistieke verkooporderregel. Het systeem berekent nu de verwachte leverdatum op basis van de ingevulde latere verwachte ontvangstdatum.
- Het is nu mogelijk om inkooporderregels te koppelen aan een verkooporderregel wanneer de inkooporderregel nog niet is geaccepteerd. Indien de inkooporderregel nog niet is geaccepteerd, kan deze regel geselecteerd worden via de dropdown Inkopen van de verkooporderregel op het tabblad Logistiek.
- De inkooporderregels worden hierbij geel weergegeven. Zodra een inkooporderregel is geaccepteerd, wordt de regel weer zwart weergegeven.
- Dit geldt zowel voor nog te koppelen regels als voor reeds gekoppelde inkooporderregels.
Transus:
Vanaf nu is het mogelijk om een order over meerdere zendingen uit te leveren.
Het DESADV-bericht wordt hierbij per zending per order opgebouwd.
Daarnaast hebben we de berichtopbouw verbeterd:
-
Logistieke order regels worden gegroepeerd per ladingdrager
-
We ondersteunen nu ook Aerport-barcodes voor ladingdragers, waarvoorheen alleen de Dechent-barcode logica beschikbaar was.
Fleur:
- Het documentnummer wordt nu ingelezen en gebruikt als orderreferentie van de verkooporder
Log:
- Acties die worden gedaan vanuit de externe Interforce Connect applicatie worden nu netjes gelogd met ‘Interforce Connect’ als uitvoerende.
Logistiek
Assemblageorder
- Verschillende bugs zijn verholpen, waarbij een assemblageorderactiviteit niet gestart kon worden vanwege een mismatch in de positie van de logistieke regels. In het verleden bleef de assemblageorder laden; als er nu een probleem is met het starten en/of stoppen van de activiteiten van de assemblageorder, wordt er een foutmelding weergegeven.
- Wanneer een assemblageorder wordt gestart, springt het scherm niet meer terug naar de tab Algemeen, maar blijft het op de tab Activiteit staan.
Werkvloerscherm
Algemeen:
- In het werkvloerscherm is een aanpassing gemaakt voor de gebruikers. Voor een gebruiker met de rechten voor meerdere locaties wordt het laatst geselecteerd zoekprofiel door deze medewerker nu altijd onthouden binnen de module waarin het zoekprofiel is gebruikt, ook als geswitcht wordt naar een andere locatie.
Voor een gebruiker met rechten op één locatie wordt het laatst gebruikte zoekprofiel onthouden per medewerker.
Productie:
- Diverse verbeteringen in de lay-out van de productieorder waardoor bij het pauzeren duidelijker wordt weergegeven welke aantallen nog afgehandeld moeten worden.
- In de productiemodule van het werkvloerscherm is het nu mogelijk om opmerkingen te plaatsen als gebruiker. Deze opmerkingen komen via een e-mailnotificatie terecht bij de medewerker welke de productieorder beheert.
Zending
- Route en transporteur worden nu ook getoond op het zending overzicht.
- De commentaarmodule is vanaf nu ook beschikbaar in de zendingenmodule van het werkvloerscherm
Abonnement
Algemeen
- Acties die worden gedaan vanuit de externe Interforce Connect applicatie worden nu netjes gelogd met ‘Interforce Connect’ als uitvoerende.
Financieel
Inkoopfacturen
- Transportkosten worden bij automatisch ingelezen facturen ook uitgelezen en waar mogelijk automatisch gekoppeld. Indien automatisch koppelen niet mogelijk is, wordt de transportkostenregel weergegeven op het tabblad Gescande regels.
- Wanneer de transportkostenregel aan het grid wordt gekoppeld, volgt deze de btw-instellingen van de extra factuurregels in de financiële pakketinstelling. Daarbij kijkt het systeem naar de hoogst geselecteerde btwcategorie van de gekoppelde productregels.
- Indien er een transportkostenregel met hetzelfde btw-percentage aanwezig is in de extra factuurregels van de pakketinstelling, wordt deze geselecteerd. Als er geen passende regel wordt gevonden, toont het systeem een foutmelding bij de koppelpoging.
Instellingen
PDF documenten
Algemeen:
- Betalingsconditie
- Productnaam
- Voorraadgroep
- Eenheid
- Emballage
- Verkooporder
- Offerte
- Verkoopreservering
- Inkooporder
- Inkoopreservering
- Verkoopfactuur
Inkoopreservering:
- Velden op de PDF toegevoegd voor telefoonnummer en e-mailadres van het contactpersoon en het e-mailadres van de verantwoordelijke medewerker.
Controlebon
- Bij het samenvoegen van meerdere orders van dezelfde klant in één zending wordt op de controlebon nu de correcte informatie over de colli weergegeven.
- Op de controlebon van de order met de ladingdrager wordt het totaal aantal ladingdragers van alle gecombineerde orders getoond.
- Plantenpaspoortinformatie kan nu worden weergegeven onder de productinformatie op de controlebon.
- Het registratienummer is instelbaar via de tab API-koppelingen van het interne bedrijf.
- Op de tab Instantie van de productdetailpagina kunnen de botanische naam en het land van oorsprong beheerd worden.
Transportopdracht:
- Op de transport PDF is het nu mogelijk om de tabel en sub-tabelkleur afzonderlijk in te stellen om op deze manier een duidelijker onderscheid tussen de verschillende laadadressen te maken.
Stickers
Inkoopsticker(s):
Het uploaden van een logo is verwijderd. Het logo kan voortaan gewoon in de teksteditor worden toegevoegd. Alle instellingen met betrekking tot de hoogte van het logo zijn eveneens verwijderd.
De werking van de tokens is gecontroleerd en alle overbodige of niet-werkende tokens zijn verwijderd.
De volgende tokens zijn toegevoegd:
- %PurchaseOrderLineUnitQuantity% → Toont de inhoudseenheid
- %PurchaseOrderLineBuyingQuantity% → Toont het aantal eenheden
- %PurchaseOrderLineCargoCarrier% → Toont de ladingdrager
- %PurchaseOrderLinePackaging% → Toont de emballage
- %PurchaseOrderLineStockGroup% → Toont de voorraadgroep
- %PurchaseOrderLineCustomOrderCompany% → Toont de eindklant van de inkooporderregel
- %CustomOrderLineProductName% → Toont de productnaam van de verkooporderregel
De volgende tokens zijn hernoemd:
- %ProductOrderNumber% → %PurchaseOrderLineNumber%
- %Quantity% → %PurchaseOrderLine.Quantity%
- %Supplier% → %PurchaseOrder.Supplier%
- %PurchaseDescription% → %PurchaseOrderDescription%
- %BarcodePicture% → %PurchaseOrderLineBarcode%
- %ProductPurchaseLines% → %PurchaseOrderLineProduct%
Veilingen
- Er zijn algemene optimalisaties doorgevoerd in de veilingen module. Dit is onder andere ten behoeve van toekomstige aanpassingen in de Klok logica van Royal Flora Holland (centraal veilen). Zo zijn o.a. de volgende zaken aangepast:
- Verschillende bugs verholpen
- Veilinggroepen koppeling verwijderd
- Koppeling afleveradressen toegevoegd.
- Verbeterde lay-out.
Extra velden
- Er is een nieuwe veldtype toegevoegd voor kubieke waardes genaamd: ‘Kubieke velden’.
- Er is een nieuwe veldtype toegevoegd voor numeriek waardes genaamd: ‘Numeriek veld’
Systeem
Wachtwoorden
- Indien de ‘Wachtwoord verloopt’-datum wordt aangepast (pakketinstelling), werd bij bestaande gebruikers voor wie de herinneringsmail al was verzonden, de herinneringsdatum niet opnieuw bijgewerkt. Hierdoor ontvingen deze gebruikers de herinnering niet opnieuw met de juiste datum waarop hun wachtwoord zou verlopen.
Data opslag
- De logica voor afbeeldingsmappen is verder geoptimaliseerd om in verschillende scenario’s te voorkomen dat duplicaten van afbeeldingen in meerdere mappen worden opgeslagen. Deze aanpassing vermindert onnodig datagebruik voor opslag.
Koppeling Floriday
Relaties
- Voorheen moest je bij het koppelen van een GLN wachten op een taak die het klant-ID van Floriday ophaalde, en moest er in Aerport een standaard interne BV zijn gekoppeld.
Nu is een standaard BV niet meer verplicht en vraagt Aerport het ID direct bij Floriday op, zonder afhankelijk te zijn van een periodieke taak. Hierdoor kunnen orders van nieuwe klanten sneller worden geïmporteerd.
Klantportaal
Tickets
- Er is een nieuw recht toegevoegd voor het beheren van de oude ticket-aanmaakpagina. Hiermee kan nu afzonderlijke worden ingesteld welke ticket-aanmaakpagina getoond moet worden.
Aerport Transport
Algemeen
Er is een nieuwe versie ontwikkel van de transport applicatie waaronder een verbeterd design.
- Verbeterde navigatie en lay-out
- Optelling van ladingdragers en colli worden nu weergegeven per transport en per zending.
- Het is nu mogelijk om zendingen te laten ondertekenen door de klant bij het leveren. Het is mogelijk om dit in te schakelen per logistieke route met de optie om dit verplicht of optioneel te maken.
- Het is nu mogelijk om ladingdragers te scannen met de transport-app. Het is mogelijk om de barcodes van de ladingdragersticker te scannen en als alle ladingdragers van een zending gescand zijn, kun je deze zending afhandelen.
